avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 906 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cheltuieli bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cheltuieli bloc

Am mai multe intrebari referitoare la cheltuielile pentru diferite reparatii ale blocului: cum se imparte suma totala, pe locatar sau pe apartament? Cine stabileste necesitatea efectuarii unor reparatii? Nu trebuie cerut acordul tuturor locatarilor, pe baza de tabel, cu semnatura ? Daca un locatar sesizeaza o problema a blocului, care necesita rezolvare urgenta, iar administratia nu ia nicio masura in acest sens, cine plateste eventuala amenda pentru nerespectarea legii?
Ultima modificare: Miercuri, 25 Mai 2016
maribella, utilizator
Cel mai recent răspuns: ionica1980 , utilizator 23:29, 19 Iunie 2017
amvirdan a scris:

aud des expresia: "nu mi se pare corect".
Sunt de acord cu asta: dar este legal.
Trebuie si dumneavoatra sa considerati ca este corect ceea ce este legal.


Bineinteles, dar conform carei legi ?
amvirdan a scris:

Aud des expresia: "nu mi se pare corect".
Sunt de acord cu asta: dar este legal.
Trebuie și dumneavoastră să considerați că este corect ceea ce este legal.

Dacă tot vorbim de lege, ce aveți de zis despre ceea ce ați scris dvs.:
Art. 45. (1) Anul fiscal al Asociației de Proprietari este anul calendaristic. (2) Înainte de începutul următorului an fiscal şi pentru fiecare an fiscal ce urmează, Comitetul Executiv va pregăti și va prezenta proprietarilor în Adunarea Generală un Buget Anual de Venituri şi Cheltuieli, suficient pentru a acoperi cheltuielile Asociației de Proprietari, inclusiv fondurile necesare organizării și funcționării acesteia. (3) Proprietarii membri ai Asociației de Proprietari au obligația să aprobe și un Fond de Reparații anual, necesar pentru repararea şi îmbunatățirea proprietății comune. Comitetul Executiv va pregăti şi va prezenta Adunării Generale SUMA ANUALĂ necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond. Plățile pentru repararea şi îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații.
* H.G. 1588/2007, art.24, alin.(2): „Fondul de Rulment se constituie (...) potrivit hotărârii Adunării Generale a Asociației de Proprietari ...”; Alin.(5): „Asociația de Proprietari va constitui un fond pentru repararea părților de construcții/instalații aflate în proprietate comună, fond cu perioadă de folosire limitată, care va fi depus în contul Asociației de Proprietari și nu va putea fi folosit decât cu acordul Adunării Generale a Asociației de Proprietari, în conformitate cu Bugetul de Venituri și Cheltuieli.”

Garantați dvs. că șefii Asociațiilor respectă acest articol de lege ?
Cel puțin la noi, timp de 3 ani nu s-a convocat nicio Adunare Generală, deci totul e ilegal în privința Bugetului anual obligatoriu.
La fel, la noi nu se respectă respectarea obligației: „Plățile pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune se vor face din Fondul de Reparații”
Șefii noștri fac ce vor cu acel Fond de Reparații, după favoritisme !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reparatie fatada odishor odishor Buna ziua revin cu un subiect in speranta ca voi gasi cu ajutorul dvs rezolvare: apartament etajul 4 cu tencuiala cazuta pe suprafata destul mare.Am dorit ... (vezi toată discuția)
Chirie perceputa de proprietari de la asociatia de proprietari care foloseste o incapere comuna din scara blocului hhs hhs Ce trebuie sa declare proprietarii apartamentelor dintr-un bloc daca percep o taxa de folosinta a unei incaperi comune ? Ce consecinte legale sunt? Ce trebuie ... (vezi toată discuția)
Renovare ghene gunoi si palier DanAlyna DanAlyna Buna ziua, Locuiesc de 6 ani intr-un bloc mixt (garsoniere cf 2 si ap cu 2 camere) cu 4 ap si 4 garsoniere pe palier. Cand m-am mutat, burlanul de la ghena de ... (vezi toată discuția)