Alexandru47 a scris:
Era vorba despre un spatiu comercial. Intrebarea era cum se incadreaza aceasta restanta (restantele care nu mai pot fi recuperate din diverse motive) in bilant pentru a nu se perpetua.
Acum m-am lamurit.
Acest spatiu comercial are un proprietar asa cum fiecare apartament din asociatie apartine unui proprietar.
Cum ati fi procedat daca apartamentul nr 12, proprietate a d-lui Georgescu, l-ar fi inchiriat cuiva iar chiriasul ar disparut fara a achita intretinerea la asociatie? Sper ca in asocitie se cunoaste si se aplica legislatia. Asa cum s-a spus mai sus, urmariti proprietarul si nu chiriasul. Calculati penalizari, notificati, instituiti privilegiu imobiliar, chemati la mediere, actionati in instanta, apelati la executor cu hotararea judecatoreasca...
In mod normal nu exista "restante care nu mai pot fi recuperate" daca acestea au fost stabilite corect, legal iar conducerea asociatiei si-a facut treaba.
Dar, se mai intampla uneori, cu toate eforturile sa nu se recupereze intreaga suma, judecatorul stabilind o suma mai mica ori acorda doar o parte din acestea...
Daca sunteti convinsi ca suma nu se mai poate recupera de la debitor (proprietar), trebuie achitata de altcineva.
Orice suma repartizata ca o cheltuiala de intretinere pe listele de plata, inregistrata in fisa individuala a proprietarului, reprezinta si o parte din suma de plata catre furnizorul de apa, furnizorul de gaz, energie termica, prestatori... Chiar daca asociatia a platit aceste facturi, le-a platit din fondurile asociatiei, adica din fondul de rulment ori de reparatii al celorlalti proprietari. Adica acesti bani va lipsesc efectiv si trebuie sa-i recuperati.
De aceea trebuiesc recuperati de la cei vinovati ori de la toti proprietarii, daca acestia hotarasc in adunarea generala ca nu e vinovat X sau Y (presedinte, administrator).
Daca nu ar fi in discutie restantele la intretinere, ci doar penalizarile neachitate, am putea iar avea doua cazuri:
- asociatia are de plata penalizari catre furnizori
- asociatia nu are de plata penalizari catre furnizori
In primul caz, aceste penalizari trebuiesc platite la fel ca mai sus, adica de cei vinovati ori de toti proprietarii
In al doilea caz, comitetul executiv poate decide scoaterea din evidenta a acestor penalizari, fara a afecta proprietarii.
In functie de modul de tinere a evidentei contabile si a modului de intocmire a situatiei soldurilor, sunt moduri diferite de scoatere din evidenta a acestor penalizari nerecuperate.
Dar, repet, discutam de penalizari si nu de restante la intretinere.
Va mai asteptam cu amanunte si intrebari.