avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chemare in judecata ( costuri f mari intretinere )
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chemare in judecata ( costuri f mari intretinere )

Ma aflu in situatia in care In blocul in care stau din centrul Bucurestiului, imi vin cotele la intretinere pt 1 pers la 2 camere 44 m, pe timpul iernii 500 ron
Asta din cauza costurilor f mari la intretinere pe cota indiviza si pe nr de pers
Asociatia face nenumarate abuzuri de ani de zile. Orice reclamatie mi s-a respins sau nu mi s-a raspuns. Refuza, mint si este ca o dictatura in acest bloc.
Presedinta impreuna cu tot comitetul sunt pusi la furat cu facturi mari
Fac reparatii lunare demii de lei, pe langa salariile totalizate la suma de 5900 ron lunare. Avem centrala de bloc, fara apometre in casa . Avem paznic in curte, desi nu calc in curtea aceea de ani de zile. Ne supun la cheltuieli exorbitante si lumea s-a saturat, insa nu putem sa participam la adunarea generala anuala, pt ca nu stim cand se tine. Ei nu anunta de frica schimbarii, cum fac de ani de zile si o amana pe timpul verii, cand sunt plecati in concediu majoritatea.
Deasemenea, inainte sa ma mut, cand am avut meseriasi sa puna parchetul, m-au pus cu 1 pers la intretinere. La fel cand am venit si am mai amenajat prin casa, m-autrecut tot cu o pers. am facut reclamatie si a ramas tot ca ei.
De aceea nici nu am mai platit toata intretinerea
Acum ei ma dau in judecata si vreau sa stiu daca am sanse de castig, deoarece mai sunt cateva zile pana cand expira data in care pot duce la dosar inscrisuri, dovezi
Puteti sa-mi dati un raspuns rapid ?
Astept un semn la 0722807272
Constantinescu Cristian

Multumesc
Cel mai recent răspuns: rmf , utilizator 07:42, 14 Februarie 2015
Fiecare proprietar membru al asociatiei are dreptul sa candideze, sa fie ales in comitetul executiv, in comisia de cenzori, sa fie presedinte, administrator, contabil al asociatiei. Cei care aveti probleme, care vedeti ca cei pe care i-ati ales nu-si fac treaba, nu respecta lege..., implicati-va, preluati conducerea si/sau administrarea asociatiei si aplicati legislatia. Este dreptul dumneavoastra si nu inteleg de ce nu va implicati.
Pentru ca nu se poate trece de grupul de acoliti, vesnici restantieri, beneficiari de diverse favoruri (scoatere persoane de la intretinere, reparatii proprii, etc), care sunt de acord de fiecare data cu comitetul si formeaza "majoritatea dubioasa" la sedinte.

Domnule, mergeti mai departe. Si eu am probleme pe scara, am mers la primarie, am facut sesizare si multe s-au rezolvat. Cand este vorba de lege, se executa imediat.
Ceea ce se intampla in tara aceasta la nivel macro se intampla si la nivel micro. Se doreste "ciolanul", mai mare sau mai mic. Sa se fure cat se poate. Prin orice metode.
De ce oare nu isi dau demisia cei din comitet, in special presedintele. In asociatiile cu probleme, el este "legiuitorul".
Inteleg ca este un forum in care sunt expuse numeroase studii de caz si fiecare are ceva de invatat.
Am aflat de pe acest forum lucruri care confirma vorba "viata bate filmul"
Consider nejustificata enervarea manifestata la acest topic: cei care au raspuns si-au rupt din timpul lor sa dea un raspuns civilizat, calificat si promt.
@ofarcas76,
Se pare că n-ați citit cazul relatat de mine ieri, 13.02.2015, în care, cu toate că s-au produs ilegalități en-gros, chiar abuzuri ale ”șefilor” A.P.71, Autoritățile Locale ne-au replicat faptul că ”nu pot face controale Asociațiilor de Proprietari pentru că sunt Persoane Juridice ☻ și-i pot acuza de abuzuri (?!) ” sau că ”nu sunt fonduri și nici personal să poată verifica veridicitatea Petițiilor proprietarilor discriminați” (vă spun sincer, așa a zis Primarul, astfel lăsând să meargă înainte acele ilegalități și abuzuri materiale ale ”șefilor” A.P.71 !).
