symonna a scris:
buna ziua
am infiintat un pfa `comert cu amanuntul prin piete.standuri.chioscuri si oboare`cu produse non alimentare-de curand am inchiriat o masa intr-un spatiu comercial unde suntem vreo 20 de comercianti,mesele arata toate la fel,fiecare cu masa lui si pe de o parte si cu parerea lui-multi spun ca daca avem masa acolo ne trebuie `punct de lucru`facut la registru comertului care costa 190lei(asa a zis o doamna care a fost si a facut)numai ca ea are societate-eu avand pfa imi trebuie puct de lucru?pt ca si pe autorizatie scrie `standuri ,tarabe-acum ma intreb ...masa aia care e intr-un spatiu comercial nu intra si ea la` tarabe si standuri`?cum e specificat pe autorizatie?eu pana acum mergeam pe la diferite targuri...acum nu o sa mai pot merge daca trebuie sa imi fac pct de lucru?da poate eu stau la masa aia 3 zile pe sapt.si restul merg prin targuri...cand dau un bon fiscal la cineva din TARGUL ADJUD sa zic, pe casa de marcat o sa apara adresa de la punctul de lucru nu?care e in alt oras..atunci ce fac?sau nu treb modificata si memoria casei de marcat?pt k acum pe bon imi apare `comert ambulant`..va rog din suflet sa ma lamuriti pt fiecare are cate o parere si nu stii dupa cine sa te iei
aa si inca ceva-tot doamna care mi-a zis k treb punct de lucru a mai zis ca treb si autorizatie de functionare pt fiecare comerciant in parte-dar autorizatia de functionare nu o obtine cel care are spatiul comercial?pt k nu am magazin unde sunt numai eu sa-mi trebuiasca autorizatie de functionare
va multumesc si astept un rsp pt k nu stiu daca sa dau drumul la vanzare sau trebuie sa astept sa-mi fac punct de lucru
Punctul de lucru este spatiul in care persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala isi desfasoara activitatea economica autorizata.
Pentru inregistrarea punctului de lucru este necesar ca persoana fizica autorizata/titular intreprinderii individuale/intreprinderea familiala sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat.
Documente necesare pentru dovada dreptului de folosinta :
- contract de vanzare - cumparare - copie legalizata notarial;
- certificat de mostenitor - copie legalizata notarial;
- contract de inchiriere - fotocopie;
- contract de comodat - fotocopie;
- proces verbal de receptie a constructiei (copie legalizata notarial), si altele de la caz la caz.
In cazul in care punctul de lucru este detinut in baza unui contract de vanzare-cumparare sau a unui Proces verbal de receptie a constructiei este obligatorie prezentarea Incheierii de Intabulare a dreptului de proprietate in Cartea Funciara. Daca un astefel de document nu exista, atunci trebuie prezentat un Certificat de Rol Fiscal in termen de valabilitate emis de catre Directia de Impozite si Taxe Locale.
In cazul in care punctul de lucru este detinut in baza unui contract de inchiriere (subinchiriere) incheiat cu un proprietar persoana fizica acesta trebuie inregistrat la Administratia Financiara pentru luarea in evidenta.
In cazul in care punctul de lucru este detinut in baza unui contract de inchiriere (subinchiriere) cu un proprietar persoana juridica nu este necesara inregistrarea acestuia la Administratia Financiara, fiind suficienta simpla semnare si stampilare a acestuia.
In situatia in care spatiul destinat punctului de lucru este un apartament intr-o cladire de locuinte (bloc) este obligatorie obtinerea acordurilor de functionare, si anume :
- Acordul Asociatiei de Proprietari / Locatari, reprezentata de catre Presedintele Asociatiei;
- Acordul proprietarilor vecini direct afectati de rezultatele activitati pe care urmeaza sa o desfasurati, si anume, vecinul de sus/jos/stanga/dreapta.
Mult succes ,