avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 859 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Calcul cote intretinere persoana???
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Calcul cote intretinere persoana???

Am citit pe forum nemultumirile locatarilor cu privire la calculul cotelor de intretinere cand ap este gol. Adunarea Generala poate lua o hot in acest sens. dar pana atunci si eu ma confrunt cu aceasta problema si v-as raspunde cu o intrebare:Daca ati locui la casa, plecati 1 an din tara, reziliati contractul cu REbu, enel, tv etc? Banuiesc ca nu.Daca administratorul , atat de blamat de dvs, trece 0 la persoane, cel putin la gunoi si curatenie, vecinii ramasi platesc si cota dvs, daca se intampla sa fie vreo 4-5 apartamente goale , atunci cota celorlati creste, ca nu poti merge in fiecare luna la rebu sa modifici nr de persoane din contract, deasemeni, femeia de servici matura, indiferent daca tu esti sau nu acasa. Normal ar fi ca aceste cheltuieli sa fie platite ca nu-ti iei si apartamentul cu tine. Ii tratam pe administratori ca pe niste tirani, hoti si comunisti, asa parca am vazut aici, de fapt acesta ne reprezinta pe noi ca asociatiei. Ar trebui a fim o comunitate si sa gasim cea mai buna solutie, avem pereti si spatii comune avem datorii comune. Eu propun ca toti nemultumitii sa ia locul administratorului un an si sa rezolve problemele
#-o . Asa toata lumea va fi multumita!#-o
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 08:26, 5 Februarie 2016
Elena_zr a scris:
In cazul expus de dvs(Adriantot) persoana care are ap gol plateste femeia de serv mai mult decat cel care face mizerie si sunt 7 pers in ap. Unde este corectitudinea.

Persoana care are apartamentul gol plateste mai mult pentru femeia de serviciu decat cei ce sunt 7 in apartament pentru ca primul apartament este mai mare decat al doilea iar salariile se platesc in functie de suprafata apartamentului si nu in functie de numarul de persoane. Asa este corect deoarece femeia face curatenie pe suprafata comuna a scarii indiferent ca in acea scara sunt 10 persaone sau 100.
...nu-i corect, nici etic , nici moral fata de cetateanul care are apartamentul gol si nici de cei care-i „plateste” gunoiul cand este el plecat.

Este corect, legal ... si ca sa intelegem trebuie doar sa facem efortul de a diferentia curatenia facuta de femeia de serviciu si gunoiul generat de persoanele ce locuiesc in apartament. Acel gunoi din apartament se arunca la ghena de fiecare proprietar, de membrii familiei sale si nu-l matura femeia de serviciu pe scari. Iar acel gunoi se fcatureaza de firma de salubritate care are un tarif pe persoana. La noi acum este 7 le/luna/persoana si pe lista de plata se afiseaza zero lei unui apartament nelocuit. Asa ca cei plecati nu platesc gunoiul celor prezenti in asociatie.
Cele 7 persoane din exemplul dumneavoastra platesc 49 lei in luna ianuarie iar proprieatrul apartamentului gol plateste zero lei in aceasta luna pentru gunoi.
Ma scuzati, dar chiar ca ne invartim ca blonda la sensul giratoriu. Logic ca sunt 2 lucruri distincte, ...stim cu toti cum se repartizeaza cheltuielile, luam legea facem calculele , gata. Cititi va rog cu atentie punctul meu de vedere, omiteti cu buna stiinta faptul ca NU se duce nimeni in fiecare luna la Rebu sa modifice nr de pers din contract. Exemplu, ma scuzati de plagiat:
- contractul este facut pentru 60 de pers, pleaca 10 intr-o luna raman 50 , aritmetica simpla de clasa I , cota celor 10 plecati se imparte in mod egal celor 50 ramasi. [fragment sters din cauza de atac la persoana]
Ultima modificare: Vineri, 5 Februarie 2016
elga50, moderator
De ce sa nu se duca la Rebu in fiecare luna ca sa declare numarul de persoane? Poate s-o faca, iar Rebu va factura corespunzator declaratiei.

Interventie moderator
Va rog sa nu mai faceti atac la persoana pentru ca vi se vor sterge postarile.:ban:
Elena_zr a scris:
.. omiteti cu buna stiinta faptul ca NU se duce nimeni in fiecare luna la Rebu sa modifice nr de pers din contract.

Pe mine ca membru al asociatiei nu ma intereseaza ca administratorul se duce lunar, trimestrial sau zilnic la firma de salubritate.
Pe mine ma intereseaza sa vad ca in luna decembrie avand 2 persoane in apartament, am de plata 14 lei iar in luna ianuarie cand am zero persoane in apartament sa am pe lista de plata zero lei pe coloana respectiva.
Este problema administratorului cum compenseaza de la o luna la alta ca in final sa poata achita facturile.
Ganditi-va ca si facturile de energie electrica vin la 2 luni si se regularizeaza la 6 luni, iar administratorii cu experienta stiu cum sa estimeze in asa fel ca atunci cand sunt 2 persoane, acestea sa plateasca iar in luna cand sunt zero persoane sa nu plateasca. Si asta chiar daca in acele doau luni a avut factura sau nu.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plati la apartament nelocuit errika errika Buna Am si eu o intrebare... Detin un apartament din 2010 la un bloc cu 5 et..Administratorul imi calculeaza cheluielile de bloc pe o pers care e ... (vezi toată discuția)
Scutirea de plata a cheltuielilor annabel annabel Plec in strainatate pentru un an de zile iar apart. meu va ramane liber. Va trebui sa platesc in continuare liftul, femeia de serviciu, lumina pe scara avand ... (vezi toată discuția)
Plata femeii de serviciu onikol38 onikol38 Am o nedumerire !!!Daca se plateste taxa de associatie,se mai plateste separat si femeia de servici?.....si ar mai fi ceva!!?cum se plateste pe nr. de persoane ... (vezi toată discuția)