avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare diferente apa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare diferente apa


Am si eu o problema cu administratorul blocului si nu stiu cui as putea sa ma adresez.As dori o simpla informatie.

Locuiesc intr-un apartament cu 4 camere,fiind singura trecuta la intretinere ,mi se aduc pierderi de apa in fiecare luna 5,6,7 metri.Nu ma pricep foarte bine dar as vrea sa stiu cum se procedeaza si daca este normal acest lucru.Mi se pare nedrept.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 18:39, 2 Ianuarie 2016
Adriantot a scris:

Gestionam cat ne pricepem de bine consumul de apa. In acest sens:
- am facut acum 7-8 ani o reparatie capitala a instalatiilor comune de la subsol
- am angajat permanent o firma de instalatii care viziteaza aproape zilnic instalatiile de la subsol si remediaza rapid orice mica defectiune


In concluzie, traditionalul "Apa+" nu este decit, in cele mai multe cazuri, rezultatul necinstei proprietarilor, care nu informeaza corect citirea apometrelor. Practica este sustinuta de asoc. de prop. din diferite motive.

Dar, cu cheltuielile de mai sus (firma angajata sa viziteze zilnic instalatiile), dupa ce s-a efectuat o reparatie capitala a instalatiilor si afirmatia ca nu se mai plateste nimic peste apa consumata, este o exagerare.
Poate este cea mai scumpa "solutie" care in principiu nu este o solutie si s-a inlocuit o cheltuiala cu o alta cheltuiala.

Calculul apei care nu apare pe consumul individual, in cazul in care nu sint efectuate reparatii capitale ale instalatiilor la subsol si in apt., nu ramine decit sa fie calculat pe nr. de persoane.
Nu vad cum un batrin, care locuieste singur in 3 sau 4 camere, este capabil sa foloseasca 7 mc de apa, de ex, daca nu exista nici o defectiune la robinete sau toaleta.

Logic ar fi, ca cei care investesc in a verifica si schimba, instalatiile apt., bateria de apa, toaleta, apometrele, dusuri economice, permit vizitarea de citire a apometrelor trimestrial: sa fie exclusi de la plata "Apa+" si sa plateasca exact ce arata apometrul apt.

O persoana care investeste (timp si bani) sa faca economie la consumul de apa, prin actiunile de mai sus, nu poate fi pus in aceasi barca cu cei care au apometrele neverificate si nu au interesul sa faca imbunatatiri penrtu simplul fapt ca se simt intr-un fel sau altul " avantajati" de conditiile existente (consum apa si sistemul administratiei de calcul).
Ultima modificare: Miercuri, 30 Decembrie 2015
ContSters371153, utilizator
viqua vad ca sunteti pe aceeasi linie cu mine , adica in cele mai multe cazuri aceste " pierderi " Apa + " sunt " rezultatul necinstei proprietarilor" eu l am numit altfel si nu mai repet , pentru ca atata timp cat nu am tevi sparte, gaurite , am cititor care vine in fiecare luna si citeste apometrele , se mai uita daca sunt scurgeri de apa , sigiliile sunt la locul lor si aceste pierderi sunt de ordinul sutelor de metri cubi , chiar ca nu stiu ce sa mai cred si ca o parere personala : acestea ar trebui " impartite " pe persoane " in cazul cand nu apar defectiuni
Apa+ nu este rezultatul necinstei locatarilor, ci are o multime de cauze din care o sa va dau cateva exemple:
1.
- bransamentul se citeste pe 7 ianuarie la ora 10;
- locatarii citesc unul pe 2 ianuarie, altul pe 3 ian, altul pe 7 ianuarie ora 17 etc. ca atunci si-aduc ei aminte s-o faca. Locatarii care au citit inainte de citirea bransamentului vor mai consuma apa pana pe 7 ianuarie.
- locatarii declara indexul fara zecimale, altii cu 1 zecimala, altii cu 3 zecimale etc.
Cand stai si aduni in practica, nu in teorie, iti da o diferenta.

