avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 562 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu medical in preaviz si pensionarea
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu medical in preaviz si pensionarea

Buna Ziua
Sunt bolnav si am handicap grad 1 grav.Daca societatea se desfinteaza in timp ce eu sunt in medical pt pensionare eu de unde mai iau salar, din ce se calculeaza (din salar sau din somaj)voi fi si eu disponibilizat sau figurez ca si angajat pana ies in pensie , pensia va fi afectata de medicalul acesta si unde vor fi actele mele dupa ce firma nu va mai fi ? Multumesc
Cel mai recent răspuns: Gratiela Ratiu , Consultant resurse umane 19:25, 5 Iulie 2009
Articolul citat nu distinge intre pensionarea pentru limita de varsta sau anticipata ori anticipata partial sau de indaliditate, chiar daca face referire la varsta standard si stagiu de cotizare.

Asiguratii care si-au pierdut capacitatea de munca datorita unei boli obisnuite sau unor accidente care nu au legatura cu munca beneficiaza de pensie de invaliditate, daca indeplinesc stagiul de cotizare necesar in raport cu varsta, conform art.57 din Legea nr.19/2000 ... :)
Ok, poate e asa, dar problema e ca tot nu ai voie sa incetezi cim pana nu vine decizia de pensionare !

Or in aceasta perioada trebuie sa il treci la 4 ore pe zi, lucru care nu ii poate fi asigurat de societate (din motive obiective nu are cum sa-i asigure un post de 4 ore)

Ce fac atunci pana vine decizia?
Conditiile sunt cam aceleasi si in cazul pensionarii pentru limita de varsta, conform prevederilor legale, cat si in cazul pensionarii din motive de sanatate, conform acelorasi prevederi legale! In rest, poate sa fie facut un abuz de catre angajator asupra angajatului!