Acum 2 saptamani am cumparat o masina second-hand Opel Insignia. Masina mi s-a parut ok, insa pentru siguranta mea am dorit sa-i fac o verificare tehnica, mecanica si electrica la o reprezentanta Opel si nu un service oarecare, gandidu-ma ca sunt capabili si seriosi.
Domnilor de la reprezentanta le-am zis ca doresc sa faca verificari riguroase pe partea mecanica si electrica astfel inca sa depisteze daca masina a avut vreun accident sau daca a fost lovita in vreun fel.
La finalul testului (dupa vreo 2 ore), cei de la reprezentanta mi-au zis ca masina „pare” sa fie in regula, ca nu a fost lovita. Mi-au dat o hartie cu optiunile masinii din fabrica, eu intrebandu-i daca exista tot ce e scris acolo. Au gasit cateva mici probleme, dar care, am considerat ca le pot remedia negociind din pret.
Dorind sa inmatriculez masina, am fost la RAR pentru certificatul de autenticitate iar cei de acolo mi-au zis ca masina trebuia sa aiba spalator faruri din fabricatie, fiind o masina dotata cu faruri xenon, ori masina nu are nici macar locasurile alea in bara fata. Aceasta denota ca masina a fost lovita iar bara fata schimbata cu una fara spalator de faruri. Daca stiam aceasta problema, nu as mai fi cumparat masina.
Mi se pare inacceptabil, ca intr-o reprezentanta Opel sa nu se descopere aceasta problema, dupa ce am platit serviciile si au tinut masina mai bine de 2 ore. Tind sa cred ca printre cei ce lucreaza acolo exista persoane „cârdășie” cu vanzatorul.
Ce pot face, in aceste conditii, deoarece nu e normal sa platesc o multime de bani pe o masina care are probleme, probleme nedepistate de cei pe care i-am platit.
Bara sigur nu e originala atata timp cat nu are ceea ce ar trebui, numai ca asta am aflat dupa ce am platit pentru verificare.
Masina e dotata, din fabrica, cu faruri xenon cu spalator+stergator de faruri. Cei de la reprezentanta au verificat, dupa seria de sasiu, toate dotarile cu care a iesit masina din fabrica. Mi-au dat si mie hartiile si poate verifica oricine.
Orice masina cu faruri xenon din fabricatie este dotata cu spalatoare de faruri pentru a nu deranja in trafic modul de iluminare a farurilor atunci cand sunt murdare. Lucrul acesta il stiu si cei de la RAR (de la ei l-am aflat dar si de pe net), probabil si cei de la ITP. Daca voi avea probleme la ITP din acest motiv si trebuie sa schimb bara cu totul? Vina e a celor de la reprezentanta ce nu si-au facut treaba. Cu vanzatorul nu mai pot face nimic deoarece nu recunoaste nimic (ca orice vanzator roman, de altfel).
Duzele pentru spalatorul de faruri le are, lipseste pompa si inca ceva (mi-a spus recent un mecanic ce a ridicat masina ca sa se uite dupa asa ceva).
Ideea e ca nu cumparam niciodata o masina lovita daca banuiam inainte asa ceva. Tocmai de aceea am platit pentru verificare. Am chitanta+deviz. Banuiesc ca au fost in cardasie cu vanzatorul, altfel nu-mi explic ce au verificat timp de aproape 3 ore cat mi-au tinut masina in service.
Am discutat cu cei de la reprezentanta, au recunscut greseala si m-au invitat la ei, sa-mi puna spalatoarele de faruri, manopera fiind gratuita. Insa, alta bara cu gauri pt duze+vopsitre la culoare+pompa+tot ceea ce mai trebuie ma va costa pe mine peste 2000 lei + drumurile. Nu e corect!
Deci, ce temei legal am impotriva celor ce nu si-au facut treaba? Imi puteti spune o lege?