avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 877 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lipsa bani asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lipsa bani asociatie de proprietari

Buna ziua, ieri am aflat de la cenzor ca exista o gaura=lipsa de 19000 lei adica 190000000 milioane vechi in gestiunea asociatiei de proprietari si ea exista de cand a preluat cenzorul asociatia adica septembrie 2014 dar nimeni adica presedintele, cenzorul sau comitetul pentru ca administrator nu avem nu ne-a spus de ea pana acum cand ni s-a oprit apa calda. Ce trebuie sa facem si cine raspunde de aceasta lipsa pentru ca in perioada 2011-2014 au fost aproximativ 10 administratori care nu s-au inteles cu presedintele si au plecat si de atunci nu mai exista administrator.
Cel mai recent răspuns: BEN46 , utilizator 11:51, 25 Iulie 2016
Dl Adriantot eu am calitatea de proprietar in aceasta asociatie si conform legii trebuie sa fiu informata ce se intampla cu sumele pe care le achit lunar conform listei. Comentariul dvs mi se pare deplasat cu atat mai mult cu cat sunteti si moderator. Stiu ca acest forum este serios si daca am pus o intrebare este pentru ca exista probleme grave in asociatie care trebuiesc rezolvate pe care momentan nu stim cum. Tactica de a muta discutia pe alt subiect eventual pe cel care are indrazneala de a spune ceva este veche si mostenita. Multumesc pentru celelalte raspunsuri.

Firma SC Scomet Nord SRL intocmeste listele de plata pe care le afiseaza la avizier si in fiecare joi vine un casier care incaseaza si elibereaza chitante iar daca este intrebat ceva spune ca nu stie pentru ca el este casier. Firma nu are si functia de administrator. Nu am vazut niciodata la administratie un reprezentant al acestei firme chiar daca am solicitat acest lucru care sa ne lamureasca vreo problema legata de lista. La telefon sau prin email ni se spune ca presedintele are actele si trebuie sa ni le arate si sa ne explice iar presedintele spune ca firma face ce vrea si plateste ce furnizor vrea si ca nu i-au comunicat aceasta lipsa niciodata. Aceasta firma face listele dupa bunul plac al presedintelui si nu respectand legea si imi asum ce spun. Un mic exemplu: din octombrie 2015 pana in aprilie 2016 exista apartamente carora nu li s-a calculat caldura si apa calda pe lista deci nu au platit nimic pentru ca asa a vrut presedintele iar firma a executat; aceste apartamente nefiind debransate de la Radet conform evidentei radetului si a lipsei Pv de debransare. Daca nu va plictisesc va mai spun si alte nereguli facute de aceasta firma.
Ultima modificare: Vineri, 22 Iulie 2016
Adriantot, moderator
Eu cred ca este interesul dumneavoastra sa aflati parerea celor cu care dialogam pe acest forum si de aceea am vrut sa clarificati ce pozitie aveti in asociatie. Puteati fi presedinte, membru in comitet s.a.m.d.
Daca acest cenzor va spune dumneavoastra ca este o lipsa de 19.000 lei, oare unde o fi lipsa, in casierie sau in banca.
Cenzorul trebuie sa aduca imediat la cunostinta acest lucru presedintelui si membrilor comitetului. Daca presedintele si membrii comitetului nu iau masuri urgent sa verifice, sa depisteze exact unde sunt banii..., sa se convoace cat mai repede adunarea generala si sa alegeti alti oameni in conducere.
Ca proprietar sigur ca aveti dreptul sa cunoasteti ce se intampla cu gestiunea asociatiei, dar fiind in discutie o asemenea suma, nu mai este un fapt ce sa ramana asa ca o discutie intre dumneavoastra si cenzor, ci trebuie urgent adusa la cunostinta celor din conducere si a celorlalti proprietari.
In primul mesaj cu care am inceput discutia am specificat ca atat firma care intocmeste listele si face incasarile SC Scomet Nord SRL cat si cenzorul stiau de aceasta lipsa din septembrie 2014 si atunci au informat si presedintele si comitetul. Noi, adica restul proprietarilor am aflat acum cateva zile de aceasta lipsa pentru ca ni s-a oprit apa calda si am inceput sa punem intrebari.
Cum sa ne adresam unui avocat sau instantei daca toate actele se afla la presedinte si comitet? Daca ii schimbam acum cum recuperam suma?
In primul rand C.E. trebuia să vă aducă la cunoștință proprietarilor situația financiară și să se hotărască in A.G. măsurile ce se vor lua pt. recuperarea prejudiciului .
Cum la dv. tărăgănează situația s-ar putea ca prejudiciul să se impartă la toți proprietarii fiindcă se apropie perioada de grație trei ani.
După mine ar trebui schimbat tot comitetul pt. că nu a adus la timpul potrivit lipsa banilor și pt. a putea face ceva in ceasul al doisprezecelea .
Dacă schimbați comitetul , noul comitet i revine sarcina să preia toată arhiva asociației ( pritr-un proces de predare primire a arhivei ) să angajeze un avocat ca să vă indreptați asupra celor vinovați .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie de locatari problema sinit sinit buna ziua, cum am putea sa rezolvam problema intr-un bloc in care nu exista asociatie de propietari, in care avem datorii mari la Radet, o data din cauza ... (vezi toată discuția)
Afisare liste intretine cu intarziere de 4 luni yotantzy yotantzy Buna ziua , Locuiesc in Sos .Viilor Nr.92 Bl.4 A si B , blocul este administrat de Firma SCOMET , listele de intretinere se afiseaza cu 4 luni in urma ,pe ... (vezi toată discuția)
Plata cote de intretinere Georgeta2016 Georgeta2016 Pana la ce data pot plati fara a mi se calcula penalizari daca pe lista scrie: data intocmirii 26.08.2016, data afisarii 01.09.2016 si data scadenta 21.09.2016? (vezi toată discuția)