avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Parintii au refuzat sa ma mai intretina la facultate
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Parintii au refuzat sa ma mai intretina la facultate

Buna. Sunt studenta in anul 3, am 21 de ani si ma confrunt cu o problema destul de des intalnita, din pacate.Parintii mei de 2 luni au refuzat sa ma mai ajute financiar si as vrea sa stiu ce demersuri trebuie sa fac pentru a obtine ajutor din partea lor, pentru ca am vazut pe site, ca sunt obligati sa ma ajute pana la varsta de 26 de ani in cazul in care imi continui studiile.As vrea sa stiu exact care sunt pasii necesari pentru obtinerea ajutorului din partea lor si aici ma refer la acte necesare pentru a rezolva aceasta problema pe cale legala(in instanta).
Pana la implinirea varstei de 26 de ani aveti dreptul la pensie de intretinere, daca studiati si nu prestati nicio activitate remunerata.

Actiunea pentru majorarea pensiei de intretinere este de competenta judecatoriei in a carei raza teritoriala domiciliati dumneavoastra, in calitate de reclamant sau de competenta judecatoriei in a carei raza teritoriala domicilieaza paratul.

Legiutorului , in materie de pensie de intretinere, a instituit o competenta teritoriala alternativa.

Instanta de judecata va putea stabili plata pensiei de intretinere, pentru motive intemeiate , pe o perioada in avand , pensia reprezentand o suma globala a anumite luni.

Daca solicitati instantei de judecata plata pensiei de intretinere in raport de venitul net obtinut de sot, indicati societatea asiguratoare unde acesta este angajat.

Pensia este calculata in functie de nevoile creditorului obligatiei legale de intretinere, dar si de posibilitatile de plata ale debitorului.

Hotararea prin care s-a stabilit pensia de intretinere nu este necesar a fi investita cu formula executorie, fiind executorie de drept.

Succes.