avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1627 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Raspunderea patrimoniala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Raspunderea patrimoniala

Utilizez masina de serviciu si in urma cu cateva luni am constatat ca motorul a inceput sa consume ulei. Masina a fost dusa intr-un service pt. reparatie.
Este normal ca angajatorul sa-mi solicite recuperarea contravalorii reparatiei ?
Mentionez ca masina are reviziile efectuate la zi, si nu sunt angajat pe post de sofer.
Cel mai recent răspuns: costin romica , utilizator 15:28, 13 Martie 2016
Alimentarea cu ulei sau schimbul de ulei era in sarcina dvs.?
In contract la obligatiile utilizatorului apare:
Sa intretina auto curat si in stare buna de functionare
Sa efectueze op. de intretinere prevazute de cartea tehnica la termenul stabilit.
( Aceste op. au fost efectuate in termen conform caietului de intretinere la service autorizat cu care avem contract, la 15000 km)
Sa conduca auto pe drumurile publice in conditiile prevazute denormele legale, luand masuri necesare de evitare a oricarui pericol de accidentare din culpa sa
costin romica a scris:

Sa intretina auto (...) in stare buna de functionare
Sa efectueze op. de intretinere prevazute de cartea tehnica la termenul stabilit.


Chiar daca ati efectuat op de intretinere prevazute de cartea tehnica la termenele stabilite pentru ca vehiculul sa fie in stare buna de functionare trebuie verificat si inafara termenelor obligatorii din cartea tehnica cu privire la functionarea sistemului de iluminare, apa, ulei.

Dupa cat timp sau km rulati de la verificarea tehnica obligatorie a fost trimisa masina in service pentru reparatii?

Lipsa uleiului in motor poate fi indicata de scaderea presiunii la bord.

Care au fost simptomele pentru care a fost trimisa masina in service?

Eu personal am constata ca nivelul de ulei ca urmare a controalelor periodice efectuate intre cele 2 revizii.
La bord nu a fost nici un martor aprins in timpul functionarii, respectiv nici pompita de ulei rosie sau pompita de ulei galbena care indica nivel scazut de ulei in motor.
Mentionez ca schimbul de ulei se face la 15000 km. Simtomele au aparut cu circa 4 luni in urma, am informat responsabilul de parc auto telefonic , (mare greseala ca nu am facut sesizare scrisa ) am fost la service in noiembrie si au verificat turbosuflanta care era ok, dar din lipsa de fonduri nu fost de acord cu control mai amanuntit.
Motorul fara zgomote anormale. De la acea data si pana la momentul demontarii motor au mai fost parcursi circa 11000 km.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme dupa revizia auto obligatorie Vulturudac Vulturudac probleme dupa revizia auto obligatorie la masina noua de 2 ani,8000 km dupa revizie a disparut autocolant cu date identificare motor de sub capota ... (vezi toată discuția)
Prestatii service auto TANASEMARIN TANASEMARIN Am achizitionat prin leasing pe firma (in derulare) un autoturism pentru care am efectuat toate reviziile tehnice conform cartii de exploatare, fara a depasi ... (vezi toată discuția)
Evaluare corecta? cmdalina cmdalina Buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema, intrucat nu sunt sigura ca evaluarea autoturismului s-a facut corect. Acum 2 saptamani am fost ... (vezi toată discuția)