avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 913 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Comitetul executiv
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Comitetul executiv

Va rog mult sa-mi spuneti, comitetul executiv trebuie sa fie format neaparat din responsabilii de scari? trebuie sa aiba obligatoriu o secretara? La 80 de apartamente (6scari) cati membri trebuie sa aiba comitetul executiv? Vechiul presedinte s-a retras in septembrie, a convocat comitetul executiv, m-a recomandat ca viitor presedinte, comitetul a votat in unanimitate in favoarea mea. Acum, in Adunarea generala a proprietarilor, trebuie sa se faca alegerea si votarea presedintelui sau este corect si suficient ceea ce s-a facut pana acum? Din octombrie, de cand am preluat conducerea blocului, am gasit ( in masura in care am fost lasata) tot felul de nereguli in listele de intretinere, in modul de calcul etc. Din acest moment administratorul ( care in 1987 cand m-am mutat aici, era tot pe aceeasi functie si asa a ramas pana azi) a devenit dusmanul meu, inveninand oamenii impotriva mea, acuzandu-ma de ceea ce nu am facut. In momentul in care am cerut acte, documente, contracte, sa fac fisa postului pentru el, femeia de serviciu, cenzor, sa cunosc starea subsolului celorlalte scari, sa stiu despre stingatoare daca avem, cate, ce tip, sunt incarcate, sunt in termen, unde sunt si cine e instruit sa le foloseasca, sa mi se spuna parola pentru relatia cu ITM ul, situatia bugetului ( venituri si cheltuieli) pentru ca trebuie sa fac bugetul pentru Adunarea generala din 15 martie, sa-mi dea stampila asociatiei, ( am aflat ca banii asociatiei-fond de rulment, de reparatii...se afla in depozite la termen ) refuza sa -mi dea orice date, orice detalii, orice informatii spunandu-mi ca am fost doar numita , nu si aleasa. EL conduce, el dicteaza, el invrajbeste, el dezinformeaza...un real dezastru. Sunt proprietari care doresc sa renuntam la serviciile lui, au spus ca vor pune problema in adunarea generala dar cum ii desfac eu, legal, contractul de munca acestui dictator? Daca el nu isi da demisia si nu am avut cum sa -i fac o fisa a postului ca sa dovedesc acum ca nu respecta prevederile fisei postului, cum sa procedez legal si corect pt a scapa blocul de acest om? Iar comitetul executiv este format din oameni destul de "ingusti" ( nu vreau sa jignesc ci sa ma intelegeti ca sunt genul care nu inteleg, nu cunosc si nu studiaza legile, de multe ori nu inteleg nici ce le vorbesti, ba chiar au spus ca nu au stiut ce au semnat ( dupa ce le-am explicat in comitet totul si au fost de acord)!Of , Doamne, un cosmaaar!
Va rog sfatuiti-ma cum sa procedez, ce trebuie sa fac acum in adunarea generala pentru ca toate sa fie corecte si legale. Am vrut sa renunt pentru ca e o murdarie de caracter si o prostie cum rar se poate vedea. Ma gandesc ca si eu locuiesc aici si , daca si eu renunt, cine va mai face sa mearga treburile corect si bine in blocul nostru?
Va multumesc mult pentru atentia si rabdarea pe care mi le acordati.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 16:23, 26 Martie 2015
Greseala dv. a fost ca ati trecut in statut persoanele din conducere.
In statut se trec numai functiile, fara nominalizare. In ce statut ati mai vazut dv. sa se treaca persoane?

De aceea trebuie anuntat la judecatorie de cate ori schimbati continutul statutului cu alte nume.

Renuntati la nume, lasati numai functia si nu veti mai fi nevoiti sa anuntati judecatoria de cate ori alegeti alte persoane.
Gresiti si confundati asociatiile de proprietari cu altfel de asociatii, altfel de persoane juridice care se infiinteaza si se conduc dupa alte legi.
Iata articolul din L 230/2007, de care faceti vorbire:
Articolul 8
(1)Pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere este necesar acordul a cel putin 2/3 din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(2)Orice modificare sau completare se inregistreaza la judecatoria care a emis incheierea judecatoreasca de infiintare, fara alte formalitati.

Ca sa va lamuriti, ca sugerez sa vedeti ca in statultul asociatiei de proprieatri nu trebuie sa se precizeze cine este presedinte, cine sunt membrii comitetului sau ai comisiei de cenzori. De aceea alegerea altui comitet (implicit a presedintelui) odata la 2-3 ani sau de 2-3 ori intr-un an, nu necesita modificarea statutului asociatiei de proprietari. La un S.A. sunt actionari, la un S.R.L. sunt asociati care au actiuni si respectiv parti sociale iar acestea se vand ori se cedeaz prin notrariat, modificare statut etc. Dar nu la asociatia de proprietari. Nu detinem actiuni sau parti sociale in asociatia de proprietari. Presedintele, membrii in comitet sau ceilalti membri ai asociatiei de proprietari au fonduri derulment, de reparatii... indiferent de functia sau nefunctia in asociatie.

Puteti citi aici despre ONG-uri:
www.avocatnet.ro/content/for...

