avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 856 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Calcul cote intretinere persoana???
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Calcul cote intretinere persoana???

Am citit pe forum nemultumirile locatarilor cu privire la calculul cotelor de intretinere cand ap este gol. Adunarea Generala poate lua o hot in acest sens. dar pana atunci si eu ma confrunt cu aceasta problema si v-as raspunde cu o intrebare:Daca ati locui la casa, plecati 1 an din tara, reziliati contractul cu REbu, enel, tv etc? Banuiesc ca nu.Daca administratorul , atat de blamat de dvs, trece 0 la persoane, cel putin la gunoi si curatenie, vecinii ramasi platesc si cota dvs, daca se intampla sa fie vreo 4-5 apartamente goale , atunci cota celorlati creste, ca nu poti merge in fiecare luna la rebu sa modifici nr de persoane din contract, deasemeni, femeia de servici matura, indiferent daca tu esti sau nu acasa. Normal ar fi ca aceste cheltuieli sa fie platite ca nu-ti iei si apartamentul cu tine. Ii tratam pe administratori ca pe niste tirani, hoti si comunisti, asa parca am vazut aici, de fapt acesta ne reprezinta pe noi ca asociatiei. Ar trebui a fim o comunitate si sa gasim cea mai buna solutie, avem pereti si spatii comune avem datorii comune. Eu propun ca toti nemultumitii sa ia locul administratorului un an si sa rezolve problemele
#-o . Asa toata lumea va fi multumita!#-o
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 08:26, 5 Februarie 2016
Elena_zr a scris:

Unde este prevazut 0 persoane, in cazul in care ap ramane gol ?

Dv ati parcurs raspunsul meu ?
Pentru a indeparta orice suspiciuni sau interpretari am postat disp HG nr 1588/2007 art 17 al r) ,care este dispozitia impusa de catre legiutor si nu este conditionata decat de informarea oficiala din partea proprietarului catre asociatia de proprietari
nu este corect sa fie trecuta la cota indiviza parte, asa cum spuneti mai sus:

Nu am spus eu cum se calculeaza cota comuna,ci legiutorul a prevazut in HG nr 1588/2007
art Art. 44. - (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie

Unde este lege nu este tocmeala !
@Elena_zr

Conform HG 1588/2007 care arata cum trebuie repartizate diferitele cheltuieli intr-o asociatie de proprietari, pe numar de persoane se repartizeaza numai gunoiul, curentul electric comun si gazele.
Spuneti ca nu se poate sa mergi la prestatorul de salubritate sa schimbi numarul de persoane in fiecare luna. Ba se poate, prestatorul va factura conform declaratiei pe care o face administratorul sau presedintele fie si lunar. Dar asta inseamna sa se deplaseze cineva la sediul acestuia si sa depuna cererea.
Majoritatea administratorilor nu fac acest lucru pentru ca este inutil. Sumele in plus platite de cei prezenti pentru ca pe liste sunt scazuti total cei care lipsesc sunt infime in raport cu totalul de plata.
Dar principiul ca o persoana care lipseste din apartament sa fie scutita de la plata celor 3 repere de cheltuieli trebuie pastrat pentru ca este consemnat in lege, pentru ca suma de plata pentru ea e mult mai mare fata de diferenta creata pentru ceilalti in cazul in care este scutita, pentru ca si ceilalti vor fi sau au fost in aceeasi situatie candva si pentru ca o persoana cand lipseste trebuie scutita de la plata acestor cheltuieli indiferent ca locuieste singura in apartament sau impreuna cu alti membri ai familiei.

Curatenia (materiale si salariul femeii de serviciu) se repartizeaza pe cota-parte indiviza pentru ca prestatia se face curatind proprietatea comuna si nu oamenii.
Faptul ca mai multi oameni fac murdarie mai mult decat unul singur sau mai putini este subiectiva si nemasurabila.

Ultima modificare: Joi, 4 Februarie 2016
elga50, moderator
Sunt foarte de acord cu aceasta afirmatie:
Dar legea ar trebui schimbata si adaptata nevoilor pentru a pastra un echilibru .

=D>
dat fiind faptul ca deja nici nu mai prea sunt articole de curatenie si femei de serviciu, ci foarte multe sunt preluate de catre firme specializate in curatenie (si as zice ca e mai bine, ca ei seocupa de salariatii care lucreaza pt ei si au materiale mai profi).