♦♦♦ Dar, domnilor din Primărie, ce facem cu respectarea Art. 55 din Legea 230/2007, care arată clar că trebuia ca Autorităţile să acţioneze la sesizarea doar a unui proprietar, nu să stăm noi să dăm bani serioşi pe procese și expertize contabile de lungă durată: <<< ART. 55 - Consiliile Locale, cu sprijinul aparatului propriu al Consiliilor Judeţene, exercită controlul asupra activităţii financiar-contabile din cadrul Asociaţiilor de Proprietari, din oficiu sau la solicitarea unuia sau mai multor membri ai Asociaţiei de Proprietari >>> Ce ne facem și cu art. 52, 53 și 56 din Legea 230/2007, pentru ce mai există ele acolo ? Mai este și art. 59 din H.G. nr. 1588/2007: [ link extern ]
# Răspunsul dat de A.N.R.S.C. București la Petiţia trimisă de cei 5 proprietari de la Blocul C1, A.P. 71 Brăila, pentru taxarea aberantă a facturii pentru căldura de la C.E.T. din Nov. şi Dec. 2012 și Ian. 2013. # [ link extern ]
Ciudat e că niciunul dintre cei 5 proprietari de la Blocul C1 n-a primit niciun răspuns de la cei din Primărie pentru această Petiţie re-trimisă acestora de A.N.R.S.C. ... Scrie clar acolo: conform art. 52, 53, 55 şi 56 din Legea 230/2007, Primăria (C.L.M.) Brăila trebuia să soluționeze cazul, sau măcar să facă o minimă anchetă pentru stabilirea legalităţii facturării pentru Căldura de la C.E.T. Brăila, a celor de la Bl.C1, A.P. 71 ! Adevărați ☭ cei care lasă să se petreacă aceste ilegalități...
Se vede că Preşedintele A.N.R.S.C. Bucureşti (Autoritate din subordinea Guvernului, un fel de Protecţia Consumatorului) cunoaşte legislaţia care spune clar că acest caz era (este) de competenţa Administraţiei Publice Locale, conform art. 52, art. 53 şi, cele mai importante, art. 55 şi 56 din Legea 230/2007, dar şi în temeiul art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea soluţionării petiţiilor. Link-uri din legile respective, aveţi aici: [ link extern ]
şi aici: [ link extern ]
Deci, cei din Primărie aveau baza legală să facă un control la fosta conducere a A.P. 71 (grav e că din 2009 până-n 2013 am avut un aşa-zis preşedinte, neales de vreo Adunare Generală a celor aprox. 460 de proprietari (poate fi și o Uzurpare de Funcții Oficiale), datorită simplului motiv că acesta ... n-a convocat și organizat nicio Adunare Generală timp de 4 ani, Ad. Gen. care e obligatorie anual !), dar prin ne-implicare, a favorizat încălcarea legilor de către foştii conducători ai A.P.71, dar şi de către cei actuali, care - CULMEA JUSTIŢIEI - au dat în judecată proprietarii care au ca Restanţă enorma sumă contestată de ... 1.400 lei (?!☻), plus penalizările - abuzive - aferente puse acolo.
Dacă au văzut atâtea ilegalități comise de fosta conducere a A.P.71, de ce oare n-au răspuns prompt la Petițiile noastre, soluționând cazul amiabil, așa cum li s-a spus și de către cei de la A.N.R.S.C. (vedeți documentul de mai sus) ?