2. Contorul de bransament are clasa de precizie C, apometrele din casa clasa de precizie A si B. Asta inseamna ca o anumita cantitate de apa de la pornirea robinetului nu este inregistrata pe apometru, caci aceasta inseamna acea clasa de precizie, dar ea este inregistrata de contorul de bransament. Adunate aceste catimi de apa contribuie si ele la diferenta de apa.
Locatarii au montate aceste apometre si in locuri greu accesibile, astfel incat mai citesc si gresit, fara sa vrea sa insele cu tot dinadinsul...
Nu toti locatarii isi tin propria evidenta si uneori nici nu baga de seama ca apometrul lui, desi a consumat apa, nu se mai misca, pentru ca el il citeste deobicei cand nu curge apa la robinet. De-abia cand consumul ajunge la administrator, acesta poate sa vada problema si sa-l someze sa-si inlocuiasca apometrul. Dar pana atunci el a consumat si va consuma apa neinregistrata.
Unii dintre locatari uita sa dea consumul si atunci trebuie sa le treci un consum estimat care poate fi mai mare sau mai mic decat cel real. Iata o alta cauza a crearii diferentei.

Cheltuiala de care vorbea @adriantot, privind reparatia totala a instalatiei s-a facut constructiv, pe cand cheltuiala cu diferentele de apa lunare este o cheltuiala inutila la urma urmei, din care locatarii nu se aleg cu nimic. Deci nu se poate face comparatie.

Un batran poate folosi 1 mc de apa, dar si 10 mc de apa, daca lasa apa sa curga, uitand de ea. Se intampla adeseori. Aceasta este o judecata subiectiva si nu poate fi inclusa intr-o regula de calcul. Sa mai spun ca acesti 7 mc constituie un consum estimat care va fi regularizat deindata ce omul isi va declara indecsii reali. Deci, cine uita sa declare, plateste (mult, putin, e treaba lui), dar are posibilitatea sa i se regularizeze consumul, declarand in luna urmatoare consumul real.

Si mai e ceva de spus.
In asociatiile mici, de scara sau blocuri micute, e mult mai usor sa te ocupi de problema, sa-i dascalesti pe oameni, sa le ceri, sa le pretinzi, totul cu rezultate foarte bune.
In asociatii mari, dincolo de 70 apartamente, situatia devine greu de gestionat daca nu se ocupa mai multi oameni din conducere de aceasta problema.
De ce? Pentru ca structura sociala a blocurilor s-a modificat foarte mult in ultimii ani, iar cititul si declararea indecsilor este prioritatea nspea, dar devine prioritate 0 cand se trezesc cu sume mari de plata la apa. Evident ca nu vor intelege de ce si pentru ce si nici nu vor avea rabdare sa asculte explicatii. Trag o singura concluzie: administratorul ii fura.
Observ ca unii utilizatori nu ma cred cu toate ca i-am invitat sa consulte listele noastre de plata postate pe site in ultimii 7 ani unde pot vedea ceea ce am spus.
Apoi se spune ca am inlocuit o cheltuiala cu alta. Fals!
Una este sa arunci 1000 lei pe fereastra si alta este sa-ti cumperi o saltea, o plasma sau cauciucuri de iarna cu acesti bani.
Alt utilizator spune ca in asociatia dumnealui
aceste pierderi sunt de ordinul sutelor de metri cubi
. Pai minimul sutele ar fi doua sute, da? Doua sute de metri cubi de apa pierdute lunar costa 200 x 7 = 1400 lei. Asociatia noastra plateste doar 300 lei/lunar firmei de instalatii care supravegheaza, verifica, intervine daca e cazul la orice ora din zi sau noapte, in noaprea de Anul Nou sau de Inviere...
Oare e mai convenabil, ca asociatia sa plateasca lunar 1400 lei apa pierduta, cu cearta pe repartizarea ei, sa aiba subsolul mereu inundat, sa fie o atractie pentru gandaci, tzantzari, sobolani..., sau sa platesca 300 lei/luna si sa aiba subsolul curat ca in casa, sa aiba orice proprietar posibilitatea sa sune instalatorul oricand are o problema la robinetul din casa, cand vrea sa-si schimbe o baterie, un filtru, sa inlocuiasca o cada de baie...?
Noi am ales sa facem cheltuiala cea mai mica si sa ne asiguram confortul maxim, siguranta instalatiilor, garantia ca lucram mereu cu aceeasi firma care cunoaste perfect instalatiile din asociatie.
E alegerea dumneavoastra.
Daca va face bine doar sa criticati, sa nu credeti in solutiile verificate si pe care le-am prezentat, este doar optiunea dumneavoastra. Ar fi interesant sa veniti dumneavoastra cu solutii concrete si va asigur ca voi prelua si aplica din ele daca sunt mai bune decat ale mele.
Discutia de aici si solutiile implementate in asoc. nu trebuie sa devina discutie personala. Nu este nici o critica ci numai punctez partile slabe a unei solutii care poate, in realitate, nu este solutie.

