avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 267 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Plata reparatie acoperis
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Plata reparatie acoperis

In data de 24 martie 2016 (data contactului de vanzare-cumparare) am achizitionat un apartament in care nu m-am mutat inca. Fostul proprietar trebuia, conform contractului, sa elibereze imobilul pana la data de 06.05.2016, dar ne-am inteles verbal sa mai stea pana termina de renovat apartamentul in care urmeaza sa se mute. Astazi, 17.05.2016, am mers la Asociatia de Proprietari de care apartine imobilul pentru a vedea ce sume mai au de plata fostii proprietari (inca locatari in acel apartament). Am aflat cu stupoare ca, pe langa intretinerea aferenta lunilor aprilie si mai, care trebuie achitata de cei care inca locuiesc acolo, mai e de plata o suma de 400 de lei, reprezentand reparatia acoperisului blocului pe tronsonul pe care se afla apartamentul cumparat de mine. Presedintele Asociatiei sustine ca reparatia s-a efectuat saptamana trecuta si ca eu sunt cel care trebuie sa plateasca cei 400 de lei. Treaba este ca eu nici nu am stiut de aceasta lucrare, implicit nu mi-am dat acordul pentru efectuarea ei, si nici nu locuiesc inca acolo. Cine trebuie sa plateasca aceasta suma, eu sau fostii proprietari care inca locuiesc acolo?
Cel mai recent răspuns: catalinmail072007 , utilizator 22:50, 22 Mai 2016
Personal imi face mare placere sa lucrez cu oameni "aerisiti", oameni care, desi nu au studii juridice sau administrative, inteleg despre ce este vorba cu asociatiile de proprietari.
Bravo!
Am inteles ca incepand cu data de 24.03.2016 sunteti proprietar cu acte a apartamentului, insa mutarea dvs. in locuinta nu s-a produs. De fapt, acest lucru nu mai conteaza, chiar daca dvs. aveti o intelegere cu cel de la care ati achizitionat locuinta

Nu stiu cum se procedeaza la alte asociatii, insa la noi, in aceste situatii, as. prop., la cererea vanzatorului, elibereaza o adeverinta prin care atesta ca proprietarul vanzator are/nu are datorii catre asociatie. Se fac si calcule anticipate pentru lunile care preced data aproximativa a vanzarii locuintei, se incaseaza suma calculata, se elibereaza adeverinta care, mentionam noi, are o valabilitate de 10 zile.

Asadar trebuie sa verificati toate acestea si daca pe listele de plata anterioare achizitionarii a figurat pentru toti proprietarii un Fond de reparatii terasa/acoperis. Daca DA, proprietarul trebuia sa-l achite. Daca NU l-a achitat, in adeverinta eliberata trebuia mentionat acest lucru, dvs. erati in cunostinta de cauza si aveati optiunea de a prelua dvs. aceasta suma, desigur scazand-o din pretul locuintei, sau notarul mentiona acest lucru in contractul de v/c, obligatia de plata fiind atribuita vanzatorului.
Se poate ca tocmai in aceasta scurta perioada (mai precis dupa data de 24.03.2016) sa se fi hotarat crearea unui asemenea fond de reparatii, insa ca aceasta suma sa devina obligatie de plata pentru proprietari, trebuie sa fie inclusa pe listele de plata viitoare. Ei, aici este discutia: cine figureaza proprietarul apartamentului pe acele liste viitoare? Desigur, vanzatorul este proprietarul, inclusiv pe lista de plata aprilie 2016.
Atentie la termene si date: pe data de 24.03.2016 ce lista de plata era afisata? Probabil februarie 2016, cand obligatiile de plata erau ale vechiului proprietar. La fel si pentru celelalte liste de plata - martie si aprilie 2016, inclusiv.

Desigur, incepand cu 06.05.2016, dvs. trebuia sa intrati in proprietate si chiar nu mai conteaza ce intelegeri verbale ati facut cu vechiul proprietar. Practic pana aici obligatiile de plata priveau vechiul proprietar si tot de la acest termen dvs. intrati pe lista de plata, cu obligatii. Din acest motiv v-am spus sa fiti atent la aceste date.

Ca o ultima observatie - la noi in asociatie nu ar fi fost posibila o asemenea situatie!
Mult succes!
Recitind prima postare aflam ca
In data de 24 martie 2016 (data contactului de vanzare-cumparare) am achizitionat un apartament

In acel moment poate ca erau afisate cheltuielile pe luna februari, desigur in sarcina fostului proprietar. Cheltuielile pe luna martie afisate pe lista de plata abia in aprilie sunt tot in sarcina vechiului proprieatar.
Dar pentru luna aprilie, indiferent cine a locuit in apartament, cheltuielile sunt in sarcina noului proprietar. Acesta a intrat in posesie de drept in 24 martie 2016 si intra cu toate obligatiile de plata incepand cu 1 aprilie 2016, chiar daca a lasat vechiul proprietar sa mai locuiasca in apartament.
Spun asta ca o precizare si o reanalizarea celor scrise de Dl. Grecu mai sus:
Desigur, vanzatorul este proprietarul, inclusiv pe lista de plata aprilie 2016.