★ AȘA CĂ NU PREA E VALABILĂ FRAZA <<< Domnule, mergeți mai departe. Și eu am probleme pe scară, am mers la Primărie, am făcut sesizare și multe s-au rezolvat. Când este vorba de lege, se execută imediat ! ☺ >>> , CEL PUȚIN ÎN ORAȘUL NOSTRU SUNT MII DE SESIZĂRI, PETIȚII, ETC., ALE CETĂȚENILOR, DAR LA CARE NU SE RĂSPUNDE SAU SE RĂSPUNDE PRIN NESOLUȚIONARE LEGALĂ. Pentru a vedea că nu mint, citiţi ce a spus doamna Consilier Local Simona Drăghincescu, pe 08.04.2014: <<< La Primăria Brăila sunt ... peste 5.000 (CINCI MII !?☻) de reclamaţii şi sesizări din partea cetăţenilor faţă de abuzurile şi fraudele din cadrul A.P. >>> [ link extern ]
sau despre regulamentele A.P.: [ link extern ]
"CÂND E VORBA DE LEGE, SE EXECUTĂ IMEDIAT" ☻ Da, la A.P.71, în cazul relatat de mine, se execută imediat ... cetăţenii păgubiţi (nu vinovaţii reali, care nu sunt deranjaţi de nimeni), prin trimiterea în judecată pentru recuperarea sumelor abuziv şi ilegal calculate (sunt şi imense, nu glumă - 1.400 lei Restanţele - adică sumele contestate de noi - şi vreo 1.700 lei Penalizări, în timp ce în A.P.71 avem un datornic cu 100.000 lei, în total !)
* REFERITOR LA PETIŢII, ORDONANŢA GUVERNULUI NR. 27 DIN 2002 SPUNE, CITEZ:
Art. 2. - Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris sau prin E-MAIL, pe care un cetăţean ori o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale din unităţile administrativ-teritoriale, societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.
Art. 3. - Petiţiile adresate autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 2 vor fi soluţionate în termenele şi în condiţiile stabilite prin prezenta ordonanţă.
Art. 4. - Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 2 sunt direct răspunzători de buna organizare şi desfăşurare a activităţii de primire, evidenţiere şi rezolvare a petiţiilor ce le sunt adresate, precum şi de legalitatea soluţiilor şi comunicarea acestora în termenul legal.
Art. 5. - Pentru soluţionarea legală a petiţiilor ce le sunt adresate, conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice sesizate vor dispune măsuri de cercetare şi analiză detaliată a tuturor aspectelor sesizate.
Art. 6. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 2 sunt obligate să îşi organizeze un compartiment distinct pentru relaţii cu publicul, încadrat cu personalul necesar, care va avea pregătirea corespunzătoare şi care va primi, va înregistra şi se va îngriji de rezolvarea petiţiilor.
(2) Pentru rezolvarea temeinică şi legală a petiţiilor compartimentul prevăzut la alin. (1) le va îndruma către compartimentele de specialitate, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului.
(3) Compartimentul prevăzut la alin. (1) este obligat să urmărească soluţionarea şi redactarea în termen a răspunsului. Expedierea răspunsului către petiţionar se va face numai prin intermediul compartimentului care a înregistrat petiţia, acesta îngrijindu-se şi de clasare şi arhivare.
(4) Petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de 5 zile de la înregistrare de către compartimentul prevăzut la alin. (1) autorităţilor sau instituţiilor publice în ale căror atribuţii intră rezolvarea problemelor semnalate în petiţie.
Art. 8. - (1) Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
(2) Pentru soluţionarea petiţiilor primite de la o altă autoritate sau instituţie publică, potrivit art. 6 alin. (4), curge un nou termen de 30 de zile.
* Art. 15. - Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul Funcţionarilor Publici sau, după caz, potrivit legislaţiei muncii, următoarele fapte: a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petiţiilor, prevăzute în prezenta Ordonanţă (!?); etc.

Ultima modificare: Sâmbătă, 14 Februarie 2015
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Într-un proces civil se pot cere daune materiale și morale - dacă da, ce procent se ia în justiție ? rmf rmf Într-un proces Civil se pot cere daune materiale și morale ? Se poate constitui Parte Civilă persoana care are dovezi că a fost prejudiciată ... sau ... (vezi toată discuția)
E primul meu proces la care particip si rog forumistii care au mai facut-o, sa ma ajute cu ceva informatii, pentru a nu avea probleme in instanta. rmf rmf Bună dimineața ! E primul meu proces la care particip direct interesat, și rog forumiștii care au mai avut tangență cu procesele civile, să ... (vezi toată discuția)
Ce poate păți un avocat dacă a dat pe cineva în judecată nedocumentat, abuziv și fără o minimă precauție în a fi pregătit cu orice fel de dovezi care să-i susțină cauza ? rmf rmf Ce poate păți un avocat dacă a dat pe cineva în judecată nedocumentat, abuziv (chiar inducând în eroare Instanța de Judecată) și fără o ... (vezi toată discuția)