avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... pot face rost personal de cartea de munca sau doar ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

pot face rost personal de cartea de munca sau doar "seful"?

buna ziua!

as avea si eu o intrebare legata de cartea de munca.
in 2007 dupa somaj am incheiat contract de munca cu firma la care lucrez.
pana mai anul trecut inca nu se facusera carti de munca.
anul asta am inteles ca s-au facut (tiparit).
problema este urmatoarea: eu vreau carte de munca iar "seful" zice ca nu are bani sa ia la toti angajatii, eu vreau sa o ia eu, numai pt mine si sa mi-o platesc aparte. se poate asa ceva? sau ar trebui "seful" sa ia pt toti angajatii?

multumesc frumos!
Cel mai recent răspuns: hopeless1 , utilizator 10:12, 30 Mai 2009
Am o intrebare: daca se va duce cu o imputernicire si o cerere din partea firmei sa cumpere 1 carte de munca ( 5 Ron), aceasta cerere trebuie sa fie vizata de catre inspectorul care se ocupa de firma respectiva. Oare acesta, care cunoaste cazul, nu va observa chiar nimic? In plus, la aceasta cerere trebuie atasate o serie de documente ale angajatului pentru care se achizitioneaza carnetul.
Nu este obligatia angajatorului de a intocmi carnete de munca pentru angajatii sai?
1. Ce sa observe? Ca doar nu face nici o ilegalitate. Nu are obligatia sa cumpere la toti odata.
2. Nu se ataseaza nici un document la scrisoare. In scrisoare, in afara de numele salariatului pentru care cumpara carnet de munca se scrie si numarul de CIM inregistrat la ITM (de aceea se cere viza ITM).
3. Carnetele de munca nu mai sunt obligatorii. Ele si-au trait traiul (indiferent ce spune un act normativ sau altul).
De la 01.04.2001evidenta stagiilor de cotizare pentru pensie este tinuta de Casa de Pensii in baza declaratiilor lunare depuse de angajator.
4. Daca s-ar recunoaste inutilitatea lor in ziua de azi, ar trebui anulat comisionul platit la ITM pentru inscrierile in carnetele de munca.
va multumesc foarte mult!

si imi puteti spune pe urma urde ar trebui sa merg cu ea si ce sa fac efectiv cu ea? o inregistrez sau...??!!
si am mai inteles ca se mai plateste o taxa pe luna ceva la cartea de munca, cumva pe urma?
tudorvaleriu a scris:

1. Ce sa observe? Ca doar nu face nici o ilegalitate. Nu are obligatia sa cumpere la toti odata.
2. Nu se ataseaza nici un document la scrisoare. In scrisoare, in afara de numele salariatului pentru care cumpara carnet de munca se scrie si numarul de CIM inregistrat la ITM (de aceea se cere viza ITM).
3. Carnetele de munca nu mai sunt obligatorii. Ele si-au trait traiul (indiferent ce spune un act normativ sau altul).
De la 01.04.2001evidenta stagiilor de cotizare pentru pensie este tinuta de Casa de Pensii in baza declaratiilor lunare depuse de angajator.
4. Daca s-ar recunoaste inutilitatea lor in ziua de azi, ar trebui anulat comisionul platit la ITM pentru inscrierile in carnetele de munca.

1.Desigur ca nu are dar din 2008 si pana in 2009 a trecut ceva timp,nu?
2. Daca este angajat si e prima oara cand i se intocmeste carnet, trebuie sa ataseze declaratie pe proprie raspundere ca nu are intocmita in alta parte, acte de studii, etc. iar daca e vorba de un angajat care si-a pierdut carnetul, declaratie, copie monitor oficial si aprobare intocmire duplicat, plus actele personale. Cel putin, asa e in Bucuresti.
3. Chiar daca nu mai sunt obligatorii, inspectoratul cere intocmirea si prezentarea lor
4.Deci....tot trebuie sa le detinem pe suport de hartie.:D
rrramaor, nu stiu de ce sa ceara directia de munca toate documentele de care zici, doar ea doar le vinde ...

Intradevar poate solicita copie de pe decalaratia persoanei ca nu a detinuti si nu detine carnet de munca (daca e primul carnet) si copii ale publicarii anularii in monitor (daca a fost pierduta)

Actele originale care stau la baza aprobarii de catre angajator a cumpararii cartilor vor sta la angajator in dosarele de personal.

Cel putin mie si in BV si in BUcuresti mi-a fost suficient pentru a cumpara CM.
Plus o solicitare scrisa prin care se imputerniceste angajatul cu datele de identificare..xxxx... sa cumpere CM pentru angajatii ...yyyy..
Pentru angajati s-a solicitat sa se inscrie in cererea respectiva: nume pren, CNP si nr/serie BI.

Cel mai util este ca d-soara sa mearga si sa se intereseze inati exact la sursa ce acte se solicita, nu este mare lucru sa faca asta si i se va spune de-acolo. De regula exista un oficiu/ghiseu la Directia de Munca din resedinta de jud.

Referitor la comisionul de care s-a ingrijorat ds., nu eset nic-o problema, acel comision platit la ITM nu are nici o legatura cu faptul ca dvs sau altui angajat i se cumpaar sau nu carte de munca.

Alte discuții în legătură

Cartea de munca Katze Katze Lucrez la o firma de 1 an si jumatate cu contract de munca, inregistrat la ITM Bucuresti, dar nici pana in acest moment cei de la personal nu mi-au facut carte ... (vezi toată discuția)
Contract individual de munca Arion Ramona Arion Ramona Buna ziua, As avea o problema si anume:Lucrez la o firma de calculatoare din 15 august 2008,astazi am fost la ITM pt a lua o copie dupa cartea de munca.Si am ... (vezi toată discuția)
Recuperare carte de munca valymylove valymylove Buna seara ...am si eu o problema ..patronul firmei unde am lucrat a venit acum un an in firma foarte suparat si ne-a pus sa ne scriem demisiile toti ... (vezi toată discuția)