avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 945 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum trebuie sa fie cele 15 zile pentru plata ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum trebuie sa fie cele 15 zile pentru plata intretinerii - consecutive sau aleatorii

Buna ziua,

Am o problema cu cenzorul .A.P. din imobilul unde am cumparat un apartament. Va rog, spuneti-mi, are dreptate in ceea ce sustine?
Va redau mai jos textul:
<<Deoarece in urma trimiterii notificarilor referitoare la declararea nr. de persoane, care locuiesc in apartamentele din blocul nostru, am constatat ca unii proprietari nu cunosc procedura si regulamentul, facem acum aceste precizari finale pentru toata lumea:

HG 1588 / 2007
Normele metodologice de aplicare a legii 230 / 2007
ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;

lit.r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale;

In adunarea generala de infiintare a asociatiei noastre a fost votat si statutul noastru, care prevede:
ARTICOLUL 27
Membrii asociatiei de proprietari au si urmatoarele drepturi:
d) sa solicite, in baza unei cereri catre presedintele asociatiei de proprietari, diminuarea temporara a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei (reducerea cheltuielilor de întretinere, dar nu si a cheltuielilor comune), daca lipsa din apartament este de cel putin 15 zile calendaristice pe luna;

Va rugam sa retineti ca sintagma „15 zile calendaristice pe luna” nu poate fi interpretata decat ca zile succesive/consecutive, nu zile cumulate, luate pe sarite.

Orice modificare/cerere cu privire la scoaterea/introducerea unei/unor persoane trebuie facuta, in mod obligatoriu, inainte de inceperea perioadei pentru care se doreste a fi luata in calcul cererea respectiva, tocmai pentru a evita calculul eronat al intretinerii sau cazuri de suspiciuni intre vecini.

Consideram ca am oferit suficiente informatii si ca nu mai exista motive de a reveni asupra acestui subiect.>>
Si mi-a pus pumnul in gura! Eu cred ca este un abuz, faptul ca la sfarsit de saptamana, uneori mai ramanem peste noapte doua persoane, iar pentru asta trebuie sa platim o luna intreaga. Nu mi se pare corecta interpretarea <<sintagmei>>
Dumneavoastra ce parere aveti? M-as bucura foarte mult daca Presedinti sau administratori cu vechime, mi-ar impartasi din experienta dumnealor.
Cu respect,
Cornelusha.
Ultima modificare: Duminică, 17 Iulie 2016
cornelusha, utilizator
Notificarile scrise se predau personal presedintelui pentru a le inregistra si a primi nr de inregistrare. Alta metoda este trimiterea prin posta cu confirmare de primire.
Presedintele si admnistratorului ar trebui sa isi afiseze nr de telefon de contact.
Buna ziua,
Ba mai mult, am facut contestatia scris, am trimis-o prin posta cu confirmare de primire. Nu am primit raspuns si nici confirmarea cum ca ar fi primit-o sau nu...Am facut si o scurta informare la serviciul din primarie care se ocupa cu asoc. de proprietari. Baza legala o am datorita dumneavoastra, iar ce-mi ramane de facut este sa atept. Poate si 30 de zile! Ca asa-i cu petitiile astea...

Inca odata, mii de multumiri
Cornelusha
@cyan,

Ar trebuie, sau este o lege in acest sens care ii obliga sa afiseze date de contact alternative gen e-mail sau telefon?


Si personal , pot fi predate si de altcineva decat proprietarul, gen ginerele ( potrivit legii, pentru ca administratorul refuza sa vorbeasca cu altcineva si proprietarul nu este in localitate )
Ultima modificare: Sâmbătă, 23 Iulie 2016
Adriantot, moderator
cornelusha a scris:

Baza legala o am datorita dumneavoastra, ....

M-am lamurit...
O intrebare: care sunt chetuielile / nr. curent de persoane la dvs. in asociatie si (a doua intrebare), cam care ar fi suma in discutie?
Administratorul trebuie sa vorbeasca cu locatarii si nu numai cu proprietarul din acte. Iar cererile pot fi depuse de orice locatar din apartamentul respectiv atata timp cat este inregistrat in cartea de imobil ca si locatar. Daca proprietarul este plecat in strainatate pentru o perioada mare de timp atunci administratorul nu ar trebui sa comunice cu cei care locuiesc in apartament?

Alte discuții în legătură

Asociatie locatari - cenzori / verificari contabilitate Maria Neagu Maria Neagu Va rugam un sfat! Ne confruntam cu urmatoarea situatie: Desi Adunarea Generala a proprietarilor unei asociatii de locatari a ales o comisie de cenzori, ... (vezi toată discuția)
Abuz al presedintei asociatiei Jenna1213 Jenna1213 Buna. Administratul blocului meu e si presedinta de asociatie. Am problema ca a obisnuit deja de 2 ori sa imi treaca imi plus cate o persoana la numarul de ... (vezi toată discuția)
Daca presedintele unei asociatii este singurul care are acces ... Vali P. Vali P. Daca presedintele unei asociatii este singurul care are acces la adresa de mail facuta special pentru acea asociatie, iar administratorul si cenzorul nu au ... (vezi toată discuția)