Sunt membru intr-o Asoc de Propietari, 90 Ap. Introducere: :O am descoperit pornind de la un fluturas RADET primit in cutia de scrisori ca Adiministratorul nu a achitat facturi la RADET/APANOVA/REBU din Mai 2008! am reusit sa obtin situatiile soldului Asociatiei de propietari dupa ce am aflat cu greu codul de client. datoriile insumate depasesc :O 110.000 RON[/color], ceea ce am primit de la furnizorii de utilitati inclusiv penalizari. Datoria creste cu circa 0,1 % pe zi. :((:((
Pe foaia de intretinere Datoria calculata de Administrator: de circa 10 ori mai mica 15.100 Ron adica normala pentru un bloc cu 90 de apartamente!
Am afisat mesaje la toate scarile incercand sa"activez" opinia publica. Am strans liste de semnaturi cu petitii catre primarie, politie, acum sunt hotarat sa merg si la Judecatorie.
Cum a fost posibil? Cf. documentelor pe care am reusit sa le primesc+confirmari telefonice de la furnizori: pentru facturile neachitate s-a semnat Protocol intre Furnizorul de Utilitati si Administrator ca reprezentant al Asociatiei de Propietari pentru reesalonare in ...X rate Lunare. Protocolul nu a fost respectat, Administratorul nu a achitat ratele, si conform Protocolului la suma restanta se platesc penalizari de 0,1% pe zi, Ceea ce nu cunosc sunt bazele legale pentru care nu s-a intrerupt alimentarea cu apa/apacalda/caldura...cu toate ca datoria creste constant.
Cu ocazia somatiilor lunare de la furnizori Administratorul mai achita 60-70% din rata datoriei reesalonata...poate de aceea nu se opresc utilitatile...
Concluzia se impune Administratorul fura dupa o "inginerie financiara" aplicata cu succes cu concursul tacit al Furnizorilor! Spre exemplu RADET nu opreste apa calda cu toate ca Facturile sunt neachitate din 05.2008 iar suma acestora este de 55.000 RON la care se adauga 16.000 Penalizari !!!!
Astfel majoritatea locatarilor sunt contrariati, desi le-am afisat datoriile nu sunt convinsi de proportia dezastrului.
Sunt inmarmurit de lipsa de reactie a multor vecini...In plus nu avem Presedinte...cenzori...nimic nu pare legal...Avem insa fiecare din noi chitante cu care am achitat intretinerea !
Adresele facute (cu lista de semnaturi aferente - ca la semnat toti vecinii sunt de acord) ne-au fost returnate de la Primarie cu raspunsuri de genul: nu este de competenta noastra. Am depus plangere la politie, in nume personal inca din 25 August 2009 si raspunsul nu a venit: "lucrarea este in desfasurare". Am trimis documentele impreuna cu o plangere la judecatoria de sector, astept sa primesc confirmarea ca le-au primit. Totusi, vine iarna, ce ma sfatuiti sa fac sa pot rezolva in conditiile date situatia? Doresc in primul rand sa impiedic Administratorul sa "fuga" si sa-l putem trage la raspundere pentru a recupera sumele datorate si Angajarea unui Administrator nou Autorizat/firma care sa preia in urma unui control contabil/judiciar gestiunea.
Acele esalonari le repartizati pe o coloana separat de cheltuielile lunare de intretinere.
Cheltuielile de intretinere cuprind tot ce se repartizeaza pe ultima luna : apa, caldura, energia electrica, gazul, salarii, curatenie, salubritate, gospodaresti, etc. Acestea toate formeafa cota de intretinere pe luna octombrie 2009, de exemplu. Dupa aceasta coloana mai faceti alte coloane care nu tin de aceasta luna si anume: restante intretinere, reparatii, restante reparatii, fond rulment, penalizari, ESALONARI, chirii spatii, etc.
Asa le evidentiati si in fisele individuale sau in registre si oricand va razganditi, castigati un proces sau pierdeti puteti sa hotarati ce faceti cu acele sume evidentiate distinct atat pe lista de plata cat si in evidenta contabila.
si sa inteleg ca voi taia chitante separate pt fiecare....in parte...eu de exemplu neavand acte ....nu stiu restantele de pana acum....ce fac??
si daca vor fi locatari care vor refuza plata esalonarilor???credeti ca apanova si radet ma vor scuti de la plata esalonarilor pana cand situatia se va clarifica dar cu conditia sa achit facturile curente??
Da, taiati chitante separat pentru luna in curs, calculata normal....si alta chitanta pentru "esalonari" pentru ca si locatarul sa aiba o evidenta clara a ceea ce a platit, eventual, a doua oara.
Cand va veti lamuri cu istoricul si veti vedea cine dintre locatari avea de platit restante, le incasati de la acesti restantieri si scadeti din evidenta celor "nevinovati". Atunci, in momentul scaderii, pe liste vor aparea cu cota lunara normala si la "esalonari", restantierii cu sumele restante, ceilalti, nerestantieri cu sume negative, iar la total vor avea mai putin de plata. Aceasta este o metoda.
A doua metoda ar fi o evidenta, separata cu totul, in care impartiti esalonarea la toata lumea, pe masura ce descoperiti istoricul, restanta o puneti in dreptul restantierului si aceasta suma impartita la restul nerestantierilor o scadeti din dreptul lor.
Pare complicat, dar nu este cand incepi sa pui pe hartie.
.................................
Ceea ce intr-adevar este complicat, e de a-i convinge pe locatari sa mai plateasca o data.
Nu aveti ce face pana una-alta, daca nu vreti sa ramaneti fara apa si caldura in plina iarna.
buna seara,
revin cu o intrebare: daca sunt anumite apartamente care au scoase calorifere din bai sau camere, suprafata la calculul caldurii se scade cu suprafetele acelor camere, sau trebuie sa aiba o hartie recunoscuta de radet??? sau ajunge sa inspectam noi cei din administratia blocului.
mulltumesc
Inteleg ca nu sunteti contorizati (repartitoare) la caldura, da?
Atunci pentru apartamentele care au scos calorifere din bai, bucatarii si altele asemenea se scot de la calcul caldura numai aceia care au "hartie de la RADET", altfel nu.
Explicatia este ca:
daca va uitati pe factura RADET (cam pe la mijlocul facturii) scrie acolo de suprafata echivalent termic (numita SET). Aceasta constanta inseamna ca atunci cand blocul a fost dat in exploatare au fost inventariate caloriferele din apartamente si pe baza unor calcule de specialitate s-a calculat acest SET al blocului. De asemenea fiecare apartament are un SET al sau. Calculul acestui SET se face de un specialist. Daca nu s-a refacut in calcul acest SET al apartamentului, el conteaza cu acelasi numar de calorifere (elementi de calorifere) ca si initial, cand s-a mutat in bloc.
..........................
In lipsa acestei hartii de la RADET, la caldura treceti acel apartament ca si in situatia ca ar avea toate caloriferele la locul lor.