De Craciun am fost in vacanta impreuna cu sotul. Acasa nu a ramas nimeni timp de 21 de zile. Stiu ca legea permite in asemenea cazuri o scutire de la plata intretinerii, dar nu mi-e clar in ce conditii.
Prin urmare, daca inca nu am facut cerere de scutire de la plata intretinerii inainte de concediu, dar stiu ca inca nu s-au facut listele cu sumele de platit pentru luna ianuarie, mai pot face cerere acum? Daca da, despre ce suma ar fi vorba?
Hai sa ne gandim un pic.
Oamenii pleaca in concediu. Pot pleca de la 1 la 15 ale lunii sau de la 10 la 25 ale lunii sau de la 25 ale lunii la 10 ale lunii urmatoare.
Oamenii pleaca in concediu cand gasesc bilete. In aceasta perioada cat lipsesc de-acasa ei nu consuma cele de care ar fi scutiti.
Presupunand ca o familie pleaca de la 1 la 15 august, iar vecinii lor de la 25 aug la 10 septembrie, care ar fi motivul rational pentru care s-ar face discriminare intre cele 2 familii?
De ce prima sa fie scutita, iar a doua nu, numai pentru ca are concediul cracanat pe doua luni consecutive?
Eu cred ca a fi scutit de la plata acelor utilitati care se repartizeaza pe numar de persoane trebuie sa aiba in vedere argumentul rational ca in decursul celor 15 zile (sau mai multe), chiar daca ele sunt consecutiv legate, chiar daca ele se cumuleaza din zile "sarite" intr-o luna, chiar daca ele sunt legate consecutiv, dar plasate pe doua luni consecutive, deci in decursul acestor 15 zile nu se face consum.
Orice alta motivare care ar veni sa scurtcircuiteze acest argument, dupa parerea mea, este de rea-credinta.
Cunosc un presedinte de asociatie care nu vrea sa scuteasca locatarii decat daca lipsesc o luna intrega intr-o luna, adica nici asa nu accepta lipsa din apartament pe doua luni.
L-am intrebat de ce procedeaza asa si raspunsul a fost stupefiant: "lasa ca are bani, nu-l vaita tu pe el". Deci o reducere a principiului abstract si obiectiv la nivelul concretului subiectiv.
Cand facem reguli in cadrul asociatiei trebuie sa avem in vedere sa discriminam cat mai putin, pe cat mai putini si pentru motive foarte importante, daca nu se poate sa nu discriminam deloc.
cyan
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Sunt de acord ca impartirea celor 15 zile ar putea fi facuta in 2 luni consective dar ar trebui sa existe un regulament clar cu privire la repartizarea cheltuielilor, bineinteles si flexibilitatea asociatiei (presedintele cu luna intreaga evident ca este picat din luna!).
Insa pot exista inechitati in privinta unor cheltuieli, poate nu atat de mari.
De ex. gazul se repartizeaza pe nr de pers iar consumul poate fi diferit in luni diferite.
In care luna sa fie scazuti de la plata, in cea cu consum mai mare sau in cea cu consum mai mic?
Alt ex., diferentele de apa se repartizeaza in general pe nr de persoane. Am constatat ca acolo unde au fost declarate 0 persoane, proprietarii au declarat si consum de apa (corect, bravo lor, doar au stat 14-15 zile), dar nu le-au mai fost repartizate si diferentele de apa ptr ca, nu-i asa, sunt 0 persoane!
Luna urmatoare la fel, au lipsit peste 15 zile, 0 persoane, consum de apa declarat, diferente ioc!
E corect sau nu-i corect?
Iar cand am spus in AG ca nu este corect ca ceilalti sa plateasca diferentele ptr cei care declara consum dar sunt 0 pers s-a spus, hai dom'le ca nu este asa de mult!
Adica tot un fel de discriminare.
Din aceste motive sunt reticent la astfel de "artificii".
Ultima modificare: Miercuri, 22 Februarie 2017 cyan, moderator
Cote lunare
SimonaBardea
Buna dimineata!
1. La un apartament sunt 0 persoane, nu este normal ca sa contribuie la plata cheltuielilor lunare, sal administrator, sal femeie serviciu , ... (vezi toată discuția)