avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 429 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Retragere plangere penala pentru tulburare de posesie
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Retragere plangere penala pentru tulburare de posesie

In ce conditii poti retrage o plangere penala facuta pentru art. 220 C.Pen. ``Tulburare de posesie ?``
Cel mai recent răspuns: MayaSeal , utilizator 10:22, 14 August 2009
Indiferent de faptul ca legea cere sau nu plangerea prealabila , impacarea partilor inlatura raspunderea penala!
Nu cred ca doamna a intrebat ca sa se afle in treaba . Insa orice declaratie de renuntare in fata organelor de cercetare penala sau de ancheta are valoare si drept efect inlatura raspunderea penala!
Am intrebat deoarece sunt studenta la drept iar un unchi de-al meu a facut plangere la pol pe 220 c.pen. S-a dat NUP deoarece unchiul a spus la acel moment ca isi retrage plangerea . Acolo se alfa si cealalta parte care a inceput cu injurii iar unchiului meu i s-a facut rau - nu a putut scrie el declaratia , iar la acel moment la politie a spus ca isi retrage plangerea prealabila . A contestat la procurorul superior si solutia NUP a fost confirmata . Mai e o sansa in instanta . Mi-a adus actele si ma intreba pe Parerea mea este cea afirmata mai sus - insa normal ca aveam nevoie de confirmarea unui jurist/ avocat .
Mi-ati umplut topicul cu raspunsuri doar pt a va face mai multe puncte pe site dl. Grigore . Daca nu imi raspundeati dv. total pe langa subiect acum aveam si eu un raspuns pertinent pe care sa il pot folosi. Nu mai citeste nimeni un topic cu 13 raspunsuri - e obositor . Poate ar trebui sa deschid alt topic si acolo daca am noroc sa imi raspunda persoane care chiar stiu legislatie .
Vroiam sa stiu daca parerea mea este una corecta . Chiar aveam nevoie de raspuns .
Oare pot obtine desfiintarea rezolutiei pe acest motiv - si anume ca pt. art. 220 retragerea plangerii prealabile nu era posibila si nu poate constitui un motiv de NUP ?
MayaSeal a scris:

Mi-ati umplut topicul cu raspunsuri doar pt a va face mai multe puncte pe site dl. Grigore . Daca nu imi raspundeati dv. total pe langa subiect acum aveam si eu un raspuns pertinent pe care sa il pot folosi. Nu mai citeste nimeni un topic cu 13 raspunsuri - e obositor . Poate ar trebui sa deschid alt topic si acolo daca am noroc sa imi raspunda persoane care chiar stiu legislatie .
Vroiam sa stiu daca parerea mea este una corecta . Chiar aveam nevoie de raspuns .
Oare pot obtine desfiintarea rezolutiei pe acest motiv - si anume ca pt. art. 220 retragerea plangerii prealabile nu era posibila si nu poate constitui un motiv de NUP ?

Credeti ca aveam nevoie de cele 3 puncte date pentru 3 raspunsuri?:surrender:
[ link extern ]
Cred ca recursul in interesul legii promovat de Ilie Botos pe vremea cand era procuror general va poate edifica cel mai bine!B-)
Va raspund eu, insa sper sa nu ma admonestati. Asa cum reiese din reglementarea privind infractiunea de tulburare de posesie, pentru tragerea la raspundere penala a infractorului nu este necesara plangerea prealabila , organele de urmarire penala avand chiar posibilitatea de a se autosesiza. Asa fiind, daca nu avem plangere prealabila , nu avem nici ce retrage ,singura varianta ramasa ramanand impacarea partilor, care, se pare , nu a avut loc, iar rezolutia prin care s-a dispus nup pe considerentul retragerii plangerii prealabile nu isi gaseste justificarea. . Deci ,organele de urmarie penala vor putea da nup-ul pentru cu totul alte motive, si stiti care sunt acestea ,fiind studenta la drept. Daca v-ati plans deja contra rezolutiei procurorului si sunteti nemultumita de solutie, mai aveti si varianta plangerii la instanta, conform art.278 indice1 C. pp.

Alte discuții în legătură

Tulburare de posesie/ autor necunoscut bukinst bukinst In cayul unei tulburari de posesie cu autori necunoscuti /ocuparea unor terenuri agricole/ politia sesizata a efectuat cercetarile specifice si a depistat ... (vezi toată discuția)
Retragere dosar penal ContSters11166 ContSters11166 O persoana juridica intenteaza proces penal - delapidare,impotriva unui angajat. Am urmatoarele intrebari: 1. Persoana juridica depune declaratie la politie ... (vezi toată discuția)
Violare domiciliu danyyyyy danyyyyy buna ziua va rog am nevoie de un model de plangere catre politie de violare de domiciliu, am o proprietate (un teren) pe care sa construit o cabana fara ... (vezi toată discuția)