De ce nu si in lunile mai, iunie...?
Poate ati vrut sa spuneti ca apare vechiul proprietar pe listelede plata afisate in aprilie dar aferente cheltuielilor pentru luna martie!!!
Me mine ca administartor sau presedinte, nu ma interseaza intelegerile verbale dintre fostul si actualul proprietar in ce priveste data predarii efective a apartamentului. Oficial, conform actului de vanzare-cumparare, la data de 25 martie s-a produs schimbarea proprietarului si pe lista aferenta lunii aprilie cheltuielile sunt in sarcina noului proprietar iar pe lista va apare numele noului proprietar. Iar acolo unde nu se scrie numele pe lista, chiar nu mai are importanta numele, dar cheltuielile sunt clar in sarcina noului proprietar odata cu schimbarea proprietarului prin actul de vanzare-cumparare.
Cand am afirmat ca sumele repartizate inclusiv pe luna aprilie 2015 apartin vechiului proprietar, m-am gandit tot la o afirmatie a autorului acestui topic care scria in postarea initiala ca desi cu data de 24.03.2016 a devenit proprietar,
Fostul proprietar trebuia, conform contractului sa elibereze imobilul pana la data de 06.05.2016,..


Deci, oameni buni, cheltuielile lunii aprilie revin vechiului proprietar, insa si aici pot fi discutii - daca omului i s-au facut calcule anticipate, chiar ca nu mai sunt probleme.
La noi, de obicei acest anticipat este usor marit, in asa fel incat mai bine umbla vanzatorul dupa 20-30 de lei ds-i recupereze, decat sa-l caute prin tot orasul (daca o mai fi) asociatia pe vanzator, sa vina sa achite cei 20-30 de lei, nu-i asa? Aici pot sa va spun ca am intalnit tot felul de oameni si situatii. No comment!

Apoi, abia pe data de 17.05.2016, afla ca trebuie sa achite acel fond de reparatii acoperis. Cum, numai dansul? Sau poate as. prop. profita de o asemenea situatie si vrea sa incaseze si de colo si de colo?
Un element care iarasi trebuie verificat - cand s-a hotarat crearea fondului de reparatii acoperis? Se stia acest lucru la eliberarea adeverintei? Moralmente, cine a trait ani de-a randul in blocul al carui terasa s-a deteriorat, intamplator chiar in aceasta perioada - vechiul sau noul proprietar?
Trebuiesc clarificate aceste lucruri, de aceea mi-am permis sa-i ofer autorului acestui topic cateva sfaturi practice, tinand cont, fireste si de faptul ca incepand cu data de 24.03.2016 - domnul Catalin este fericitul proprietar al locuintei si nu trebuie sa inceapa cu "stangul" relatiile sale cu noua as. prop.
Nu mai vorbesc de faptul stiut de catre toata lumea ca lista de plata lunara este in urma cu 1-2 luni calendaristice fata de timpul prezent, depinzand de la asociatie-la asociatie...
Domnu' Catalin, mult succes si poate va implicati pe undeva in com. ex. sau comisia de cenzori, tinand cont de profesia afisata in profil!
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Mai 2016
Adam Grecu, utilizator
si daca totusi omul are dreptate si nu s-a facut nici o reparatie la acoperis, ce se intampla?
Asta e marea problema cu legile romanesti: toate pot fi interpretate oricum... Nu numai ca nu este foarte clar cine ar trebui sa plateasca suma in cauza, dar fosta proprietara nu stie nimic de vreo reparatie, nu i s-a cerut acordul pentru asa ceva. Pentru a se efectua reparatia, trebuie acordul proprietarilor, trebuie sa se stranga oferte, sa se desemneze o firma care sa execute lucrarea... Cand s-au facut toate acestea? Fosta proprietara nu stie nimic, la fel si o vecina de la ultimul etaj al scarii alaturate tronsonului "reparat" (daca se lucreaza "deasupra capului tau", auzi ceva, nu?. In plus, "lumea" s-a invatat sa faca aceste lucrari intr-un mod neoficial, sa ceara vecinilor, prin intermediul A.P. anumite sume de bani, despre care ceilalti nu stiu daca sunt adevarate sau nu. Si asta pentru a reduce, chipurile, costul lucarilor (a lucra cu o firma autorizata costa mult...). O sa merg la asociatie si o sa cer actele aferente lucrarii. Sa vedem ce se intampla!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adeverinta vanzare apartament deltady deltady Buna seara. Am cautat prin forum, am gasit cateva discutii pe marginea subiectului, dar nu prea m-am lamurit. Situatia noastra este asa: Un proprietar a ... (vezi toată discuția)
Vechiul proprietar nu a platit fond de rulment si de reparatii! dianamonica dianamonica Buna seara! Va rog sa ne sfatuiti si pe noi, proprietari de putina vreme, prinsi intr-o situatie destul de aiurea: De vreo 2 luni intampinam probleme la ... (vezi toată discuția)
Datorii apartament prima casa Eveyn Eveyn Buna ziua! Am achizitionat de curand un apartament prin programul Prima Casa. Ne-am mutat in el de 2 saptamani si ceva. Proprietarii au fost draguti si ... (vezi toată discuția)