avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 462 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Asigurare cu economisire - situatie Aegon
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Asigurare cu economisire - situatie Aegon

Buna ziua,
La data de 17.10.2011 am incheiat un contract de asigurare de viata cu acumulare cu compania Aegon Romania. Intermediarul acestui contract de asigurare a fost Banca Transilvania. La data semnarii ni s-a explicat, de catre reprezentantul Bancii, ca in termen de 36 de luni de la data semnarii contractului, exista posibilitatea efectuarii unei rascumparari, astfel incat am fi putut sa primim sumele care s-ar fi acumulat in cont, fara dobanzile aferente. Dupa aceasta perioada de 3 ani, am solicitat Aegon sa imi puna la dispozitie suma disponibila pentru retragere.

Se pare ca aceasta suma este de doar 1562,41 RON in conditiile in care Valorea rezervei totale este de 3207.47 RON prime depuse 3783 RON. Motivatia ar fi ca exista o taxa de rascumparare, care conform explicatiilor Aegon ar fi Taxa de rascumparare aferent an 4 asigurare 61.78% din rezerva initiala, 25% din rezerva de acumulare, 1% din rezerva de economisire.
Mentionez ca aceste valori nu se precizeaza in contractul initial nici in cererea de asigurare, nici in conditiile generale de asigurare aceste procente.

Am solicitat o rascumparare partiala (in valoarea de 50% din valoarea contului - asa cum se mentioneaza in contract) si mi-a fost comunicata suma de doar aprox 490 RON. Nicidecum aceasta suma nu reprezinta jumatate din valoarea contului.

In acelasi timp, in decizia ASF 21/2013 publicata in MO, Partea I nr. 89 din 12.02.2013, retrage autorizatia de functionare a SC Aegon Asigurari de Viata SA. La articolul 5 al deciziei se mentioneaza ca ar fi trebuit sa fim anuntati de mutarea portofoliului - Acest lucru nu s-a intamplat.

Am facut sesizare catre ANPC - mi s-a comunicat ca nu este de competenta lor.
Am facut sesizare catre ASF - mi s-a comunicat ca ei nu au nici o putere deoarece Aegon este reprezentata de firma mama din Polonia si ei nu pot actiona decat pe teritoriul Romaniei.
Am facut si o sesizare catre ASF din Polonia - nu am primit nici un raspuns pana acum dar nici nu ma astept la o solutionare favorabila.

Din punctul meu de vedere Aegon nu si-a respectat mai multe puncte din contract dar in acest moment intelegere din partea lor nu am iar regulatorii se pare ca nu au nici o putere.

Se poate merge in instanta pentru un astfel de caz ? Este cineva care a mai avut aceasta problema ? Care este procedura ?

Multumesc.
biris.janina@gmail.com
Buna ziua.particip si eu la plangerea comuna l,sunt in aceeasi situatie.eu nu am depus decat 11 luni dar e ca si cum cineva mi.a bagat mana in buzunar.

Biriş Janina a scris:

biris.janina@gmail.com

Buna scuze deranjul.vreau sa stiu daca se poate ai reusit cumva sa iti recuperezi toata suma pe care ai depus=o in tot acest timp?S-a tinut cont de sesizarile pe care le-ai facut?Eu momentan am depus in jur de 6000 ....as primi de la ei in jur de 2880 ....vreau sa stiu care sunt sansele sa reusesc si eu sa imi recuperez suma depusa?Multumesc anticipat





Da, eu am reusit dar era vorba de aprox 3600 depusi..ceva de genul asta... A trecut ceva timp de atunci, probabil s-au mai pus la punct cu termenii contractuali. La vremea respectiva eu le-am demonstrat ca termenii din contract nu erau explicati corect nici in scris si nici agentii lor nu explicau cum trebuie. Cand spun "agenti" ma refer inclusiv la directori de vanzari. Ei nu explicau cum trebuie toata povestea, fie pentru ca nu cunoasteau detalii fie pentru ca asa erau "invatati" sa spuna. Mai mult, lipsea din contract o formula clara de calcul pentru suma care putea fi recuperata inainte de scadenta. Deci, au fost cateva vicii de ordin contractual. Si asta a fost baza pe care am reusit sa obtin banii inapoi. Pentru ca, in principiu, un contract semnat de ambele parti e un contract valid dupa legile din RO. Se presupune ca si o parte si alte au agreat si inteles termenii.
Ce pot sa va spun e ca am ajuns cu discutiile catre managementul superior al companiei. Nu va asteptati ca agentul care v-a vandut polita sa cunoasca detalii. Ei chiar sunt, uneori, mai slabi pregatiti decat noi.
Spor!
Buna ziua,
Voiam sa stiu daca ati reusit sa faceti ceva demersuri in legatura cu reclamatia comuna. Sunt intr-o situatie similara, si vad pe pagina Aegon o statistica prin care toate petitiile depuse catre Aegon in 2017 si 2018 sunt finalizate nefavorabil, si ma indoiesc de veridicitatea acestor informatii.
Va multumesc.

Alte discuții în legătură

Rascumparare-reziliere contract asigurare de viata aegon Cristina kristal Cristina kristal Buna ziua! Ma aflu si eu in situatia altor cateva persoane care au scris aici pe site. Am incheiat o asigurare de viata, si dupa 3 ani am facut cerere de ... (vezi toată discuția)
Polita de asigurare, valoare de rascumparare mica Claudia dinca Claudia dinca Buna ziua ,din păcate acum 3 ani am făcut o asigurare la argon prin care cei de la Banca Transilvania m au asigurat ca după 3 ani pot scoate suma ... (vezi toată discuția)
Cum pot sa-mi recuperez banii de la asigurari in cazul politei de viata dana nistor dana nistor Am incheiat o polita de viata la firma AIG (in prezent ALICO) acum 6-7 ani si la inceput mi s-a zis ca dupa 5 ani pot sa-mi recuperez banii depusi. Anul trecut ... (vezi toată discuția)