Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
Sunt noua utilizatoare pe aici. am citit multe din discutiile voastre de pe forum si m-au ajutat destul de mult pentru a intelege mai multe chestii. Sunt noua angajata a unei firme (mat c-tii) si am intampinat urmatoarea problema: (mentionez faptul ca angajata dinaintea mea era doar o simpla secretara care facea si facturi, contracte inca nu avea scris in fisa postului asa ceva) in luna iunie s-a dat marfa unui client insa nu s-a eliberat nici o factura, nici aviz de insotire. tot ce am de la acest client este o nota de comanda in care este specificata plata la 30 de zile, (este semnata comanda de client) si de asemenea am un bilet la ordin necompletat doar semnat de el. clientul lucreaza cu aceeasi banca ca si a noastra si am obtinut de la banca informatia ca nu are banii necesari in cont. pe mine ma intereseaza sa recuperez banii datorati firmei chiar daca o sa se ajunga in instanta. dar cu documentele si informatiile care le am ce pot face fara ca firma sa aiba de suferit. sa fac factura? ce sa fac? pentru a putea introduce biletul in banca sa pot inainta un proces. clientul refuza sa raspunda la telefon. angajata de dinainte de asemenea, insa oricum pe ea nu avem cum sa o tragem la raspundere. :((#-o
Dvs spuneti ca sinteti nou angajata si mai spuneti "in luna iunie s-a dat marfa unui client insa nu s-a eliberat nici o factura, nici aviz de insotire. tot ce am de la acest client este o nota de comanda in care este specificata plata la 30 de zile....,"
Fara sa va supar, as vrea sa intreb ce calitate aveti dvs in aceasta firma .
Chiar daca s-a omis a se factura in iunie livrarea , cineva , un gestionar sau un sef de depozit a dat ok-ul pentru livrarea respectiva .Cineva de la conta ar fi putut observa ca exista o livrare neurmata de acte ...Cineva din administratia firmei ar trebui sa stie de acea livrare , cel putin cel care a primit acel BO.
Eu vad asa : in cazul ca sinteti in depart. conta ar trebui intocmit referat catre conducere despre situatia creata ( ca aici sint implicatii fiscale prin neemiterea facturii ) si evident sa intocmiti factura acum, pe baza rezolutiei sefului ; daca sinteti din alt departament sa intocmiti referat catre conducere , care sa dispuna catre conta intocmirea facturii .
si mai spuneti : "pentru a intelege mai multe chestii.":ok:
Nu exista legatura intre investirea B.O. si existenta livrarii.Semnarea B.O. implica o recunoastere a obligatiei de plata(deci si a achizitiei de marfa implicit). procedati cum a precizat si Mihail.Emiteti factura o trimiteti prin posta cu confirmare.Marfa a luat-o singur sau ati dus-o dvs?Puteti avea dovada livrarii si cu foaia de transport, martori.Singura problema ar fi doar daca firma nu exista si B.O. este in fals.
sa va explic: firma este mai micuta. gestionar firma nu a avut. administratorul firmei stie despre tot ce s-a intamplat. eu sunt functionar administrativ doar. avem o firma de consultanta care ne face conta. eu o fac doar cea primara. firma de consulanta nu stie nimic despre asta si mi s-a spus sa nu comunic nimic.
el si-a luat marfa. firma exista. am verificat-o.
in concluzie pot face acum factura fara ca firma sa aiba ceva de suferit (evaziune...)?