Mi-am mutat sediul firmei într-o clădire de birouri în urmă cu câteva luni.
În contractul de închiriere scrie clar la obligatiile mele că firma mea trebuie să platescă lunar utilitățile consumate pentru folosința spațiului închiriat. .Eu la birou am contorizat separat doar curentul, iar în procesul verbal de predare -primire a biroului a fost trecut doar valorea contorului electric la mutare în noua locație.
Încălzirea și răcirea în birouri se face printr-o centrală comună a intregii cladiri, de care nu s-a stipulat niciunde in contract. Pentru a porni caldura / racirea in birou trebuie pornite aparate de ventilatie din birouri, actionate electric, care sunt legate la contorizarea separata de curent. Daca nu le pornesti consumand curent electric nu beneficiezi de caldura/racire.
Acum dupa trecerea iernii m-am trezit cu facturi pentru plata gigacaloriei utilizata de centrala intregii cladiri. Factura este calculata in functie de suprafata biroului si contine un calcul pentru birou si un calcul pentru spatiile comune.
Sunt eu obligat sa platesc aceste lucruri desi, repet, în contract scrie la obligatiile mele ca firme trebuie să platescă lunar utilitățile consumate pentru folosința spațiului închiriat. .? Eu nu am consumat decat curent, contorizat separat pe birouri! Nu am putut consuma altceva. Nu exista la contract nicio anexa cu vreo alta utilitate in functie de suprafata.
Caldura/Racirea se face de o centrala din subsolul cladirii. Eu pentru a beneficia de caldura/racire trebuie sa pornesc sistemul de ac din birou care este legat la contorul propriu...
În contract, trebuia să se prevadă clar că sunteţi obligat la plata utilităţilor, să se specifice fiecare utilitate şi modul de calcul.
Citiţi contractul, poate undeva, cu litere mai mici, scrie treaba asta.
Altfel, chiriaşul poate să creadă că din chiria plătită, locatorul achită utilităţile.