Buna ziua,
Apelez la expertiza Dvs. pentru a incerca sa rezolv o situatie cu care ne confruntam de cca 6 ani de zile, de cand proprietarul apartamentului de la etajul superior l-a inchiriat. Problema consta atat in inundatiile extrem de frecvente, produse prin tavan (statistic, la fiecare 3-4 luni) , cat si la timpul mult prea lung necesar “remedierii” cauzelor acestor inundatii. Chiriasii dlui de sus nu raspund, nu-i intereseaza si de altfel nici nu au suficienta intelegere incat sa nu mai foloseasca apa pana la remedierea defectiunii, motiv pentru care noua ne ploua in baie cu saptamanile, tavanul este distrus, peretele ud, instalatia de iluminat din baie scrurcircuitata si schimbata de 3 ori deja, etc. Proprietarul apartamentului locuieste in alta parte si dupa primii ani de inundatii mi-a lasat un nr de mobil la care raspunde cand si daca are chef. Intr-un tarziu apare, vine sa vada cum curge apa prin tavan, zice ca repara, dupa care dispare. Apa se opreste pe moment, dupa care continua sa curga din nou peste cateva zile sau cateva luni in exact acelasi loc.
Administratorul blocului a venit in primii ani ori de cate ori l-am chemat sa constate inundatia, pana cand s-a lamurit ca problema nu e de la vreo teava comuna, ci strict de la domnul de sus. Spune ca a insistat si dansul telefonic la proprietar sa-si remedieze odata aceasta defectiune recurenta, dar ca mai mult de atat nu poate face, legea nedandu-I dreptul sa intervina in vreun fel pe proprietatea privata a cuiva. La ultima runda de inundatii care a ducat cca 3 saptamani si tocmai s-a incheiat, mi-a sugerat sa fac o cerere catre Asociatia de Proprietari prin care sa solicit inchiderea apei pe toata coloana respectiva, pt ca, citez “voi primi raspuns in 5-10 zile de la inregistrarea cererii”.
Intrebarea mea la Dvs, este daca cunoasteti vreo cale administrativa sau legala prin care vecinul de sus poate fi “mobilizat” sa-si remedieze defectiunea?
Va multumesc foarte mult pentru fiecare informatie, parere si sugestie !