avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 549 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Documente justificative pentru contractare lucrari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Documente justificative pentru contractare lucrari asociatie de proprietari


Care sunt documentele obligatorii care se intocmesc pentru efectuarea unor lucrari de reparatii? Este nevoie de aprobarea adunarii generale pentru a efectua lucrari de anvergura, nu cele curente? Care sunt lucrarile care nu se repartizeaza pe lista de plata?
Cel mai recent răspuns: courvoisier , utilizator 17:01, 11 Februarie 2016
Pai aici pe forum s-a mai discutat despre aceste lucruri.

1. Pentru lucrari de reparatii mai importante, se pleaca de la hotararea care se ia in AG a proprietarilor privind necesitatea efectuarii reparatiilor respective;
2. Sumele, cu aproximatie a cheltuielilor respective vor fi cuprinse in mod obligatoriu in Proiectul BVC pe anul respectiv; dupa aprobarea in AG, tinand cont si de perioada cand se vor efectua reparatiile respective, com. ex. poate decide includerea in Lista de plata a cheltuielilor in asa fel incat la momentul potrivit, asociatia sa dispuna de 60-75% din suma finala; repartizarea costurilor se va face pe proprietari, proportional cu su. utila a locuintelor individuale (CPI).
3. Asa cum este prevazut in legislatie conducerea as. prop. da dispozitie administratorului sa caute oferte de la 2-3 firme dispuse sa efectueze aceasta lucrare; firmele intocmesc un deviz privind costurile totale;
5. Membrii com. ex. selectioneaza oferta care li se pare cea mai buna (bani putini si calitate maxima, garantii ...);
6. Membrii com. ex. incheie un contract de prestari de servicii cu firma respectiva, urmareste desfasurarea lucrarilor - controleaza absolut tot...
7. La terminarea lucrarilor se stabileste o comisie de receptie a lucrarilor si incheie un proces verbal de receptie;
8. Se urmareste in timp calitatea lucrarii, tinandu-se cont de garantia acordata.

Care sunt lucrarile care nu se repartizeaza pe lista de plata?


Pe lista de plata vor fi afisate costuri aferente efectuarii unor lucrari. Lucrarile respective se vor efectua in baza unor referate de necesitate intocmite in general de responsabilii de scara/bloc si discutate si decise in com. executiv. Daca in fd. de reparatii sunt bani, lucrarea se efecuiaza "la urgenta", urmand ca colectarea si reintregirea fd. de reparatii sa se efectueze mai tarziu, daca nu sunt fonduri, intai se colecteaza suma, apoi se efectueaza lucrarea.

Cele spuse mai sus sunt asa " in mare", pentru ca, in mod practic situatiile se mai pot complica, cred ca intelegeti ce vreau sa spun!
Inteleg foarte bine si va multumesc. Am inca o intrebare si mi-ar fi de folos sa imi raspundeti, stimate domn. Cu ce documente ne convinge firma ca lucreaza corect, si ca suma ceruta este corecta, ca materialele si manopera sunt corespunzatoare, ca ne putem bizui ca vor veni la eventuale remedieri, daca nu am retinut garantia. Acestea toate cad in responsabilitatea catorva persoane, dar sunt platite de toti proprietarii, care trebuie sa fie multumiti.
Puteti sa solicitati firmei respective o lista de referinte (unde a mai facut lucrari similare) si/sau recomandari de la clienti. In cererea de oferta solicitati sa va comunice care este perioada de garantie, documentele eliberate dupa executia lucrarii (declaratie de conformitate si garantie, etc). Daca este firma serioasa intrebati daca este certificata ISO 9001 si sa va puna la dispozitie certificatul. Pentru materiale utilizate solicitati sa va puna la dispozitie certificatele de calitate de la producatori/furnizori.
Va multumesc, este important ce spuneti, pentru selectia de oferte, dar cred ca pretul trebuie cunoscut inainte de a prezenta spre aprobare adunarii generale, ar trebui altceva, pentru justificarea pretului. Probabil ca sunt obligatii ale firmei, stabilite prin legi. O lucrare care are o valoare foarte mare, nu poate fi supusa aprobarii altfel, nefiind vorba de avarii sau de stare de degradare functionala.
Pentru stabilirea pretului firma trebuie sa faca un deviz estimativ iar acesta se poate face in baza informatiilor pe care furnizati cu ocazia cererii de oferta sau solicitati firmei trimiterea unui delegat ptr a face o estimare a lucrarilir la fata locului. Depinde ce fel de lucrari de reparatii doriti sa aprobati in AG, reparare terasa, conducte, fatada, etc.

Alte discuții în legătură

Cum se face alegerea prestatorului la o asociatie de proprietari? Nanton1958 Nanton1958 Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti cum se poate face corect o procedura de achizitie, in cadrul asociatiei de proprietari(bloc), privind repararea ... (vezi toată discuția)
Achizitii servicii reparatii de catre asociatii de proprietari toni8766 toni8766 As vrea sa stiu care este modalitatea concreta prin care se contracteaza o firma de reparatii de catre asociatia de proprietari, cum se iau deciziile in ... (vezi toată discuția)
Cum poate asociatia de propietari sa angajeze o firma particulara pentru efectuarea unor lucrari de reparatii. ciocheanugigi ciocheanugigi pentru efectuarea unor lucrari de reparatii la un bloc de locuinte este necesar ca asociatia de propietari este obligata sa accepte oferta mai multor firme sau ... (vezi toată discuția)