avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Accident care nu a putut fi evitat
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Accident care nu a putut fi evitat

Pe scurt, soțul a accidentat un copil care a ieșit brusc în fața mașinii. Nu era trecere de pietoni, viteza era de 40 km/h în oraș, 0 alcoolemie. Efectiv copilul a încercat să ajungă la alti copii de pe partea cealaltă a drumului și a ieșit în fugă în fața mașinii. Soțul a evitat cât a putut dar tot l-a izbit. De la spital nu ne spune nimic nimeni despre copil cică sa vorbim cu polițiștii. Pe soț nu l-au sanctionat polițiștii iar aceștia ne-au recomandat să mergem la spital să vedem ce face copilul. Și acum inca nu știm nimic de copil doar ce ne-au spus cei de la salvare că are coastele posibil fracturate. Cum putem afla ceva de copil și la ce ne putem aștepta d.p.d.v. legal sa pățească soțul? Mulțumesc pt. răspunsuri.
Cel mai recent răspuns: Tudorache Razvan , utilizator 16:34, 3 Iunie 2022
Iatka, nu am spus ca sunteti niste prostovani, ci am vrut doar sa subliniez ca s-ar putea sa va grabiti cu concluziile. P.S. Dv. ati scris: "Mi-ati mai demonstrat si altadata fara nici un dubiu cum e cu inalta tensiune si obligatiile politistului." Iata ce am scris eu la acel subiect: "De ce inventati lucruri??? Turky a spus ca a vrut sa scrie "m-au filmat in apropierea inaltei tensiuni" ATAT!!! Ce a vrut sau n-a vrut sa demonstreze, e IRELEVANT. Politistul e OBLIGAT sa scrie ce i se dicteaza. Restu-i conversatie." In concluzie, nu v-am demonstrat absolut nimic despre inalta tensiune, ci doar am spus care sunt obligatiile politistului. Daca dv. inventati lucruri si le transformati/interpretati prin filtrul orgoliului dv. de nemasurat, atunci va faceti doar de ras. Eu cel putin m-am convins de calitatea dv. de om, asa ca va rog sa nu-mi mai raspundeti la comentarii pentru ca nu o sa va mai raspund. Nici eu nu o sa va mai adresez mesaje.
bep a scris:

Drumul pe care s-a petrecut accidentul era imediat dupa o curba deci viteza nu avea cum sa fie mare. Sotul spune ca masina s-a oprit in 10 metri. Nu pot sa apreciez dar banuiesc ca de aici se poate deduce si viteza cu care rula. Si


@ciocoflender - n-o mai da pe dupa piersi.... Pt știința ta, decelerația pe gheață este de cca 1,5 m/s2 ceea ce inseamna cca 20-23 km/h. Nu stiu cum la 40 km/h reusesti tu să oprești o masină pe gheață în 10 m de la declansarea pericolului - o masina are cca 4- 5 m lungime (depinde de marcă). D-na bep n-a spus niciodată că de la perceperea pericolului până s-a oprit mașina s-au derulat 10 m.... D-na bep a spus doar că urma de frânare era de 4 m.
Nu mai inist pt că nu are rost, crede-mă nu ai cum să te pricepi mai bine decat mine.

@bep - de obicei, poliția se duce cu șoferul si cu masina la un service autorizat unde este pusa pe stand si i se verifică starea tehnică: frâne, direcție, lumini, cauciucuri - tot - indiferent daca masina avea ITP-ul valabil sau nu. Acum se întocmește dosarul penal în care se administrează mijloacele de proba: proces verbal de cercetare la fata locului, schița accidentului, foto operativ judiciare , proces verbal de inspecție tehnică, certificat medico-legal, analize de sânge pt alcoolemie, declaratii sofer, martori și expertiza accidentului (tehnică sau criminalistică) dacă este cazul. Dacă intervine impacarea părtilor sau dacă zilele de îngrijiri medicale sunt sub 90, atunci nu se mai cere expertiza.
ciocoflender007 a scris:

