avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 947 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... diminuare salariu contabil
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

diminuare salariu contabil

Buna ziua!
Avand in vedere faptul ca in conditiile dispozitiilor din Legea nr.230/2007 comitetul executiv are ca atributii si stabilirea veniturilor angajatilor,iar contabilul nu isi indeplineste toate atributiile sale ci se rezuma doar la a intocmi listele de plata, ar exista posibilitatea de a i se diminua venturile corespunzator cu activitatea desfasurata?
Anonymus_1986 a scris:
avem administrator, insa pentru a putea sa cumuleze ambele functii este necesar sa aiba studii medii economice,

Nu am auzit de o asemenea reglementare.
Administratorul cu atestat poate indeplini functia de administrator. In aceasta calitatea, administratorul trebuie sa intocmeasca listele de plata. Este atributiunea administratorului conform legii si nicaieri in lege nu sunt alte conditii decat aceea de a avea atestat.
Cum dumneavoastra ne relatati ca acea persoana care nu-si face treaba conform fisei postului, intocmeste doar listele de plata, nu vad de ce aceste liste nu le intocmeste administartorul actual.
Nu este obligatoriu sa aveti angajat contabil. Conform legii 230/2007, in asociatiile in care contabilitatea se tine in partida simpla (se hotaraste in adunarea generala), administratorul poate cumula si functia de casier si/sau de contabil.
Dar, repet, listele de plata trebuie sa le faca administartorul si nu contabilul.

Administratorul atestat nu este obligat ( "trebuie") sa intocmeasca lista de plata, daca nu s-a convenit astfel, deci nu in toate asociatiile, administratorul trebuie sa faca listele.
Legea 230/2007 este singura lege care da posibilitatea unei persoane cu studii medii, minim bacul, sa tina evidente contabile, (sa intocmeasca listele de intretinere), numai in partida simpla.
Pentru asociatiile care tin evidenta contabila in partida dubla, administratorul care are pregatire de specialitate in domeniu, conform relatiilor contractuale dintre parti, acesta daca vrea, poate sau nu, sa tina contabilitatea sau intocmii liste, nu este obligat sa faca totul doar datorita denumirii de "administrator".
@Anonymus_1986, aflati cum tineti evidentele, daca aveti partida simpla = situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, sau daca aveti evidentele in partida dubla = conturi si functie de asta intrebati administratorul daca vrea sa tina evidenta contabila a asociatiei si sa faca si listele, bineinteles cu negocierea remuneratiei.
In cazul in care nu doreste sa cumuleze si functia de contabil, schimbati persoana care va tine contabilitatea/listele.
HG 1588/2007 (Normă metodologică de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizare... din 19/12/2007) prevede:
Art. 32.(2) Repartizarea cheltuielilor sau a obligaţiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine administratorului, în cadrul contractului încheiat cu reprezentantul asociaţiei de proprietari a condominiului. Lista de plată se semnează de administrator şi de un membru al comisiei de cenzori şi se aprobă de preşedinte prin semnătură şi aplicarea ştampilei asociaţiei, persoanele semnatare certificând şi răspunzând de corectitudinea listei de plată.

Faptul ca unele asociatii mai mari impart atributiunile administratorului intre doua-trei persoane (administrator tehnic, contabil, casier), nu inseamna ca este regula obligatorie pentru asociatie. Este doar o necesitate permisa de lege. Dar reguka este ca administratorul sa intocmeasca listele de plata, sa-si asume rasounderea pentru repartizarea cheltuielilor pe aceste liste. Asa cum se prevede in articolul citat, listele se verifica cenzor si presedinte, dar administratorul le intocmeste.
Indiferent cine intocmeste listele de plata ele sunt asumate, sub semnatura, de administratorul atestat. Asadar, daca o firma de contabilitate le face efectiv, ele sunt intocmite sub conducerea administratorului care, in final, le semneaza.