Va supun atentiei urmatoarea mentiune adusa prin modificarea şi completarea Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, care a trecut si de Camera Deputatilor:

"Cheltuielile efectuate de asociaţia de proprietari pentru plata unor servicii de utilităţi publice sau de altă natură, legate de proprietăţile individuale din condominiu şi care nu se facturează individual pe fiecare dintre acestea, se repartizează după acelaşi criteriu care a stat la baza emiterii facturii, în conformitate cu prevederile contractului încheiat cu furnizorul respectivului serviciu"
si atunci, daca firma de curatenie va factura per apartament curatenia, ar putea fi repartizata per ap. (sau per pers?! daca furnizorul emite asa, si mergand dupa logica relevata mai sus, ca 4 pers care stau intr-o garsoniera mica, fac mai multa mizerie pe casa scarii si in spatiile comune, decat 1 pers care locuieste intr-un ap. de 3 camere...)
Ultima modificare: Joi, 4 Februarie 2016
Nicoleta Silvia Hulpus, Consilier juridic
nicko_sylvia a scris:
... daca firma de curatenie va factura per apartament curatenia, ar putea fi repartizata per ap. (sau per pers?! daca furnizorul emite asa, si mergand dupa logica relevata mai sus, ca 4 pers care stau intr-o garsoniera mica, fac mai multa mizerie pe casa scarii si in spatiile comune, decat 1 pers care locuieste intr-un ap. de 3 camere...)

Cu scuze dar se pare ca unii nu inteleg sa aplice legea corect. Legea este clara in privinta cheltuielilor de curatenie si a celor salariale. Pentru a intretine curatenia o asociatie poate angaja o femeie de serviciu pe care o plateste cu un salariu si mai cumpara materiale de curatenie. Sau aceeasi asociatie incheie un contract de prestari servicii de curatenie cu o firma specializata care vine cu angajatii sai si cu materialele sale.
In ambele cazuri cheltuielile se repartizeaza pe cota indiviza de proprietate (suprafata utila a apartamentului), asa cum prevede clar HG 1588/2007 si nu pe nr de persoane si nici "per apartament" asa cum sustineti dumneavoastra.
Asa ca daca intr-un apartament sunt 7 persoane sau zero persoane, proprietarul va plati aceesi suma pentru curatenie deoarece suprafata utila a apartamentului nu se modifica.
In schimb costul energiei electrice consumata pentru iluminat casa scarii sau functionarea liftulii, se repartizeaza pe persoane si apartamentul cu 7 persoane va plati de 7 ori mai mult decat un apartament cu una persoane, iar cel cu zero persoane va plati zero lei.
Consumul energiei electrice este direct proportional cu numarul persoanelor din scara respectiva iar munca pentru intretinerea curateniei pe o scara este direct proportionala cu suprafata acelei scari.
...Respectand legea, ajungi la problema expusa de mine vis a vis de ridicarea gunoiului si femeia de servici. In cazul expus de dvs(Adriantot) persoana care are ap gol plateste femeia de serv mai mult decat cel care face mizerie si sunt 7 pers in ap. Unde este corectitudinea. Nu-mi este greu nici sa respect si nici sa inteleg legea. Printez legea o pun la avizier si gata, dar nu-i corect, nici etic , nici moral fata de cetateanul care are apartamentul gol si nici de cei care-i „plateste” gunoiul cand este el plecat.
Si uite asa ne invartim ca blonda la sensul giratoriu...pardon, sunt blonda :sorry:
Ultima modificare: Joi, 4 Februarie 2016
Elena_zr, utilizator

Alte discuții în legătură

Plati la apartament nelocuit errika errika Buna Am si eu o intrebare... Detin un apartament din 2010 la un bloc cu 5 et..Administratorul imi calculeaza cheluielile de bloc pe o pers care e ... (vezi toată discuția)
Scutirea de plata a cheltuielilor annabel annabel Plec in strainatate pentru un an de zile iar apart. meu va ramane liber. Va trebui sa platesc in continuare liftul, femeia de serviciu, lumina pe scara avand ... (vezi toată discuția)
Plata femeii de serviciu onikol38 onikol38 Am o nedumerire !!!Daca se plateste taxa de associatie,se mai plateste separat si femeia de servici?.....si ar mai fi ceva!!?cum se plateste pe nr. de persoane ... (vezi toată discuția)