Buna. Sunt studenta in anul 3, am 21 de ani si ma confrunt cu o problema destul de des intalnita, din pacate.Parintii mei de 2 luni au refuzat sa ma mai ajute financiar si as vrea sa stiu ce demersuri trebuie sa fac pentru a obtine ajutor din partea lor, pentru ca am vazut pe site, ca sunt obligati sa ma ajute pana la varsta de 26 de ani in cazul in care imi continui studiile.As vrea sa stiu exact care sunt pasii necesari pentru obtinerea ajutorului din partea lor si aici ma refer la acte necesare pentru a rezolva aceasta problema pe cale legala(in instanta).
Nu cred ca este cea mai buna varianta sa formulezi o cerere de chemare in judecata in acest sens. Nu este cazul sa iti speli rufele in public. Ar trebui sa cauți răspunsul împreuna cu parintii tai. Daca pina acum te-au sprijinit, ceva i-a determinat sa-si schimbe atitudinea. Din senin nu cred ca ati ajuns aici. Nu este cazul sa inrautatesti situatia prin decizii pripite. Poti da dovada de maturitate si sa analizezi corect situatia creată.
Din moment ce am ajuns la aceasta decizie, eu cred ca este destul de clar ca am incercat si varianta mai usoara.Ca nu e la indemana nimanui sa faca niste demersuri atat de serioase si importante doar din orgoliu sau ambitie.
Actele se depun la judecatoria pe raza careia ai domiciliul, daca esti in alt oras, banuiesc ca ai flotant acolo, poti depune la judecatorie acolo actele sau le poti trimite prin posta la judecatoria de pe raza domiciliului unde ai stat cu parintii.
Ok, daca nu exista motive de tipul ca parintii si-ar primejdui propria intretinere, atunci nu vad sanse de respingere. Cat despre partea morala, e mai imoral sa nu-ti intretii un copil decat sa fii copil si sa ceri intretinere... totusi, nu suntem la judecata absoluta.