Manole Dumitru a scris:
Intradevar in actele de constituire a persoanei juridice exista un sediu imaginar.
Asadar exista un sediu in actele de infiintare. Este normal pentru ca altfel nu se infiinta acea asociatie. Cum adica este imaginar? Poate e adresa unui proprietar, a unui cabinet de avocatura sau a unei firme care a instrumentat dosarul de infiintare. Efectiv ce adresa scrie acolo in acte?
Problema este ca judecatorul delegat nu verifica si existenta acelui sediu social
In dosar o sa gasiti o declaratie a celui care s-a ocupat de infiintarea asociatie, declaratie in care acesta garanteaza ca actele si datele din dosar sunt corecte si adevarate. Asa ca judecatorul nu are de ce sa verifice sediul unei asociatii de proprietari, o entitate nevinovata, o mana de oameni ce traiesc intr-un condominiu si vor sa se administreze mai usor. Nu e un concern sau o firma ce-si propune sa fabrice armament sau sa exporte padurile.
SEDIU SOCIAL este spatiu unde persoana juridica isi desfasoara activitatea
Sediul social al unei persoane juridice poate fi doar adresa unde figureaza persoana juridica ca subiect de drept si nu neaparat locul unde-si desfasoara activitatea.
De aceea exista posibilitatea ca o persoana juridica se se infiinteze avand ca sediu social adresa apartamentului unei persoane fizice, adresa unui cabinet de avocatura sau a unei firme care se ocupa de infiintarea acelei persoane juridice. Apoi persoana juridica infiintata poate sa-si deschida unul sau mai multe puncte de lucru unde-si desfasoara efectiv activitatea. Dar, de regula o asociatie de proprietari isi stabileste sediul in apartamentul unui proprietar din bloc daca nu au la indemana un uscator, un capat de hol amenajat, o boxa mai mare pe care sa o declare sediu.
Sunt documente, ca persoana juridica nu are sediu social de mai bine de 10 ani,
Concret ce documente atesta faptul ca asociatia nu are sediu?
considerati, ca intr - o astfel de situatie Instanta Judecatoreasca sa admita "nulitataea calitatii de persoana juridica a asociatiei respective,,,,sau sa o oblige sa se conformeze normelor in vigoare???"
Nici o instanta nu o sa se ocupe de asa ceva din proprie initiativa. Daca dumneavoastra, proprietarii vreti sa intrati in legalitate, o faceti. Adica va intruniti in adunarea generala si hotarati conform legii 230/2007 sa modificati statutul vechi, sa va faceti alt statut, sa va alegeti un sediu, sa intocmiti documentatia si sa introduceti dosarul in instanta (la judecatorul delegat de pe Stefan cel Mare - Directia de taxe locale). Daca dosarul (in 3 exemplare) este corect, in 5 zile aveti actele de infiintarea sau modificare si va desfasurati activitatea legal.