Este in regula ca o persoana, reprezentant,angajat,delegat sau ce o fi al unei PFA( cu obiect de activitate cod CAEN 6832), sa presteaze activitatea de administrare imobil in conditiile in care nu detine atestat emis de autoritatea locala ?
Am precizat mai sus faptul ca PFA-ul semneaza listele acest lucru mi se pare curios de vreme ce nu intra in atributiile sale contabilitatea si procesarea lor. Referitor la acest topic am gasit o afirmatie a dlui Adrantot in "firma sau PFA, administrare imobile : "Conform legislatiei actuale, o persoana juridica poate administra asociatii de proprietari daca are acest obiect de activitate... Aceasta persoana juridica va fi autorizata sa desfasoare activitatea de administrare imobile daca are angajati administratori atestati."
Este adevarata?
Intr-o alta discutie pe acelasi subiect am primit urmatorul raspuns : " De acord,persoana juridica va fi autorizata, doar daca are angajata o persoana fizica ca administrator atestat (din cel putin cateva motive, insa cel mai important este ca persoana juridica fiind o fictiune nu isi poate desfasura activitatea decat prin cel putin o persoana fizica, titular sau angajat), insa aceasta este o conditie initiala, pentru obtinerea autorizatiei persoanei juridice (conditie care este indeplinita prin autorizarea lui ca persoana fizica, sa administreze imobile). Din pacate, din lege nu reiese ca in cazul unor noi angajari, persoana juridica este obligata sa isi scoata o alta (noua) autorizatie de la primarie la baza careia sa stea autorizarea persoanelor nou angajate
Cu alte cuvinte, daca legea nu prevede, noi nu putem sa adaugam la ea".
Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane junidice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor
necesare administrarii, intretinerii, investitiiIor si reparatiilor asupra proprietatii comune.
(3) Pentru a fi autorizate de catre autoritatile administratiei publice locale pentru activitatea de administrare, persoanele juridice specializate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba ca obiect de activitate numai domeniul asociatiiIor de proprietari ori ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;
b) sa aiba angajate persoane atestate in conditiiIe prezentelor norme metodologice;
c) sa dovedeasca ca au bonitate financiara.
Poti deschide SRL sau PFA pe CAEN 6832, fara sa ai atestat de administrator . Ca sa fie atestata firma trebuie sa se prezinte cu un dosar la primaria de sector prin care sa dovedeasca faptul ca are angajate persoane autorizate. Nu stiu care este situatia daca asociatul sau asociatii sunt atestati ca administratori , insa nu sunt trecuti ca angajati pe firma , avand venit doar din dividende .
In concluzie in cazul in care o PFA pe CAEN 6832 care nu este atestata dar este angajata unei PFA( care detine atestat de administrator imobile), incheie contract de prestari servicii de administrare cu o asociatia de proprietari indeplineste conditiile cadrului legal pentru a-si desfasura activitatea ?