avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 477 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Frauda la bancomat
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Frauda la bancomat

Sambata 26.09.2915 am scos o suma mica de pe card si am constatat ca avansul se incarcase in cont ...In aceeasi zi dupa amiaza avand nevoie de bani pentru a plati ceva ...am accesat din nou bancomatul de data asta pentru o suma mai mare...Acesta mi-a afisat ca operatia nu poate fi efectuata si ca sa revin peste cateva momente...A doua oara la fel...Asta insemna ca bancomatul nu avea bani...Am revenit luni de dimineata cand am reusit sa scot banii ...ca sa constat ca inafara de suma scoasa in acel moment aparea scazuta din cont si suma accesata sambata dar care bancomatul nu mi-o livrase...Am fost la banca unde mi s-a spus sa fac o cerere in care sa relatez ceea ce se intamplase ...si sa astept un telefon de la ei... Care sunt caile juridice pe care le pot urma in cazul in care raspunsul bancii ar fi negativ si nu-mi pot recupera banii...?
Ultima modificare: Marți, 29 Septembrie 2015
vaall, utilizator
Cel mai recent răspuns: IMicro Bucuresti , Consilier juridic 16:53, 5 Octombrie 2015
Ati intrebat de: "caile juridice" pe care le-ati putea urma in cazul in care banca nu recunoaste ca nu ati retras o anumita suma ci doar ati vrut sa o retrageti.
Cel mai bine este sa asteptati raspunsul bancii. In Romania daca va judecati cu statul sau cu institutiile care sustin financiar statul (intre care esentiale sunt bancile si societatile de asigurari care, intre altele, furnizeaza fondurile necesare platilor salariilor somptuoase ale functionarilor publici) sunteti intr-un major dezavantaj. Nu exista mijloace legale rezonabile (plangerea la CEDO nu este un mijloc rezonabil pentru ca dureaza prea mult) pentru a infrunta coalitia reciproc avantajoasa si reciproc sustenabila "stat-justitie" asadar, singurul mijloc "legal" este rabdarea ... si tutunul, desigur.
Nu exista mijloace legale rezonabile


Din fericire vă înșelați! Mijloace juridice? Să studiem mai atent OUG 113/2009 și vom găsi imediat câteva.
Pentru orice tranzacție cu cardul nerecunoscută de către client, banca este obligată să restituie banii, banca emitentă a cardului. Așa se și întâmplă în practică. Dacă nu fac, își iau amendă de la ANPC, care este între 50,000 și 100,000 lei, deloc de neglijat.

Nu se rezolvă bătând din palme, sigur, dar se rezolvă.
@lie1111 Va multumesc ca m-ati contrazis. Sper atat de mult sa ma insel eu si sa aveti d-voastra dreptate incat nici nu-mi pasa daca in practica se intampla cum scrieti ... sau crieti cum se intampla ...
Vorbesc din practică, nu din teorie. Cunosc personal cel puțin 2 exemple.Spre exemplu, o sesizare la OPC, pentru 109 lei, s-a transformat într-o amendă de 50,000 lei pentru Banca ce a refuzat să restituie banii încasați dublu de un magazin. Eroarea era a unei alte Bănci, cea care instalase POS-ul la magazinul respectiv și a magazinului care a luat banii fără să dea și marfa. A plătit banca ce emisese cardul, nevinovată, pentru cei doi vinovați. Dar clientul și-a primit banii înapoi.
Ultima modificare: Luni, 5 Octombrie 2015
IMicro Bucuresti, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu banca mireair mireair Buna ziua Am o nelamurire legata de o problema recenta cu o banca din Bucuresti si orice sfat este binevenit. Pe scurt - am incercat sa extrag bani de la ... (vezi toată discuția)
Bani retinuti de atm. in cate zile este obligata banca sa ii ... Daniela888 Daniela888 Bani retinuti de ATM. in cate zile este obligata banca sa ii restituie ? Am efectuat o retragere de la un ATM al altei banci fata de cea emitenta a cardului, ... (vezi toată discuția)
Probleme cu banca viorelmlucaci viorelmlucaci intr-o localitate unde nu exista nici un bancomat decat a unei sigure banci [banca 1]am solicitat restituirea sumei de 2000 lei cu un card de debit, tranzactia ... (vezi toată discuția)