Sigur, doar intrebati...
In situatia de fata este vorba despre alceva: proprietarul face cerere de scadere a "X" persoane de la intretinere pe o anumita perioada de timp. Cred ca ati inteles, in exemplul dicutat, ca proprietarii, inca, nu si-au montat apometre individuale, iar repartizarea costurilor se face in pausal - asadar, nr. de persoane este extrem de util in acest caz, respectiv, cine pleaca din locuinta, anunta oficial as. prop. ca in locuinta sa nu mai locuieste nimeni, in perioada...
Ei, in aceasta situatie, varianta propusa de inchidere si sigilare a robinetelor este benefica pentru ambele parti, intelegeti? Nu se intra cu forta, amarasteanul de presedinte (neica nimeni...) nu face niciun abuz, ci, chiar proprietarul il cheama sa-i sigileze robinetele, pentru a fi sigur ca nu i se vor repartiza costuri pentru AR, iar asociatia, este la randul ei convinsa ca in respectiva locuinta nu se consuma apa. Despre asta este vorba.
Cred ca ati inteles din topic si raspunsuri ca desi proprietarii fac cerere de scadere a unui nr. de persoane, sunt situatii in care acestia, de fapt nu pleaca nicaieri...
In fine, smecherii dintr-astea se fac in orice asociatie, depinde de oameni, de regulile si regulamentele adoptate in AG a membrilor.
Domnu' Adam Grecu, problema era pusă din start greșit, de un președinte care n-a știut să gestioneze situația sau n-a citit legea!
El n-avea apometre montate, din start a greșit!
Părerea mea e că ar fi trebuit convocată adunarea generală a proprietarilor și adoptată hotărâre privind montarea apometrelor, cine nu-și montează trece la paușal!
De asemenea, să fi stabilit un interval de timp în care să vină, cu anunțare prealabilă conform legii, să verifice sigiliile de pe apometre și exactitatea indecșilor comunicați de proprietari! În acest fel nu conta că faceau cerere, se știa situația exactă de către președinte, celor care nu-și montau sau nu permiteau accesul, președintele putea motiva consumul care nu se regăsea în citirile date de cei cu apometre montate; un robinet uitat deschis sau care nu se închide corect pierde apă chiar dacă nu e nimeni în apartament!
Dacă s-ar fi montat apometre și apăreau diferențe între suma citirilor și consumul indicat de apometrul furnizorului, diferența se împarte în mod egal pe fiecare apartament!
Pierderea, de orice fel, se suportă de către toți proprietarii în mod egal, așa e logic și omenește! Puneți cazul unei pagube de orice fel, care s-a produs din cauze naturale; cui i-o pui la plată? Toată lumea plătește egal!
Despre sigilat apometre, țevi, ventile și alte treburi.
N-am auzit până acum ca un proprietar să ceară președintelui să-i sigileze apa rece cât timp e plecat din apartament; eu unul nu aș face asta, bine, asta nu înseamnă că nu s-a întâmplat!
Plec azi, mă întorc în miez de noapte și vreau să fac duș, ce fac?
Orice altă discuție este de prisos!
Simplu...