timpuriu a scris:
in registru de reparatii evidenta se tine pe fisa individuala ?
Registrul fondurilor este un carnet ce se gaseste in librarie si are 100 pagini toate liniate exact pentru fonduri. Prima jumatate pe fata este liniata pentru fondul de rulment. Pe verso se poate tine evidenta unui fond special. Partea a doua (urmatoarele 50 de pagini) pe fata se tine eb=videnta fondului de reparatii iar pe verso evidenta penalizarilor. Fiecare apartament are cate o pagina pentru fondul de rulment, una pentru fonduri speciale, una pentru fondul de reparatii si una pentru fondul de penalizari.
Astfel in acelasi carnet avem toate fondurile, fiecare apartamenta vand foaia sa, fondul respectiv...
ma gandesc ca daca pentru o reparatie este nevoie de o suma (1000 lei ) si din fondul de penalizari se scot exact acesti bani cum se impart ei pe cota/parte/indiviza apoi urmeaza alta reparatie care se face tot din fondul de penalizari fara ca in fondul de reparatie sa fie vreun ban ,
Va ganditi dumneravoastra dar nu este corect asa cum ganditi. Am mai explicat si incerc sa reiau.
Sumele colectate in urma incasarii in fondul de penalizari, in realitate se incaseaza prin casierie, sunt in soldul casei iar in registrul fondurilor sunt doar scriptic. Asa ca nu pot fi scosi bani din fondul de penalizari ci acolo se poate doar evidentia miscarea banilor. Banii se scot din casa.
Sumele acumulate in fondul de penalizari (ceea ce ramane dupa plata penalizarilor catre furnizori) se transfera scriptic din fondul de penalizari in fondul de repartii din cand in cand (noi o facem semestrial). Cum se transfera? Se aduna soldul fondului de penalizari tuturor apartamentelor si rezulta "fondul penalizari". Adica 24+34+98+2+7...+1,5 = 570 lei.
Aceasta suma se imparte la suprafata utila totala (suma suprafetelor utile ale apartamentelor). De exemplu 570 lei : 1000 m.p. = 0,57 lei/m.p. Aceasta se repartizaeaza in fondul de reparatii dupa suprafata utila a fiecarui apartament.
De ex. pentru un apartament de 50 m.p. avem 50 m.p. X 0,57 le/m.p. = 28,50 lei.
Pentru unul ce are 80 m.p avem 80 X 0,57 = 45.60 lei. Si asa fiecare apartament are fond de reparatii.
Se face o lucrare ce costa de exemplu 400 lei. Costul se imparte pe suprafata utoila de 1000 m.p si avem 400 lei : 1000 m.p. = 0,40 lei/m.p.
Apartamentului cu SU de 50 m.p i se repartizeaza de plata suma de 50 m.p. X 0,40 lei/m.p = 20 lei. Aceasta suma se scade din fondul sau de repatatii care este de 28,50 lei calculat mai sus si-i mai ramane in fondul de repataii 8,50 lei.
La fel si celui de 80 m.p. i se repartizeaza 80 X 0,40 = 32 lei, suma ce se scade din fondul sau de 45,60 lei si-i mai raman 13,60 lei in fondul sau de reparatii.
Sper ca am reusit sa va fac sa intelegeti cum functioneaza mecanismul indiferent ca acesta se aplica manual pe hartie sau prin intermediul programelor informatice, contabile...