Kristinaaa a scris:
Avand in vedere ca sunt acuzata de reavointa, pentru a fi clara, eu nu am fost cea care s-a agitat si care s-a impotrivit colaborarii si continuitatii proiectului. Dar mi se pare de prost gust sa ceri returnarea avansului cand proiectul este avansat intr-o proportie de 50%. Daca eram cu clientul la inceputul proiectului si el nu era multumit de consultanta mea, atunci returnam fara nici o problema avansul. Dar cand eu muncesc, ma duc cu ei in magazine, fac releveu, ridic casa in 3d si ii prezint amenajarea pentru jumatate din casa (lucruri pentru care am dovezi ca am muncit), nu mi se pare corect sa iti bati joc de munca cuiva si sa ceri returnarea avansului doar pentru ca ti s-a pus tie pata asa ca omul nu a putut sa raspunda intr-o zi la telefon. Iar faptul ca am inceput sa lucrez pentru un client nu inseamna ca sunt angajata exclusiv doar in proiectul acestuia si sunt la dispozitia acestuia 24h/24h, nu din reavointa ci pur si simplu ca timpul nu imi permite. Doar pentru ca orice client doreste totul cat se de repede si cat mai ieftin posibil (ma refer la lipsa contractului) , asta nu scuza lipsa de rabdare si intelegere, doar suntem cu totii oameni.
De la 2 zile ati ajuns la o zi. Mie mi se pare ca permanenta comunicare cu clientul ar fi rezolvat toate neplacerile. De prost gust mi se pare disparitia, chiar si pentru 2 zile. Nu cred sa se fi enervat oamenii aia daca le explicati clar ca pentru 2 zile o sa fiti ocupata si o sa reluati discutiile cand reveniti, pentru ca, daca tot se merge pe premisa ca oameni suntem, cred ca oameni ar fi fost si ei mai ales ca ati colaborat bine in prima parte a procesului. Acum pare totul o coteala romaneasca, "e de vina ala nu eu" ca pretext pentru absolvirea de responsabilitate. Eu unul am returnat 100% banii primiti in momentul in care nu am reusit sa duc la bun sfarsit un proiect (mi s-a intamplat de 2 ori, din motive tehnice care erau insa in partea mea). Clientii au insistat sa ma plateasca pentru cat am muncit insa eu am preferat sa merg pe principiul "munca pe jumatate terminata nu e munca deloc". Si pana in clipa de fata colaborez cu clientii aia si mereu ma platesc 100% upfront. De ce? Pen' ca am bunul simt sa nu-i fac sa se simta trasi in piept, asa cum e in cazul dumitale.
De bun gust e sa le dai banii inapoi cu textul "va rog sa ma scuzati pentru neplacerile create, chiar daca am facut aproape jumate din proiect, va returnez toata suma, astfel incat sa nu va simtiti pacaliti". Cam 70% sunt sigur ca or sa revina si or sa iti spuna "na ma, ia pentru cat ai muncit si sa nu mai aud de tine", insa tot e un caz fericit pentru ca va primiti banii pe cat ati muncit. N-as putea baga mana in foc in privinta reputatiei, un om pacalit simte nevoia sa imparta experientele neplacute mai des decat cele placute.