avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1340 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... INCOMPATIBILITATI
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

INCOMPATIBILITATI

In timp memoria se estompeaza si legile se modifica asa ca am reluat studierea legii 230 si a normelor... pentru reimprospatare :giggle:
Mai mult decat atat, membri asociatiei preseaza pentru reducerea cheltuielilor si mai ales a slariilor, ceea ce in final mi se pare normal dat fiind vremurile:(.
Incerc sa sintetizez cateva probleme pentru lamurire, dat fiind ca nu imi este clar cat de restrans poate fi un aparat administrativ in cadrul asociatiei.

Punctul 1
Comitet executiv (CE) - Administrator
Legea 230 impune angajarea unui administrator cu CIM dar nu precizeaza daca acesta poate sau nu sa fie acelasi cu un membru al CE, inclusiv Presedintele.

Sunt cele doua functii incompatibile sau nu?

Punctul 2
Administrator - Contabil - Casier
Legea 230 permite in cadrul asociatiilor care opteaza pentru contabilitatea in partida simpla cumulul de functii Administrator - Contabil si Administrator - Casier.
Daca tin bine minte functia de Contabil este incompatibila cu cea de Casier. Corect? :wassat: Ceea ce presupune ca nu poate exista cumulul Administrator-Contabil-Casier?

Punctul 3
Casierul
Legea 230 spune ca se poate angaja si un casier, cu alte cuvinte nu este obligatoriu, dar cine intocmeste registrul de casa si semneaza chitantele daca situatia de la punctul 2 de triplu cumul nu este posibila... probabil musai casier?

Punctul 4
CE - Administrator
Alin.(8), Art.17 (1588)
(8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

Dupa cum arata, obligatia angajarii unui Administrator este oarecum ocolita de exstenta acestui aliniat in care nu se precizeaza termenul, perioada maxima pentru care CE poate prelua atributiile Administratorului.
Gresesc undeva? :-/
Ultima modificare: Marți, 8 Decembrie 2015
RaDracones, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 04:42, 20 Ianuarie 2016
Nu aveti de ce sa va temeti ca o sa fiti amendati de primarie din cel putin doua motive:
- nu aveti, presupun,nicio reclamatie si, deci, primaria nu are ce investiga;
- aveti la dispozitie textul legii dupa care dv. conduceti asociatia:
HG 1588/2007, art.22
(5) Administratorul asigura managementul de proprietate al condominiului prin:
...............
(6) Contabilul raspunde de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de contabil.
.............
(8) In situatia in care asociatia de proprietari angajeaza un casier, acesta raspunde de efectuarea operatiunilor de incasari si plati in numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operatiunilor de casa. La asociatiile de proprietari care opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida simpla, administratorii de imobile pot cumula si functia de casier.


Probabil cunostinta dv. face contabilitate in dubla partida unde contabilitatea nu se amesteca cu activitatea de casierie.
Ultima modificare: Luni, 18 Ianuarie 2016
elga50, moderator
Contabilitatea o tine in partida simpla.
Comunicarea Primariei a venit in urma unui control iar concluzia Primariei in privinta casierului era in fapt un avertisment pentru conformare sub rezerva amendarii Presedintelui in cazul in care nu se faceau formele de angajare ale unui casier si totul in baza unui HCL numit "Regulament de infintare si functionare al Asociatiilor de Proprietari".

CU alte cuvinte, Presedintele asociatiei era amenintat ca daca nu angajeaza casier sau nu deleaga pe altcineva in afara contabilului sa desfasoare activitatea de casierie va fi amendat cu 700 lei. Scris negru pe alb fara alte comentarii.

Analizand exact ceea ce ati prezentat dumneavoastra am tras si eu concluzia ca Legea 230 nu distinge clar si deci este posibil cumulul de functii contabil - casier dar Primaria spunea altceva:

"Atragem atentia asupra faptului ca administratorul poate cumula si functia de casier, sau poate cumula si functia de contabil (cu conditia detinerii unor studii de specialitate). Potrivit prevederilor Legii nr. 22/1969 nu se pot cumula de catre aceeasi persoana functiile de contabil si casier" #-o

Despre asta vorbesc.
E o grava confuzie a celor de la primarie.
Administratorul unei asociatii face si contabilitate, si casierie.

Asadar, Legea 230/2007 este o exceptie de la legea 22/1969
Se pare ca cei de la primarie sunt intr-o grava confuzie.
RaDracones a scris:
...este posibil cumulul de functii contabil - casier dar Primaria spunea altceva:

"Atragem atentia asupra faptului ca administratorul poate cumula si functia de casier, sau poate cumula si functia de contabil (cu conditia detinerii unor studii de specialitate). Potrivit prevederilor Legii nr. 22/1969 nu se pot cumula de catre aceeasi persoana functiile de contabil si casier" #-o

Despre asta vorbesc.

