Buna seara,
tocmai am aflat ca ieri am primit o carte pe care o comandasem dupa ebay, dar postasul mi-a lasat cartea in scara blocului, langa cutiile postale, si mi-a disparut, fiind probabil furata, daca nu cumva s-a evaporat. Daca nu m-as fi dus eu la posta sa intreb nu as fi aflat niciodata si continuam sa astept cartea ca prostul. Intrebarea mea este daca postasul are voie, conform legii, sa lase corespondenta oamenilor in afara cutiei postale, unde i se nazureste lui, in scara blocului, pe trotuar in fata casei, langa un pom in padure etc. Multumesc!
Dă, te rog, detalii despre modalitatea de primire a acestor cărţi prin Poştă. Dar zi toate operaţiunile de la început, pentru că nu ştim exact cum ai procedat, cu ce firmă ai lucrat şi cum ţi-a scris pe e-mail că-ţi va trimite acele cărţi. Erau considerate ca reclame (cărţi gratuite - zi şi ce cărţi erau) sau erau cărţi normale şi le-ai plătit în avans sau ramburs, după caz.
Logic era ca furnizorul să trimită acele cărţi prin colet poştal, de-asta m-am mirat când ai zis că ţi le-a trimis ca şi pe o scrisoare normală (cum naiba să încapă o carte destul de groasă în cutia poştală, doar nu vedea că nu e o scrisoare normală). Acele cărţi nu trebuiau trimise niciodată prin metoda obişnuită, pentru că dacă nu erau gratuite, ele trebuiau asigurate cumva până a ajunge direct la destinatar.
Şi dacă se punea prin colet poştal, cu Confirmare de Primire, nu se puneau la cutia poştală, pentru că e logic că nu încăpea. Vina e şi a funcţionarilor de la Poştă, care trebuiau să nu dea poştaşului acele cărţi care aveau o valoare în bani, chiar trebuia să le returneze expeditorului pentru că nu era vorba nici măcar de un mic pliant gratuit care încăpea în fanta cutiei poştale.
Oricum, şi acel poştaş cred că avea creierul în pungă să lase cartea pe oriunde i se năzărea, odată ce a văzut că era un obiect destul de voluminos pentru a încăpea în acea cutie poştală, şi trebuia cel puţin să lase o înştiinţare destinatarului, să se prezinte la Oficiul Poştal să ridice obiectul trimis. În concluzie, eu cred că e bine să mergi şi pe pista firmei care ţi-a trimis cărţile fără a le asigura prin punerea lor într-un colet sigur (n-aveau bani pentru asta, sau măcar te puneau pe tine să plăteşti aceste servicii poştale ?), care te făceau să primeşti în condiţii de siguranţă cărţile, mai ales dacă erau şi plătite. Firma aia chiar nu şi-a respectat clientul trimiţând nişte cărţi destul de voluminoase ca şi cum ar trimite o scrisoare obişnuită (ce firmă e aia, pentru că ar trebui reclamată la A.N.P.C. pentru aceste neglijenţe în trimiterea unei corespondenţe de valoare ?).
PÂNĂ LA A RECLAMA OFICIUL POŞTAL RESPECTIV, AR FI BINE SĂ FACI CEVA SĂ TE ÎNDREPŢI LEGAL ŞI ÎMPOTRIVA FIRMEI CARE ŢI-A LIVRAT NIŞTE OBIECTE DE O ANUMITĂ VALOARE FĂRĂ A SE ASIGURA CĂ VOR AJUNGE ÎN SIGURANŢĂ LA DESTINATAR ! CEEA CE SPUN E VALABIL NUMAI DACĂ ACELE OBIECTE ERAU PLĂTITE DEJA, CĂ DACĂ ERAU GRATUITE, FIRMA EXPEDITOARE NU RĂSPUNDE PENTRU PROBLEMELE ULTERIOARE DATORATE POŞTEI. P.S. Vezi în articolul următor tarifele şi serviciile Poştei:
"Vrei să trimiţi un pachet prin poştă ? Uite cât te costă !" - [ link extern ]
Stimate domn, un creier mic iti raspunde:
A.
Acea decizie invocata nu prea are legatura cu cazul dumneavoastra din ce spuneti : "Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii
şi Tehnologia Informaţiei
nr. 2858/2007 privind regimul de autorizare generală pentru furnizarea
serviciilor poştale, cu modificările şi completările ulterioare
- text consolidat neoficial cuprinzând prevederile în vigoare la data de 17 august 2013 - "
Ca destinatar sunteti o firma sau pfa prestatoare de servicii postale?