Art.6(6) din HG 1588/2007 precizeaza ce trebuie sa contina statutul asociatiei:
(6) In adunarea generală de constituire se prezintă şi se adoptă statutul asociaţiei de proprietari, în care se vor cuprinde precizări cu privire la:
a) denumirea, forma juridică, sediul, durata de funcţionare ale asociaţiei de proprietari;
b) scopul şi obiectul de activitate ale asociaţiei de proprietari;
c) mijloacele materiale şi băneşti de care poate dispune asociaţia de proprietari; structura veniturilor şi a cheltuielilor;
d) membrii asociaţiei de proprietari, drepturile şi obligaţiile acestora;
e) structura organizatorică, modul de funcţionare, managementul asociaţiei de proprietari;
f) repartizarea cheltuielilor asociaţiei de proprietari;
g) condiţiile în care se dizolvă asociaţia de proprietari;
h) dispoziţii finale, modalitatea de rezolvare a litigiilor, relaţiile contractuale, penalizările, cazurile de urgenţă în care se permite accesul în apartament sau în spaţiul său al unui delegat al asociaţiei.
i) posibilitatea asigurării, după caz, a unui spaţiu de administrare special amenajat, unde se va putea desfăşura serviciul de administrare şi în care pot fi păstrate în siguranţă documentele asociaţiei.

Observatui ca nicaieri nu se prevede numele presedintelui sau membrilor comitetului executiv.
Iar daca nu aveti un statut la indemana, va sugerez o cautare pe google si o sa gasiti multe modele de statut. Poate unii din exces de zel, necunoasterea legislatiei si mai ales necunoastrea necazurilor ce pot fi in timpul functionarii asociatiei, au introdus din greseala numele cuiva acolo, au introdus poate salariul cuiva, procentul de penalizari, data afisarii listelor sau alte asemenea prevederi ce nu fac decat sa ingreuneze sau blocheze activitatea asociatiei.
Raman in continuare sa sustin informatile comunicate mai sus.

Poate spuneti ca si instantele gresesc cand inscriu in registrul asociatiilor astfel de mentiuni/modificari ale actelor constitutive. Dar, daca insistati va pot pune la dispozitie o astfel de incheiere.

Poate spuneti ca si birourile specializate de pe langa primarii gresesc cand indruma la obligativitatea notarii in registrul asoiatiilor a acestor modificari?

Cunosc foarte bine legislatia in materie, am dat si doua examene din ea, cunosc continutul statutului model pentru asociatii de proprietari si va intreb de ce la infiintare nu depuneti la dosar doar statutul si actul constitutiv, fara proces-verbal al adunarii generale??

Mai mult, luati Codul Civil, art. 151 alin.4 Noul Cod Civil si vedeti cum veti sta in fata instantei in calitate de reprezentant legal al unei asociatii de proprietari (atentie nu se incadreaza in categoria asociatii fara personalitate juridica) .
Ultima modificare: Miercuri, 11 Martie 2015
Daniela Sogor, Consultant asigurari
Asociatia de proprietari nu exercita tutela asupra nimanui.
dani31s a scris:
Poate spuneti ca si instantele gresesc cand inscriu in registrul asociatiilor astfel de mentiuni/modificari ale actelor constitutive.

Oricine poate gresi, inclusiv eu. Dar instantele care inscriu "in registrul asociatiilor", inscriu asociatii, uniuni, fundatii s.a.m.d. de multe feluri dar nu "asociatii de proprietari". Asociatiile de proprietari se infiinteaza in baza legii 230/2007 pe cand alte asociatii (ale pensionarilor, parintilor, tinerelor talente, ale scolilor, minoritatilor, sahistilor...) se infiinteaza in baza altei legislatii.
Gasiti mai multe pe lincul:
www.avocatnet.ro/content/for...

Apoi legislatie pe lincul:
[ link extern ]
Iar pe site-ul Ministerului justitiei gasim:
[ link extern ]

Dar si asociatiile de proprietari pot apela la alta legislatie decat legea 230/2007 atunci cand vor sa se uneasca mai multe, sa se constituie in federatii de asociatii de proprietari, in uniuni de asociatii de proprietari sau alte asemenea organizatii care au alte scopuri si nu cele prevazute in legea 230/2007.
O sa gasiti in aproape toate orasele mari asemenea fundatii, uniuni, federatii care coordoneaza mai multe asociatii de proprietari. Iar aceste uniuni si federatii sunt cele despre care ne explicati dumneavoastra ca se inscriu in Registrul national ONG, in Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

Alte discuții în legătură

Prima ag dupa constituirea asp abif abif Este definita legal durata mandatului presedintelui asociatiei ales la AG de constituire a asociatiei? Se pot face alegeri pentru presedinte, membrii in BE si ... (vezi toată discuția)
Altercatii cu administratorul de asociatie de bloc utilizator-1 utilizator-1 as dori informatii in cazul in care adminstratorul nu este de acord cu planificarea unei sedinte de asocatie la sugestia unui locator; sedintele se fac o data ... (vezi toată discuția)
Adunare generala Dana Marin Dana Marin 1. Avem azi adunare generala de alegeri. Unii dintre vecinii mei, cu mare respect pentru orice #-o, spun ca daca nu vine azi majoritatea la AG ca sa fie ... (vezi toată discuția)