Buna ziua
Am solicitat asociatiei de proprietari sa mi puna la dispozitie unele documente ale asociatiei , printre care :
- copie dupa procesul verbal al adunarii generale al asociatiei
- copie dupa referatul prezentat de administrator in acea adunare si
- contractul de munca al angajatilor cu contract individual de munca
- fisa postului a acestor
- un contract incheiat intre asociatie si o firma care a executat o izolatie la o terasa .
Dintre aceste solicitari cand m am prezentat pentru a studia cele solicitate , am constatat ca doar ultimul contract il pot studia , pentru celelalte avand intredictie!
Motivatie : contractele de munca sunt confidentiale la fel ca si fisa postului, pentru ca incalca Codul muncii art . 26 ( 1 ) dar nu spune care sunt conditiile stabilite in regulamentul intern ( daca o avea asa ceva si cine la stabilit , nu trebuie stabilit de adunarea generala , ca doar noi ii platim pe acestia ) iar copii dupa cele solicitate nu se dau , cu toate ca am specificat ca , suport costul .
Legea 230/ 2007, art.10 si H.G. 1588/2007 , art.12 ( c ) spune clar si fara nicio restrictie : " Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces , la cerere , la orice document al acesteia " si atunci vin si intreb :
- acele documente solicitate nu intra " la orice document al asociatiei " ?
Va multumesc .
P.S. O sa ma intrebati de ce solicit fisa postului si cim-urile , am constatat ca nu prea se respecta programul .
Sunteti nedrept si mintiti.
Chiar si in acest topic i s-a dat dreptate lui @eugarizan, spunandu-i-se ca are dreptul sa primeasca raspunsuri la intrebari, iar presedintele asociatiei are obligatia sa i le dea.
Regula este sa raspundem, lamurind utilizatorii care nu sunt familiarizati - unii dintre ei - cu legislatia, uneori aratandu-le unde gresesc, alteori dandu-le dreptate. Nu avem parti-pris-uri de niciun fel. Avem doar experienta, atat in asociatiile unde suntem administratori sau presedinti de asociatie, cat si pe forum.
Daca dv. ati avut probleme in asociatie, nu inseamna ca trebuie sa-i infierati pe toti presedintii si administratorii, unii dintre ei care isi inteleg obligatiile, dar au si experienta necesara sa intrevada intr-o problema expusa si resorturile nespuse initial ale acestei probleme. De aceea unele raspunsuri par a fi in afara subiectului, dar ele scot la iveala si cauzele problemei, astfel incat solutionarea acesteia nu este catusi de putin directa si simpla.
Ca sa nu mai vorbim de faptul ca sfatuindu-l sa nu mai plateasca intretinerea si sa depuna banii intr-un cont separat cu care sa demonstreze buna intentie nu are nicio relevanta, nici la casieria asociatiei - care nu se poate folosi de acei bani pentru plata facturilor la furnizori -, nici in instanta, inregistrandu-se cu restante, apoi cu penalizari pe care nu i le veti plati dv., ci tot utilizatorul.
Asa ca abtineti-va sa dati sfaturi care-l costa pe altul, nu pe dv.
Utilizatorul trebuie sa restranga cat mai mult posibil acest conflict, nu sa-l extinda, riscand sa-l coste nervi, bani si timp pierdut in plus.
Buna ziua
Nu doream sa mai actualizez problema pe care am explicat o , dar asi dori sa comentam putin un raspuns primit de la o institutie care se ocupa cu asociatiile de proprietari si unde asociatia din care fac parte este afiliata . Am solicitat un punct de vedere al acesteia , ca doar se ocupa cu asociatiile, cu privire la cele puse pe acest forum de mine si unde am primit raspunsuri care in multe cazuri imi dau dreptate , conform legilor in vigoare .
Mentionez ca nu doream sa mi dea in totalitate dreptate , ci doream sa fie cat se poate de transparenti si sa mi indice legile in aceasta problematica .
Ce este curios , este faptul ca mergand la Primarie la Serviciul Relatii cu Asociatiile de Proprietari , acestia si au scimbat la 180 de grade raspunsul pe care il primisem la o petitie de a mea .
Am solicitat si parerea unui specialist in dreptul muncii , pentru care ii multumesc incaodata si care raspunde la multe intrebari pe acest forum raspunsul este foarte clar : conform Legii 230/2007 am dreptul la orice document al asociatiei .
Dar m am intins prea mult , asa ca va prezint raspundul de la acea " institutie " cu punct si virgula :
" Dintre toate documentele mentionate doar copia dupa PV al Adunarii Generale este obligatorie a se da . Celelalte documente vi se pot da numai daca conducerea asociatiei de proprietari considera oportun si util .
Verificarea tuturor doc. sunt in atributia cenzorului ales sau numit de proprietari in acest scop . Anumite doc. de genul celor mentionate de dvs. nu se pot da intrucat pot naste alte probleme care ii pot afecta pe ceilalti proprietari .
Pentru a putea verifica doc. de orice natura trebuie sa va asumati functia de cenzor fie in conditiile unui litigiu , partea interesata solicita instantei prezentarea doc. pe care le considera necesare rezolvarii litigiului ."
Documentele despre care se face vorbire , sunt cele pe care le stiti si Dumneavoastra din lecturare .
Am solicitat sa mi spuna care sunt legile sau legea care imi intrezice acest lucru , dar dupa cum observati , aceasta lipseste cu desavarsire
Cum comentati Dumeavoastra acest raspuns ? al unei institutii care care are ca , scop : asociatiile de proprietari si unde mai pui , ca asocatia mai plateste si o cotizatie !
Raspunsuri de acest gen, pe langa faptul ca nu clarifica anumite aspecte , mai mult "baga in ceata" pe proprietari. Legea-i clara, asa ca, practic nu inteleg de ce se dau asemenea raspunsuri din partea unor "abilitati". iata, aici pe forum, parca raspunsurile sunt mai transante, cu toate ca si pe-aici mai sunt unii care arunca niste perdele de fum.
Cred ca cel mai bine ar fi sa intrati in "cercul cel stramt", adica ori in com. ex., ori in comisia de cenzori, ceea ce va confera drepturi depline de a avea acces la toate documentele as. proprietari.
Eu am mai spus si repet - cand oamenii nu cunosc toate aspectele care tin de functionarea asociatiei de prop., incep discutii nesfarsite cu variatiuni pe aceasta tema. Toata chestiunea este ca cel care primeste informatia de la asociatie sa fie capabil sa o inteleaga - vorba aia: "persoanele de fatza sunt excluse" ....
in fine, as fi vrut sa va dau un singur exemplu, insa trebuie sa povestesc cam mult si nu vreau sa va plictisesc.
Cat priveste plata facturilor din fata calculatorului - mai este timp, haideti sa nu exageram - nu ca ar fi cine stie ce, iar "treaba" pentru administrator este de facut toata ziua - mai ales acum toamna. Mie, la 500 de apartamente, nu-mi ajunge ziua lumina, pe bune!