Daca "Apa+" este rezultatul instalatiilor de proasta calitate la subsolul blocului si luna de luna se innunda, proprietarii platind o apa rezultata din avarie, atunci sigur angajarea unui instalator este o solutie buna.
Cum nu este plauzibil ca un bloc sa aiba in fiecare luna probleme majore de acest gen, atunci rolul instalatorului care are o bagheta magica si deodata nu mai exista "apa+" este de neinteles.
Este ca si cum te duci la doctor pentru o unghie infectata si solutia gasita de doctor este operatie de apendicita, cu tratament pe viata de dureri pentru unghia infectata. Cit timp nu doare unghia ( chiar daca infectia este prezenta) problema pare rezolvata.
De multe ori s-a mentionat ca astfel a disparut "apa+". Atunci bazaconia cu citirea bransamentelor si apometrelor "simultan" in ziua "X", cum a fost rezolvata de angajarea unui instalator?
Nici nu indraznesc sa numesc "cauza" lipsa "simultanului" pentru sumele uriase provenite din "apa+". Si despre regularizarea consumului de apa- sa ridice mina cel care a primit bani de la asoc., ptr. ca i s-a calculat in plus apa. Acest fapt nu exista decit ptr. naivi, in teorie, si nu o sa existe nici o mina ridicata.

Eu am gasit solutia mea. Am montat apometre C, am schimbat toaleta cu una economica (3 si 6 l), am facut reparatii si intretinere ale instalatiilor, dus economic, baterii de apa economice - de care s-a ocupat firma autorizata care mi-a incheiat un proces verbal, copiat si dus la administratie. Toate schimbarile au fost pozate dupa stilul " inainte" si "dupa" cu ora si data.
La administratie s-a comunicat din acel moment nu fac parte din comunul lor cu apometre neverificate si vechi, cu probleme de cinste, cu grupuri de avantajati si dezavantajati, etc. Particip la "apa+" numai in cazul unei avarii grave.

Ideea de a angaja permanent un instalator, nu este o solutie in opinia mea, pentru ca nu face parte din cauza. Nu este decit o cheltuiala inutila, care este in categoria "preventiva" (drobul de sare).
Daca se face statistica, cite avarii majore s-au produs pe an, in ultimii 5 ani, cu suma pagubelor, nu sustine angajarea permanenta a unui instalator. Ce verifica el in fiecare zi? Daca nu au plecat suruburile, daca mai sint tevile la subsol? Ridicol.
Verificari anuale sau la 2 ani (depinde de situatia instalatiilor) este suficienta.
Cit despre cauze extreme a "apa+", cum ar fi bunicii navetisti, batrinul uitaret, si altele de genul acesta, nu fac parte din cauza.
Solutia trebuie sa aduca pe termen scurt si lung: economie, modernizarea instalatiilor interioare care implicit se reflecta in consum mai mic de apa, si plata consumului de apa sa nu fie "surpriza lunii", eliminarea celor avantajati si dezavantajati de actualul model, eliminarea celor care au foloase din "marele circ" care se numeste "apa+". Se pare ca se doreste sa existe si sa nu dispara niciodata aceasta "apa+" deoarece pe mai multe niveluri, aduce profit, in detrimentul celor multi. In asoc. exista proprietari egali, cu aceleasi drepturi si raspunderi.
Ultima modificare: Joi, 31 Decembrie 2015
ContSters371153, utilizator

Alte discuții în legătură

Nereguli consum de apa in bloc. pierderi de cel putin 30mc lunar. adrian_adri adrian_adri Buna ziua. As dori cateva sfaturi in legatura cu o situatie cu care ma confrunt de cateva luni. In fiecare luna, la consumul de apa declarat mi se adauga ... (vezi toată discuția)
Cati litri de apa are voie sa puna asociatia de proprietari in plus fata de consumul real al unui apartament alimacri49 alimacri49 Buna ziua, Asociatia noastra de proprietari pune lunar in plus fata de consumul real al unui ap. cate 500 l de apa/persoana si nu pe ap. Pt.luna dec. a pus ... (vezi toată discuția)
Plata consumurilor de apa rece si calda cu 40% mai mult nsc0 nsc0 Buna seara, Am o problema cu asociatia de locatarii care de mult timp imi trece la intretinere, consumuri de apa rece si calda marite ~ cu 40% fata de cit ... (vezi toată discuția)