Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
La data de 17.10.2011 am incheiat un contract de asigurare de viata cu acumulare cu compania Aegon Romania. Intermediarul acestui contract de asigurare a fost Banca Transilvania. La data semnarii ni s-a explicat, de catre reprezentantul Bancii, ca in termen de 36 de luni de la data semnarii contractului, exista posibilitatea efectuarii unei rascumparari, astfel incat am fi putut sa primim sumele care s-ar fi acumulat in cont, fara dobanzile aferente. Dupa aceasta perioada de 3 ani, am solicitat Aegon sa imi puna la dispozitie suma disponibila pentru retragere.
Se pare ca aceasta suma este de doar 1562,41 RON in conditiile in care Valorea rezervei totale este de 3207.47 RON prime depuse 3783 RON. Motivatia ar fi ca exista o taxa de rascumparare, care conform explicatiilor Aegon ar fi Taxa de rascumparare aferent an 4 asigurare 61.78% din rezerva initiala, 25% din rezerva de acumulare, 1% din rezerva de economisire.
Mentionez ca aceste valori nu se precizeaza in contractul initial nici in cererea de asigurare, nici in conditiile generale de asigurare aceste procente.
Am solicitat o rascumparare partiala (in valoarea de 50% din valoarea contului - asa cum se mentioneaza in contract) si mi-a fost comunicata suma de doar aprox 490 RON. Nicidecum aceasta suma nu reprezinta jumatate din valoarea contului.
In acelasi timp, in decizia ASF 21/2013 publicata in MO, Partea I nr. 89 din 12.02.2013, retrage autorizatia de functionare a SC Aegon Asigurari de Viata SA. La articolul 5 al deciziei se mentioneaza ca ar fi trebuit sa fim anuntati de mutarea portofoliului - Acest lucru nu s-a intamplat.
Am facut sesizare catre ANPC - mi s-a comunicat ca nu este de competenta lor.
Am facut sesizare catre ASF - mi s-a comunicat ca ei nu au nici o putere deoarece Aegon este reprezentata de firma mama din Polonia si ei nu pot actiona decat pe teritoriul Romaniei.
Am facut si o sesizare catre ASF din Polonia - nu am primit nici un raspuns pana acum dar nici nu ma astept la o solutionare favorabila.
Din punctul meu de vedere Aegon nu si-a respectat mai multe puncte din contract dar in acest moment intelegere din partea lor nu am iar regulatorii se pare ca nu au nici o putere.
Se poate merge in instanta pentru un astfel de caz ? Este cineva care a mai avut aceasta problema ? Care este procedura ?
Buna ziua.particip si eu la plangerea comuna l,sunt in aceeasi situatie.eu nu am depus decat 11 luni dar e ca si cum cineva mi.a bagat mana in buzunar.
Buna scuze deranjul.vreau sa stiu daca se poate ai reusit cumva sa iti recuperezi toata suma pe care ai depus=o in tot acest timp?S-a tinut cont de sesizarile pe care le-ai facut?Eu momentan am depus in jur de 6000 ....as primi de la ei in jur de 2880 ....vreau sa stiu care sunt sansele sa reusesc si eu sa imi recuperez suma depusa?Multumesc anticipat
Da, eu am reusit dar era vorba de aprox 3600 depusi..ceva de genul asta... A trecut ceva timp de atunci, probabil s-au mai pus la punct cu termenii contractuali. La vremea respectiva eu le-am demonstrat ca termenii din contract nu erau explicati corect nici in scris si nici agentii lor nu explicau cum trebuie. Cand spun "agenti" ma refer inclusiv la directori de vanzari. Ei nu explicau cum trebuie toata povestea, fie pentru ca nu cunoasteau detalii fie pentru ca asa erau "invatati" sa spuna. Mai mult, lipsea din contract o formula clara de calcul pentru suma care putea fi recuperata inainte de scadenta. Deci, au fost cateva vicii de ordin contractual. Si asta a fost baza pe care am reusit sa obtin banii inapoi. Pentru ca, in principiu, un contract semnat de ambele parti e un contract valid dupa legile din RO. Se presupune ca si o parte si alte au agreat si inteles termenii.
Ce pot sa va spun e ca am ajuns cu discutiile catre managementul superior al companiei. Nu va asteptati ca agentul care v-a vandut polita sa cunoasca detalii. Ei chiar sunt, uneori, mai slabi pregatiti decat noi.
Spor!
Buna ziua,
Voiam sa stiu daca ati reusit sa faceti ceva demersuri in legatura cu reclamatia comuna. Sunt intr-o situatie similara, si vad pe pagina Aegon o statistica prin care toate petitiile depuse catre Aegon in 2017 si 2018 sunt finalizate nefavorabil, si ma indoiesc de veridicitatea acestor informatii.
Va multumesc.