Poate ca atentionarea celor de la primarie este justificata si-am sa explic de ce. In legea 230, se prevede cumulul de functii si pare a fi in regula ca un administrator sa tina si contabilitatea si casieria. Dar, dupa parerea mea, acest administrator trebuie sa le stie pe toate, adica in afara de ceea ce a invatat la cursurile de administrator sa mai stie si ceva contabilitatea. Iar daca in activitatea administartorului, cei de la primarie (la sesizarea sau fara) constata ca actele contabile sau actele de casa prezinta unele erori, greseli..., mi se pare oi masura buna ca administratorului respectiv sa-i fie luate anumite atributiuni, acelea care tin de contabilitatea sau casierie mai ales ca nu are si o pregatire contabila in spate.
La cursurile de administrator am vazut, de exemplu, un instalator sanitar. Omul avea scoala profesionala si a terminat cumva acum vreo 20 de ani si liceul la seral. In timpul cursurilor de administartor se descurca la partea tehnica dar habar nu avea de contabilitate si casierie. Ajutat de prieteni "a facut" chiar o monografie contabila pe exemplul unei asociatii de proprietari ca lucrare de final si-a luat nota 10 (zece). Ajungand administratorul unei asociatii, a evitat sa se implice in casierie dar i s-au pus actele in fata si trebuia sa tina macar contabilitatea (in partida simpla). Foarte greu se descurca cu registrele, cu intocmirea listelor de plata si mai greu... iar cand a ajuns sa intocmeasca Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv si apoi D112, efectiv s-a imbolnavit. Si-a dat demisia de la acea asociatie si acum administreaza alte doua asociatii dar numai partea tehnica. Este trimis uneori la banca dar cu atele facute de contabil, este trimis sa preia facurile, este trimis la posta, la primarie, la finante... dar cu actele intocmite de contabil sau economist.

Daca in asociatia dumneavoastra, cei de la primarie au constatat ceva de genul prezentat de mine, eu le dau perfecta dreptate celor de la primarie. E bine ca fiecare om sa faca ceea ce a invatat, ceea ce poate invata si sa nu-si depasesca limita competentilor pentru ca discutam aici de activitatea unei persoane juridice si banii a zeci sau sute de proprietari.
Cine vrea sa invete poate aopela la cursuri de contabilitatea, de informatica...., nu numai pentru diploma ci efectiv sa stie si ceva meserie.
Adriantot :)

Principiul dumneavoastra este corect si nu am cum sa nu fiu de acord cu asa ceva. :thumbup:
Ceea ce enuntati dumneavoastra se apropie de ideal si aplicarea legii in asa fel ar pune in fata expresia "in spiritul si litera legii" pe care multi o flutura dar nu o aplica.

Domnule Adrian, din pacate cred ca noi suntem idealisti. Tot din pacate, avand in vedere contactele pe care le-am avut pana acum cu "onor primaria", nici pe departe aplicarea expresiei cu pricina.
Efectiv, functionarii primariei insarcinati cu rezolvarea problemelor asociatiilor de proprietari, nu vad decat litera legii, si mai rau, de multe ori o vad stramb.

Va dau un exemplu de atitudine din partea primariei:

Am avut un vecin "de bine" (n-am sa o lungesc cu povestea) care a facut printre altele si o reclamatie la primarie.
La control tot ce a descoperit primaria a fost ca am folosit fondul de penalitati pentru a acoperii facturile care depaseau ca valoare fondul de rulment din cauza a cativa restantieri care ne tineau pe loc prin instante.
Stiti care a fost reactia primariei?.... "Amenda domnule, nu aveti voie sa folositi fondul de penalitati pentru achitarea facturilor ci doar a facturilor de penalitati!":O
Adica legal trebuia sa nu platesc facturile si sa intru in penalitati sau chiar in oprirea furnizarii sau debransare cu toate ca aveam fonduri sa le acopar pana recuperam datoriile.
Corect oare?!:-/
Cu alte cuvinte, sa-mi bat joc de banii stransi din penalitati platind penalitati la facturi in loc sa fac bani pentru ai utiliza in folosul nostru si asta pentru ca legea are o scapare si nu a prevazut toate variantele posibile.:rtfm:

In final ca sa nu fiu nevoit sa dau bani aiurea din buzunarul meu a trebuit, efectiv, sa-i amenint :"> cu contestatia in instanta si cu demisia si aducerea in fata lor a tuturor membrilor asociatiei ca sa rezolve ei problema cu restantierii. Si asta pentru ca am avut ceva curaj in ciuda faptului ca nu sunt adeptul amenintarilor pentru a rezolva o problema.
Normal oare?:-/
Teoretic si normal, primaria trebuie sa sprijine asociatiile nu sa le dea peste picioare.:thumbdown:

Una peste alta, cred ca, sintetizat, din toate opiniile postate aici, inclusiv din cele pe subiectul Presedinte-Administrator, (pentru care va multumesc :thumbup:) pot spune cam asa:

Cumulul maxim de functii intr-o Asociatie de Proprietari, legal vorbind, poate merge pana la Presedinte-Administrator-Contabil-Casier cu conditia subliniata de Adrian (de altfel o conditie de bun simt) ca cel care cumuleaza aceste functii sa fie in stare sa le duca in mod profesionist si in interesul celor pe care-i reprezinta si pentru care lucreaza.
Exista si variabila "onor primaria" dar daca poti sa cumulezi cele patru functii ( in conditiile de mai sus) atunci faci fata in plus si la un birou din primarie B-)

Multumesc pentru opiniile dumneavoastra si daca mai aveti completari sau alte interpretari va rog sa le faceti. Subiectul nu e inchis niciodata. :D
Ultima modificare: Marți, 19 Ianuarie 2016
RaDracones, utilizator

Alte discuții în legătură

Comisia de cenzori si presedinte brgp123 brgp123 Va rog sa-mi spuneti daca o comisie poate fi formata dintr-o singura persoana, cenzorul poate fi si contabil, cenzorul poate fi si administrator, ... (vezi toată discuția)
Contabilitate la asociatii de proprietari Mirela Cristea Mirela Cristea Pot angaja in calitate de presedinte , pe baza de contract prestari servicii, un contabil autorizat ( PFA ) pentru evidenta contabila a asociatiei de ... (vezi toată discuția)
Contabilul nu poate fi casier? teo30967 teo30967 intr-o asociatie de proprietari contabilul nu poate avea si functia de casier? eu stiu ca cei doi sunt salariati, activitatea contabilului e verificata de un ... (vezi toată discuția)