Legea 230/2007 prevede la
Art. 32. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
Am tot citit si rascitit diverse topicuri privind CEx., componenta, cine face sau nu face parte din CEx (ex. cenzorul), cati membri poate avea, etc.
De ceva vreme s-a initiat procedura de infiintare a asociatiei de proprietari pe scara prin separare din asociatia constituita pe bloc iar recent a aparut la avizierul scarii un afis prin care proprietarii sunt anuntati sec "CEx nu este retribuit de proprietari". CEx este format din presedinte si inca 2 persoane, nu include cenzorul.
Zic "ok", oamenii au niste atributii si responsabilitati asa ca au dreptul sa fie remunerati pentru activitatea pe care o desfasoara in folosul asociatiei.
Pe de alta parte, in calitate de proprietar din moment ce ii platesc o parte de indemnizatie am si eu dreptul sa fiu informat cu privire la deciziile pe care le iau lunar cand se intrunesc.
art.17-hg 1588
(3) Deciziile comitetului executiv se consemnează în registrul de decizii al comitetului
executiv şi se afişează la avizier
De afisat nu se afiseaza asa ca nu vad motivul pentru care sa fiu de acord cu remunerarea CEx, consider ca nu isi indeplinesc atributiile conform legii.
Intrebarile ar fi urmatoarele:
1. Cu cat pot fi remunerati in medie membrii CEx pentru o asociatie formata din 60 apartamente (presedintele si cei 2 membri) luind in considerare ca se intrunesc doar o data pe luna probabil ptr maximum 2 ore. Presedintele consider ca poate primi o indemnizatie mai mare avand in vedere si responsabilitatile.
2. 50 de lei net pentru fiecare membru al CEx poate fi considerata o indemnizatie mare, mica, "de rasul curcilor"?:)
Pana la separare. presedintele care raspundea de asociatia mare (120 apart.) primea o indemnizatie de 100 lei pe total asociatie.
3. Ce taxe se mai platesc la stat pentru indemnizatiile stabilite pentru membrii CEx.?
Insa atata timp cat activitatea celor din CEX nu este "vizibila" nu se poate considera ca acestia isi indeplinesc atributiunile.
Legea prevede ca deciziile CEx trebuie afisate, din punctul meu de vedere daca nu sunt afisate nu inseamna nu s-a luat nicio decizie ci ca nu exista CEx!
Daca nu au luat nicio decizie atunci trebuie sa puna un afis prin care sa informeze proprietarii ca s-au intrunit si nu s-a luat nicio decizie.
Nu stiu cum se desfasoara treburile in alte asociatii dar cred ca este normal ca din moment ce legea prevede informarea proprietarilor cu privire la deciziile CEx atunci sa respecte legea. Nu am vazut in multe asociatii sa se afiseaza deciziile CEx, in schimb am vazut si asociatii unde oamenii sunt informati temeinic cu privire la deciziile CEx.
Nu se iau lucrurile in serios! Daca au functii/ocupatii stiti care le sunt competentele? Nu cumva au fost alesi numai pentru ca au...timp liber? nu cumva au fost numiti/alesi numai pentru ca asa prevede legea? Ei stiu ca RASPUND in solidar cu presedintele pentru hotararile luate? (atentie! Le puteti contesta in 45 de zile, dupa care, chiar daca incalca legea, raman sa fie aplicate in continuare- Va place?!) Pentru ca am ajuns aici, adaug ca in cazul unui proces, judecatorii nu tin cont ca aceste hotarari contestate nu au fost comunicate, conform prevederilor Legii 230/2007(art 26) si nu le poti contesta in 45 de zile- caci nu stii cand au fost luate...
A fost respins proiectul de lege care sa inlocuiasca Legea 230/2007- nu era cine stie ce, nu rezolva problemele. Ludovic Orban sustine ca trebuie facuta o noua lege a asociatiilor. e drept!
Nu s-a aprobat problema conventiilor la asociatii- numai CIM si mandate.
Acum, la drept vorbind, cand se intruneste comitetul executiv, nu e si necesar sa se ia vreo decizie. Poate se discuta listele de intretinere, poate se discuta diverse aspecte ale activitatii, dar fara a se lua neaparat si decizii, deci n-ar avea ce sa afiseze.
Ba da!
In comitetul executiv se iau cel putin 12 decizii, obligatoriu cate una in fiecare luna si aceastea se refera la aprobarea cheltuielilor repartizate pe listele de plata. Iar aceasta decizie este vizibila luna de luna si zi de zi atunci cand priviti listele de plata.
Ar fi culmea birocratiei ca alaturi de lista de plata intocmita de administrator, verificata de cenzor si aprobata prin semnatura presedintelui, sa mai afisam si un anunt in care sa spunem ca s-a luat decizia de a se afisa aceste liste...
Apoi comitetul executiv discuta si decide afisarea trimestriala a "informarii cu privire la cheltuieli, venituri, incasari si plati" (ultima lege ce a completat si modificat legea 230/2007), ca si a situatiei semestriale a veniturilor din "exploatarea proprietatii comune" (penultima lege ce a completat si modificat legea 230/2007). Ar fi iar culmea birocratiei ca pe langa afisarea acestor situatii pentru aducerea la cunostinta sa se mai afiseze un anunt prin care sa se spuna ca s-a luat decizia de afisare a acestor situatii.
Iata ca numai din acestea avem afisate 12+4+2=16 decizii afisate cu tot continutul si explicatiile.