Este o exceptie: reparitzarea caldurii la blocurile cu repartitoare este facuta de firme autorizate. Acestea intocmesc un centralizator iar administratorul are obligatia doar de a le introduce corect in listele sale. De modul de calcul cu aplicarea legii raspunde strict firma abilitata de repartitoare.

Ultima modificare: Luni, 11 Mai 2015
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
conform dispozitiilor legale respectiv legea 230/2007 coroborat cu dispozitiile hg 1588 administratorul poate sa cumuleze cele doua functii nu este obligat sa le cumuleze avnd in vedere ca in conformitate cu dispozitiile legale acesta are ca atributi - verifica si constata starea tehnica si de functionalitate ale instalatiilor aferente partilor comune dupa care instiinteaza Comitetul Executiv si ia masurile necesare pentru efectuarea la timp si eficient a lucrarilor de intretinere si reparatii a acestora;
- procura mijloacele materiale si de lucru necesare lucrarilor de revizii, intretinere si reparatii si raspunde asupra integritatii si folosirii acestora;
- controleaza personalul angajat din subordine- instalatorii si ingrijitorii pentru constatarea indeplinirii atributiilor de serviciu, iar in caz de neindeplinire sesizeaza Comitetul Executiv;
- stabileste conditiile in care pot fi executate, realizate serviciile de intretinere si reparatii curente ale elementelor de constructive si instalatii aferente partilor comune;
- angajeaza si urmareste realizarea Contractelor cu personae fizice sau juridice pentru lucrari de intretinere si reparatii curente de hidroizolatii, zidarie, tencuieli, zugraveli, tamplarie, confectii metalice si altele, asigurand efectuarea de plati corespunzatoare stadiului lucrarii si participarea la receptive consemnand finalizarea acestora;
- tinerea evidentei consumurilor prin citirea lunara a contoarelor furnizorilor de utilitati si anuntarea in cazul defectarii in vederea repararii sau inlocuirii acestora;
- tinerea evidentei lunare, a reparatiilor lunare ;
- realizarea reparatiilor capitale sau a unor investitii se vor executa dupa consemnarea in registrul de procese verbale si aprobarea lor in Comitetul Executiv;
- pentru perioada de iarna va primi cererile si va derula documentele pentru cei care beneficiaza de ajutoare compensatorii la consumul de caldura dupa care le va da spre calcul la contabilitate;
- tine evidenta soldurilor de pe fisele de magazie si a stocurilor existente de materiale administrativ- gospodaresti achizitionate;
prin urmare rolul acestuia este de ADMINISTRATORUL – are atributii privind activitatea de administrare a condominiului si are mandat de reprezentare in relatiile contractuale cu furnizorii deutilitati, de prestari servicii si cu agentii economici de la parterul blocului;
astfel incat se poate angaja contabi chiar si in cazul in care contabilitatea este tinuta in partida simpla conform hotararii adunarii generale si nu este obligatoriu si nici ilegal ca administratorul sa isi indeplineasca doar atributiile specifice prevazute de lege iar pentru intocmirea situatiilor contabile si a listelor de plata sa fie angajat un contabil.

Alte discuții în legătură

Fisa postului-administrator imobile scrichy scrichy doresc un model pentru fisa postului,la administaratorii de bloc,cum se intocmeste,in cazul in care are si cumul de functii[contabil-casier],ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Incompatibilitati RaDracones RaDracones In timp memoria se estompeaza si legile se modifica asa ca am reluat studierea legii 230 si a normelor... pentru reimprospatare :giggle: Mai mult decat atat, ... (vezi toată discuția)
Contributii fiscale pentru personalul asociatiei de proprietari tnamaid tnamaid Am mai multe nelamuriri in legatura cu modul cum se conduce o asociatie de proprietari 1.Cenzorul si presedintele de asociatie daca lucreaza intr-o alta ... (vezi toată discuția)