avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 366 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Intrebari despre Asociatii de Proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Intrebari despre Asociatii de Proprietari

Buna ziua tuturor,

Am cateva intrebari pentru comunitatea avocatnet.
Stiu ca unele din intrebari au raspunsul pe forum, alte raspunsuri nu le-am gasit. In consecinta o sa pun toate intrebarile aici incercand sa fie cat mai clare cu raspunsuri cat mai scurte.

1. Caz 1: Cartierul este impartit in 8 asociatii de proprietari. Cota indiviza pentru fiecare apartament/bloc este calculata la un condominiu care cuprinde toate cele 8 Asociatii luate la comun si nu la Asociatia din care face parte apartamentul/blocul respective.
Intrebare #1: Cine este in masura sa ia aceasta decizie de impartire a cotei indivize? Adunarea Generala sau Comitetul Executiv sau …?
Intrebare #2: Trebuie sa existe vreun acord intre cele 8 Asociatii?

2. Caz 2: Cele 8 Asociatii mentionate cuprind 42 de blocuri aruncate haotic. Curentul pe parti commune implica: statia de pompare, pompele de la blocuri, lift, iluminat stradal, bariere, iluminat in blocuri. Suma pe care o plateste un proprietar este aceeasi. Adica nu exista nici o diferenta chiar daca unele blocuri nu au bariere care sa consume current, nu au iluminare comuna in interiorul blocurlui si chiar si consumul pompelor difera de la bloc la bloc.
Intrebare #1: Cat de legala este o astfel de impartire (egala) a costurilor cu energia electrica pe parti commune?
Intrebare #2: Cine este in masura sa ia aceasta decizie de impartire a cotei a consumului de current pe parti comune? Adunarea Generala sau Comitetul Executiv sau …?

3. Caz 3: Pe teritoriul condominiului care include cele 8 Asociatii exista panouri publicitare care sunt consumatori de current.
Intrebare: Avand in vedere ca Presedintele Asociatiei trebuie sa stie totul despre condominiul pentru care este responsabil, pot s acer in scris cu stampila Asociatiatiei confirmarea faptului ca acei consumatori private nu sunt legati la reteaua comuna electrica a Asociatiei si confirmarea faptului ca proprietarii nu platesc acel consum?

4. Caz 4: Toate blocurile din condominiu sunt administrate de o firma de administrare aleasa fara licitatie si fara acordul proprietarilor si nici informarea acestora.
Intrebare #1: Cine este in masura sa ia aceasta decizie de a stabili firma de administrare? Adunarea Generala sau Comitetul Executiv sau …?
Intrebarea #2: Cine stabileste/Aproba taxa de administrare?

5. Caz 5: Prima Asociatie a fost infiintata in martie 2011. Nu a exista nicio Adunare Generala pana in acest moment.
Intrebare: Care sunt caile legale de a forta Asociatia de a respecta legea si de a organiza Adunari Generale in fiecare an cel putin o data?

6. Caz 6: Conform art 32 din legea 230/2007 presedintele Asociatiei este remunerate pe baza unui contract de mandat, conform hotarârii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli.
Intrebare #1: Cat de legala este remunerarea presedintelui in cazul nostrum avand in vedere ca nu a existat Adunare Generala, respectiv nu exista aporbarea/acordul proprietarilor?
Intrebare #2: Ce masuri se pot lua?

7. Intrebare: Este obligata Asociatia sa afiseze toate reparatiile effectuate folosind fondul de reparatii?

8. Caz 7: Asa cum am mentionat mai devreme, nu au existat Adunari Generale care sa stabileasca bugete, cheltuieli, etc
Intrebare: ce masuri se pot lua in astfel de cazuri

9. Caz 8: As dori sa obtin toate informatiile care ma intereseaza in ceea ce priveste intretinerea si activitatea Asociatiei intr-un mod official.
Intrebarea #1: Exista niste norme standard in care trebuie facuta cererea?
Intrebarea #2: In cat timp, conform legii, este obligata Asociatia sa raspunda?
Intrebarea #3: Pentru a evita situatiile in care presedintele refuza sa inregistreze cererea, este legal/adecvat sa trimit cererea prin curierat rapid cu confirmare de primire?
Intrebarea #4: In cazul in care presedintele Asociatiei nu respecta legea si nu raspunde la cerere, ce masuri se pot lua?

Multumesc anticipat,
Victor
Cel mai recent răspuns: Crimary1 , utilizator 11:15, 23 Aprilie 2018
Asa cum prevede legislatia, asociatiile de proprietari sunt obligate sa convoace adunarea generala cel putin odata pe an, obligatoriu in primul trimerstru al fiecarui an.
In cazul neconvocarii adunarii generale obligatorii, primaria poate aplica ameu nzi presedintelui asociatie de la 500 lei in sus.
Mandatul presedintelui, al membrilor comitetului si al comisiei de cenzori este prevazut in statut sau hotarat de proprietari la fiecare adunare generala.
In cazul expirarii mandatelor acestora, activitatea lor, raspunderea, obligatiile, semnaturile..., raman valabile si sunt legale pana la realegeri.
Este gresita generalizarea ideii ca presedintilor le-ar conveni sa nu se tina adunarile generale, sa nu fie alegeri statutare... Interesul este ca activitatea sa se desfasoare normal, sa fie sprijinul si implicarea membrilor asociatiei, iar acestea se pot realiza cu respectarea legii, inclusiv cu organizarea de alegeri.
Ce ziceti dvs este corect si asa ar fi normal, doar ca realitatea din teren nu reflecta mereu normalitatea.

Cel putin in cazul nostru nici presedintele si nici CEx nu sunt interesati de sedinte de reinvestire sau de informare a locatarilor avand in vedere ca singura sedinta cu vreun oficial a fost la infiintarea Asociatiei in 2011. Presedintele recunoscand ca el nu a facut sedinte in fiecare an de prezentare a situatiei finacniare a Asociatiei in fata locatarilor si nici sedinte la 2 ani de reinvestire.

Este adevarat ca poate fi mai greu convocarea unei AG daca sunt mai multe blocuri, dar nici sedinte separate in fiecare bloc nu s-au facut.

O astfel de administrare a unei asociatii de proprietari mi se pare demna de calificativul "asa nu".
Buna ziua !
Ce se poate face in cazul in care un presedinte de bloc nu doreste eliberarea adeverintei de la asociatie, in vederea vanzarii apartamentului. Mentionez ca toate cheltuielile sunt la zi. Motivul refuzului este ca, blocul trebuie sa intre in consolidare si asociatia trebuie sa refaca dosarul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cenzor extern sau comisie de cenzori din cadrul blocului mira55 mira55 Intrucat nu agreau comisia de cenzori, membrii comitetului executiv au mers cu un tabel prin bloc si s-au strans semnaturi pentru demiterea cenzorilor si ... (vezi toată discuția)
Functionare asociatie de proprietari ContSters134265 ContSters134265 La data de 01.12.2013, proprietarii a trei blocuri noi situate pe aceeasi strada au constituit o asociatie in conditiile Legii nr. 230/2007, iar cu ... (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari xp-kry xp-kry Repartizeaza urmatoarele cheltuieli in cadrul unei asociatii de proprietari respecta normele legale : 1.Energie electrica- lei/pers 2.Apa rece , canal - ... (vezi toată discuția)