İn fine, capul mic si natang retine din acea decizie urmatoarele:
"Art.1. - Prezenta decizie reglementează procedura de autorizare a persoanelor care
intenţionează să furnizeze servicii poştale, precum şi condiţiile în care furnizorii de servicii
poştale beneficiază de regimul de autorizare generală. "
"Art.3. - (1) Orice persoană fizică sau juridică ce intenţionează să furnizeze servicii
poştale, denumită în continuare solicitant, este obligată să transmită ANRCTI o notificare cu
privire la această intenţie, cel mai târziu în ziua începerii activităţii."
etc, referiri care nu isi au aici scopul.
Dar, urmeaza Anexa 1 (care cuprinde reguli GENERALE, nicidecum defalcate pe servicii, etc.) din care va redau:
"3. Regulile aplicabile furnizării serviciilor poştale
3.1. Aplicabilitatea regulilor
3.1.1. Regulile prevăzute în prezenta anexă se aplică tuturor serviciilor poştale, inclusiv
serviciilor din sfera serviciului universal, pe care are obligaţia să le presteze furnizorul de serviciu
universal, dacă prin dispoziţii speciale nu se prevede altfel. "
"Daca prin dispozitii speciale nu prevede altfel", este vorba despre instructiunile postale (daca este vorba despre furnizorul de serviciu universal din reteaua publica, nu privata.
"Trimitere postala" este un termen general acordat tuturor trimiterilor care fac obiectul serviciilor postale, urmand ca din aceasta denumire sa derive denumiri specifice fiecarui serviciu postal oferit in functie de categorie, servicii speciale oferite (aici intra trimiterile inregistrate, acelea care la prezentare prin plata serviciului suplimentar de catre expeditor vor primi un tracking number pentru a fi identificata si monitorizata pana la momentul predarii in anumite conditii specifice fiecarei trimiteri care "poarta un numar de inregistrare", respectiv tracking number.)
Trimitere postala standard are reglementari SPECİFİCE oricarei trimiteri.
Prin absurd sa stam sa gandim:
"3.10.1. Predarea trimiterii poştale se realizează numai într-unul din următoarele moduri:
a) la orice recipient (cutia poştală de la adresa destinatarului, căsuţă poştală, post-restant
etc.) în care destinatarul este de acord să primească trimiteri poştale; "
Adica si trimiterile postale inregistrate sa fie depuse la cutia postala? Nu are logica ce sustineti si aici in aceste doar trei puncte pot da doar loc de interpretari eronate, dupa bunul plac oricui.
Banuiesc ca am explicat destul de clar (prin mai multe mesaje si risc sa ma repet) in ce constau acele trei mici punctulete care nu pot fi o regula generala pentru ca se vorbeste per general si nu pot fi o instructiune postala stricta, avand mai multe defalcari, particularitati, dar consider ca aici nu este locul sa incep sa dezvolt un proiect de diploma, ar dura destul de mult si ar ocupa spatiul degeaba.
Poate va este mai util punctul B:
Ordonanţa de urgenţă nr. 13/2013 privind serviciile poştale
"Art. 2.
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
12. trimitere poştală înregistrată - trimitere poştală care face obiectul unui serviciu ce are drept particularitate eliberarea de către furnizor expeditorului a unui document care atestă data depunerii, precum şi, de regulă, plata tarifului;
13. trimitere poştală - bun adresat, aflat în forma finală în care urmează să fie transportat şi livrat la adresa indicată de expeditor. Pe lângă trimiterile de corespondenţă, în această categorie sunt incluse, de exemplu, cărţile, cataloagele, ziarele, periodicele, coletele poştale care conţin bunuri cu sau fără valoare comercială şi mandatele poştale pe suport hârtie;
14. trimitere poştală internaţională - trimitere poştală expediată de pe teritoriul României către o adresă care nu se află pe acest teritoriu sau expediată din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia şi trimiterea poştală expediată din afara teritoriului României către o adresă care nu se află pe acest teritoriu, dar aflată în tranzit pe teritoriul României;
15. trimitere poştală intracomunitară - trimiterea poştală internaţională expediată de pe teritoriul României către o adresă de pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene sau expediată de la o adresă de pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene către o adresă de pe teritoriul României şi trimiterea poştală expediată de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene către o adresă de pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, dar aflată în tranzit pe teritoriul României;
16. colet poştal - trimitere poştală cu greutatea maximă de 50 kg ce conţine bunuri cu sau fără valoare comercială, altele decât trimiterile de corespondenţă;"
Aici aveti diferentierile intre "neinregistrate si inregistrate".
