RaDracones a scris:
...este posibil cumulul de functii contabil - casier dar Primaria spunea altceva:
"Atragem atentia asupra faptului ca administratorul poate cumula si functia de casier, sau poate cumula si functia de contabil (cu conditia detinerii unor studii de specialitate). Potrivit prevederilor Legii nr. 22/1969 nu se pot cumula de catre aceeasi persoana functiile de contabil si casier" #-o
Despre asta vorbesc.
Poate ca atentionarea celor de la primarie este justificata si-am sa explic de ce. In legea 230, se prevede cumulul de functii si pare a fi in regula ca un administrator sa tina si contabilitatea si casieria. Dar, dupa parerea mea, acest administrator trebuie sa le stie pe toate, adica in afara de ceea ce a invatat la cursurile de administrator sa mai stie si ceva contabilitatea. Iar daca in activitatea administartorului, cei de la primarie (la sesizarea sau fara) constata ca actele contabile sau actele de casa prezinta unele erori, greseli..., mi se pare oi masura buna ca administratorului respectiv sa-i fie luate anumite atributiuni, acelea care tin de contabilitatea sau casierie mai ales ca nu are si o pregatire contabila in spate.
La cursurile de administrator am vazut, de exemplu, un instalator sanitar. Omul avea scoala profesionala si a terminat cumva acum vreo 20 de ani si liceul la seral. In timpul cursurilor de administartor se descurca la partea tehnica dar habar nu avea de contabilitate si casierie. Ajutat de prieteni "a facut" chiar o monografie contabila pe exemplul unei asociatii de proprietari ca lucrare de final si-a luat nota 10 (zece). Ajungand administratorul unei asociatii, a evitat sa se implice in casierie dar i s-au pus actele in fata si trebuia sa tina macar contabilitatea (in partida simpla). Foarte greu se descurca cu registrele, cu intocmirea listelor de plata si mai greu... iar cand a ajuns sa intocmeasca Situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv si apoi D112, efectiv s-a imbolnavit. Si-a dat demisia de la acea asociatie si acum administreaza alte doua asociatii dar numai partea tehnica. Este trimis uneori la banca dar cu atele facute de contabil, este trimis sa preia facurile, este trimis la posta, la primarie, la finante... dar cu actele intocmite de contabil sau economist.
Daca in asociatia dumneavoastra, cei de la primarie au constatat ceva de genul prezentat de mine, eu le dau perfecta dreptate celor de la primarie. E bine ca fiecare om sa faca ceea ce a invatat, ceea ce poate invata si sa nu-si depasesca limita competentilor pentru ca discutam aici de activitatea unei persoane juridice si banii a zeci sau sute de proprietari.
Cine vrea sa invete poate aopela la cursuri de contabilitatea, de informatica...., nu numai pentru diploma ci efectiv sa stie si ceva meserie.