Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
La data de 17.10.2011 am incheiat un contract de asigurare de viata cu acumulare cu compania Aegon Romania. Intermediarul acestui contract de asigurare a fost Banca Transilvania. La data semnarii ni s-a explicat, de catre reprezentantul Bancii, ca in termen de 36 de luni de la data semnarii contractului, exista posibilitatea efectuarii unei rascumparari, astfel incat am fi putut sa primim sumele care s-ar fi acumulat in cont, fara dobanzile aferente. Dupa aceasta perioada de 3 ani, am solicitat Aegon sa imi puna la dispozitie suma disponibila pentru retragere.
Se pare ca aceasta suma este de doar 1562,41 RON in conditiile in care Valorea rezervei totale este de 3207.47 RON prime depuse 3783 RON. Motivatia ar fi ca exista o taxa de rascumparare, care conform explicatiilor Aegon ar fi Taxa de rascumparare aferent an 4 asigurare 61.78% din rezerva initiala, 25% din rezerva de acumulare, 1% din rezerva de economisire.
Mentionez ca aceste valori nu se precizeaza in contractul initial nici in cererea de asigurare, nici in conditiile generale de asigurare aceste procente.
Am solicitat o rascumparare partiala (in valoarea de 50% din valoarea contului - asa cum se mentioneaza in contract) si mi-a fost comunicata suma de doar aprox 490 RON. Nicidecum aceasta suma nu reprezinta jumatate din valoarea contului.
In acelasi timp, in decizia ASF 21/2013 publicata in MO, Partea I nr. 89 din 12.02.2013, retrage autorizatia de functionare a SC Aegon Asigurari de Viata SA. La articolul 5 al deciziei se mentioneaza ca ar fi trebuit sa fim anuntati de mutarea portofoliului - Acest lucru nu s-a intamplat.
Am facut sesizare catre ANPC - mi s-a comunicat ca nu este de competenta lor.
Am facut sesizare catre ASF - mi s-a comunicat ca ei nu au nici o putere deoarece Aegon este reprezentata de firma mama din Polonia si ei nu pot actiona decat pe teritoriul Romaniei.
Am facut si o sesizare catre ASF din Polonia - nu am primit nici un raspuns pana acum dar nici nu ma astept la o solutionare favorabila.
Din punctul meu de vedere Aegon nu si-a respectat mai multe puncte din contract dar in acest moment intelegere din partea lor nu am iar regulatorii se pare ca nu au nici o putere.
Se poate merge in instanta pentru un astfel de caz ? Este cineva care a mai avut aceasta problema ? Care este procedura ?
Eu unul am mai spus,nu am depus decât 11 luni(2000 lei),nu e o sumă mare pt ca nu am depus mult timp(dand din greseala peste contract l.am citit si am vazut ca nu e chiar ce spunea doamna de la banca).eu inca consider că e o înțelegere între banca si aegon pt a oferi informații false despre contract,ei mințind cu buna stiinta pt acel bonus primit din fiecare contract încheiat.asa ca spun da si eu pentru o plângere comuna,si ma alătur dumneavoastra cu mare placere.
Eu unul am mai spus,nu am depus decât 11 luni(2000 lei),nu e o sumă mare pt ca nu am depus mult timp(dand din greseala peste contract l.am citit si am vazut ca nu e chiar ce spunea doamna de la banca).eu inca consider că e o înțelegere între banca si aegon pt a oferi informații false despre contract,ei mințind cu buna stiinta pt acel bonus primit din fiecare contract încheiat.asa ca spun da si eu pentru o plângere comuna,si ma alătur dumneavoastra cu mare placere.
Suntem in aceeasi situatie, oare cum putem lua legătura ?Mie si soțului ni s-a spus ca este un plan de economisire cu o dobanda mult mai mare decat a contului de economii pentru care ne-am dus la banca, dar ca nu putem umbla la bani decat dupa 3 ani,perioada dupa care am aflat despre ce este vorba. Adresa mea este mihaella_voinea2000@yahoo.com