Este obligatoriu ca presedintele asociatiei de proprietari sa fie proprietar in imobilul care face obiectul asociatiei?
Daca da, care este temeiul legal?
Noul presedinte va primi aceeasi indemnizatie pe care a primit-o fostul presedinte daca nu s-a discutat concret ca munceste gratuit, ca i se acorda o indemnizatie mai mare ori mai mica.
Asa cum s-a spus mai sus, noi prezentam anual bugetul de venituri si cheltuieli in cvare sigur ca este cuprinsa si cheltuiala cu personalul inclusiv impozitul si contributiile la stat. Dar toate acestea sunt o singura suma si nu defalcate in buget.
An de an prezentam executia bugetara (bugetul din anul expirat) si propunerea pe noul an unde, de regula avem cresteri la fiecare capitol de 5-10-20% in functie de ceea ce ne propunem sa facem (de ex. eparatii planificate), in functie de prognoza cresterii preturilor la utilitati (de ex. discutiile de la inceputul anului ca va creste pretul la gaze), in functie de inflatie s.a.m.d. l
La cheltuielile cu personalul am avut o crestere cu 25% acum vreo 6 ani si de atunci ajustarile sunt nesemnificative, situandu-se intre zero si 2-3%.
Noii alesi sau angajati (presedinte, administrator, cenzor, casier...) au ramas in general cu aceleasi sume pe care le-au avut fostii. Nu am schimbat cuantumul sumelor acordate ca indemnizatii sau salarii chiar daca s-au schimbat oamenii. Dar am ajustat uneori aceste sume in functie de munca si atributiuni.
De ex. un administrator poate avea 1000 lei pentru administrare tehnica, contabilitate si casierie. De la o anumita data casieria se da altei persoane si cu aceasta ocazie administratorul poate ramane cu 700 lei dand casierului 300 lei sau alte asemenea combinatii ce nu afecteaza cheltuielile asociatiei iar activitatea se desfasoara normal.