Dat tot aici aveti reglementat faptul ca printr-o trimitere de corespondenta nu se pot expedia carti, cartile facand obiectul trimiterilor inregistrate de mesagerii, respectiv colet postal, in vederea asigurarii continutului de la expeditor pana la predarea destinatarului:
11. trimitere de corespondenţă - comunicare în formă scrisă pe orice fel de suport fizic, care urmează să fie transportată şi livrată la adresa indicată de expeditor chiar pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia. Cărţile, cataloagele, ziarele, periodicele nu sunt considerate trimiteri de corespondenţă;
Efectiv, postasul a incalcat aceste dispozitii aducandu-va acasa o trimitere postala care facea obiectul unei trimiteri postale inregistrate, respectiv colet postal, purtatoare de o tarifare superioara unei simple corepondente, prejudiciind astfel furnizorul de servicii postale.
Nu ii iau apararea, nu acesta este scopul meu, fiti sigur ca va fi penalizat pentru aceasta fapta, indiferent daca a dorit sa va faca un bine, deoarece nu este el de vina, ci expeditorul ca a introdus in reteaua postala un continut care trebuia asigurat si taxat corespunzator pentru a putea fi monitorizat prin oferirea de tracking number si sa se poata acorda despagubiri in caz de pierdere, etc.
İn plus, operatorul postal de la punctul de lucru cu angajatii de teren (postasii) trebuia sa anunte dirigintele ca acea trimitere postala nu face parte din actegoria corespondentei simple, sa o retina la oficiu, sa va avizeze si sa suportati contravaloarea serviciului postal (de colet postal intern sau international, nu ati specificat absolut nimic despre provenienta lui, nu am cum sa deduc).
Deja am scris prea mult pentru un mesaj (am fost obligata sa va scriu cu detalii pentru ca nu va puteati baza pe capul meu mic si prost, ceea) si va sfatuiesc sa rezolvati cumva aceatsa situatie pentru viitor, fiind spre siguranta "trimiterilor postale" care vi se vor adresa.
:)
@zxc1
:yes: Sintetizat, asa este este perfect, dar se doresc articole, de am scris pologhia asta.
Sarbatori fericite! Banuiam ca Craciun suntem mai buni si nu "capete mici", etc).
Edit: Corespondenta standard se refera la dimensiunile minime si maxime si forma ambalajului, dimensiuni pe care trebuie s ale respecte si cutia postala (nu deranjeaza daca aveti una mai mare).
Ati omis din Anexa 1 denumirea de trimitere inregistrata:
"c) trimitere poştală înregistrată - trimitere poştală care face obiectul unui serviciu poştal
care are drept particularitate eliberarea de către furnizor expeditorului a unui document care
atestă data depunerii, precum şi, de regulă, plata tarifului; " (capitolul 1, exact la inceput).
iar la litera c : " după transmiterea prealabilă a unui aviz
care să anunţe sosirea trimiterii poştale. " adica instiintarea ca acea carte nu intra in categoria corespondentei simple care trebuie depusa la cutia postala, in vederea achitarii sumei pentru serviciul de colet postal (intern sau extern).
@zxc1
Omul a zis ca a cumparat de pe eBay, adica de aici: [ link extern ] /
Mesajul dvs. este, fara suparare, o aiureala cap-coada. Nimic din ce ati scris nu ii este de folos userului.
"International shipping charges are calculated based on a number of factors including your delivery address, shipping weight, and package dimensions."
"When you purchase an item through the Global Shipping Program:
You pay any applicable import charges upfront. There are no additional charges at delivery.
You get international tracking at no additional charge."
"International shipping experts at the shipping center process the package, complete customs forms, pay applicable import charges, and ship the package to the address that you specified at the time of purchase."
"Tracking
Once the seller has shipped your item, you receive an email letting you know that the item has shipped. The email includes a global tracking number which enables you to track your item as it travels from the shipping center to you."
"Problems with shipping
If you have a problem with shipping, we recommend that you contact the seller and the shipping carrier. If you still don't receive the item, contact us so we can help you work out the problem with the seller. Learn more about what to do if you don't receive an item.
Sellers can charge reasonable shipping and handling fees to cover the costs for mailing, packaging, and handling the items that they sell. "
İn traducere: este vorba de acel tracking number care nu se aplica corespondentei neinregistrata, plus ca se mentioneaza "package" care este echivalentul romanescului colet postal.
Ori, cartile nu pot face obiectul corespondentei, ci coletului postal.