Iatka, nu am spus ca sunteti niste prostovani, ci am vrut doar sa subliniez ca s-ar putea sa va grabiti cu concluziile. P.S. Dv. ati scris: "Mi-ati mai demonstrat si altadata fara nici un dubiu cum e cu inalta tensiune si obligatiile politistului." Iata ce am scris eu la acel subiect: "De ce inventati lucruri??? Turky a spus ca a vrut sa scrie "m-au filmat in apropierea inaltei tensiuni" ATAT!!! Ce a vrut sau n-a vrut sa demonstreze, e IRELEVANT. Politistul e OBLIGAT sa scrie ce i se dicteaza. Restu-i conversatie." In concluzie, nu v-am demonstrat absolut nimic despre inalta tensiune, ci doar am spus care sunt obligatiile politistului. Daca dv. inventati lucruri si le transformati/interpretati prin filtrul orgoliului dv. de nemasurat, atunci va faceti doar de ras. Eu cel putin m-am convins de calitatea dv. de om, asa ca va rog sa nu-mi mai raspundeti la comentarii pentru ca nu o sa va mai raspund. Nici eu nu o sa va mai adresez mesaje.

Domnu' ciocoflender vad ca sunteti un om fara dubii si nu stiu cine are orgoliul mai inflamat dintre noi doi, insa stiu clar cine trage concluzii pe forumul asta (si nu o singura data) fara nici o dovada, sau vreun argument:

Art. 16 (OG2/2001)
(7)In momentul incheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct in procesul-verbal la rubrica "Alte mentiuni", sub sanctiunea nulitatii procesului-verbal.

Prin urmare, conform logicii si silabisirii corecte a ceea ce e scris mai sus, politistul e OBLIGAT DOAR SA ADUCA LA CUNOSTINTA DREPTUL DE A FACE OBIECTIUNI, nu sa scrie tot ce i se dicteaza (rubrica e limitata in PV).


Qubik a scris:

.
De unde mă documentez ? Din cărți !
Daca masina a mers în stare frânată efectiv 10 m și doar pe 4 m a lăsat urmă de frână (pt că a intrat ABS-ul în funcțiune - asta se întâmplă la autoturismele Renault de obicei) viteza o calculezi așa: V=sqrt (26xdxS) adică = sqrt (26x7,8x10) = 45 km/h - la 45 km/h se mai adaugă 2,5 km/h - viteza pierdută pe durata creșterii presiunii în instalația de frânare (0,25 s se poate vedea pe o diagrama a unui decelerometru).



Domnule Qubik,
Va felicit pentru preocuparea dvs. privind franarea automobilului. Cu tot respectul imi permit sa fac unele precizari.

1. Ati folosit o deceleratie de 7,8 m/s^2, ceea ce corespunde unui coeficient de aderenta 0,8. O asemenea aderenta nu exista pe drumurile din Romania. Uzual se foloseste coeficientul de aderenta 0,6, iar pe drumurile cu imbracamintea afaltica noua 0,7. La aceste valori ale coeficientului de aderenta corespund deceleratii egale cu 5,9 m/s^2, respectiv, 6,9 m/s^2
2. La autoturismele echipate cu ABS valorile deceleratiilor sunt mai mari. Valoarea folosita de dvs. corespunde franarii unui autoturism prevazut cu ABS pe asfalt nou
3. In acest caz franarea s-a produs in doua faze: prima cu blocarea rotilor si imprimarea urmelor de franare pe asfalt si a doua cu ABS-ul in functiune. Se calculeaza vitezele folosindu-se deceleratiile si distanta parcursa corespunzatoare fiecarei faze. Cele doua viteze se insumeaza, dar nu aritmetic

ing. Ioan Ciobanu
@ C. Ioan
tema topicului este alta așa că nu am să mă contrazic în public cu dvs. Dacă doriți putem purta discuții în privat.
Important este că viteza este sub 50 km/h, mai rămâne de văzut dacă vizibilitatea în curbă era sub 50 m. Toată agitația se va liniști când vor apare noi date.

Alte discuții în legătură

Accident (vatamare corporala din culpa + deces) ContSters430884 ContSters430884 Buna ziua , sunt nou si sper ca am postat unde trebuie ! Am avut nefericitul accident in 10 mai , mergeam printr-un cartier de romi cu viteza de ~70 si de dupa ... (vezi toată discuția)
Accident rutier - pot sa solicit contraexpertiza? crissandra75 crissandra75 Buna seara ,asi dori si eu o opinie,tatal meu a fost accidentat mortal de catre un conducator auto ce conducea un renault simbol pe dn67,din expertiza ... (vezi toată discuția)
Accident motoscuter adinnaiasi adinnaiasi fratele meu a avut un accident cu motoscuterul. totul s-a intamplat pe un drum comunal, pietruit pe care abia incap 2 masini intr-o curba cu vizibilitate cam ... (vezi toată discuția)