avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Organizare corecta adunare extraordinara
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Organizare corecta adunare extraordinara

Buna ziua,
Va rog frumos o lamurire sau chiar consultanta, referitor la organizarea corecta, legala, statutara a adunarii generale extraordinare.
Anul acesta cnducerwea asociatiei nu a convocat sedinta generala in primul trimestru conform legii. la somatia politiei a organizat la inceputul lui iunie. Cvorumul nu a fost atins si nu a mai reconvocat sedinta in maxim 10 zile. I-am facut solicitari sa respecte legea pt reconvocare, i-am facut sesizari, dar nu am primit raspuns.

Am strans semnaturi de la proprietari (20% ), am facut convocator cu ordinea de zi (un singur punct:schimbarera comitetului executiv) am stabilit data convocarii si reconvocarii. Am mers la administratie cu solicitarea de a da nr de inregistrare pe aceste documente si de a fi afisate la avizier. Dorim sa fie afisat convocatorul si tabelul nimonal pt a fi respectate cele minim 7 zile inainte de data sedintei. Conducerea asociatiei impreuna cu administratorul cu comitetul refuza afisarea la avizier a convovcatorului si a tabeluluui nominal cu semnaturi. Am pus afise la loc vizibil in bloc ca sa anuntam aceasta sedinta, dar au fost rupte, practic multi dintre cei care au semnat, persoane in varsta nu au apucat sa vada afisele lipite.
Fac precizarea ca nici cenzorul care nu locuieste la noi in bloc nu e de partea celor 20%dintre proprietari ci de partea comitetului, presedintelui, adm. Sa il invitam noi pe cenzor ca sa avem garantia ca i-a fost adus la cunostinta aceasta adunare, e obligatia conducerii sau nu trebuie sa participe neaparat? Avem temeri intemeiate (s-a mai intamplat) ca cei din conducere, administratorul, cenzorul sa nu participe la sedinta si ca nu vor da registrul de PV, nu vor da cheia de acces in sala stabilita pt sedinta. Va rog urgent un raspuns ca sa nu scapam un pas important si sa reusim sa tinem aceasta sedinta in termenii legali in interesul prioprietarilor. Avem chiar nevoie de un avocat cu experienta in spetele asociatie de proprietari care sa ne asiste in derularea acestei actiuni.
Multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 13:10, 11 Iulie 2017
Adam Grecu a scris:

@casutza,
Userul care se bătea cu pumnul în piept ca habar nu avem ba de una, ba de alta, ca suntem asa și pe dincolo - de o bucata buna de vreme, nu mai răspunde - probabil ca nu mai funcționează tastatura.
1 - 2. Trebuie sa mai citiți si dvs. legislația specifica a as. proprietari: după înregistrarea inițială (la înființare) la judecătorie, nu se mai trece pe-acolo si nici nu se mai depune niciun document. Ca sa nu dau sfaturi rele, nu știu dacă in cazul modificării statutului, acesta trebuie depus la judecătorie - trebuie sa ne mai consultam pe forum, eventual, dam un telefon la biroul judecătorului delegat din orașul dvs.;
3 - 4. Pai dacă ați ținut o AG extraordinara, de ce sa mai țineți încă una? Părerea mea este ca la AG extraordinara ținută de către dvs. trebuia sa invitați onor inspectorii din primărie care se ocupa de sprijinul si îndrumarea as. prop. Acum dacă tot ati comis-o, trebuie sa va deplasați la sediul primăriei, sa-i căutați si sa le cereți ajutorul. O sa-i cheme la ordin pe toti mb. com. ex. în frunte cu dom președinte, cenzor si adm., o sa va traseze sarcini urgente.
Mai întreb ceva: domnii despre care vorbeați, bănuiesc ca i-ați instiintati de tinerea unei AG, i-ați convocat, au semnat pe tabelul convocator?

Domnule Adam Grecu, am revenit „în forță” după o suspendare de 7 zile. Cred că v-ați dat seama că eu scriu pe aici mai ales pentru a obține răspunsuri bazate pe legile din domeniu și pe experiența unora mai ales în domeniul Asociațiilor de Proprietari, deoarece de vreo 8 ani avem probleme cu șefii Asociației noastre, care încalcă aproape total legislația.
REPET: Eu, când discut sau scriu ceva, vreau s-o fac doar pe baza legilor și altor spețe luate drept Precedente Judiciare, pentru că, în fond, pe avocatnet.ro discutăm pe baza legislației, nu pe teorii sau subiectivisme.
Dar să revin la subiectul Topicului.
Domnule Adam Grecu, referitor la ceea ce ați scris Luni seara - citez: „1 - 2. Trebuie sa mai citiți și dvs. legislația specifica a as. proprietari: după înregistrarea inițială (la înființare) la judecătorie, nu se mai trece pe-acolo și nici nu se mai depune niciun document. Ca sa nu dau sfaturi rele, nu știu dacă în cazul modificării statutului, acesta trebuie depus la judecătorie - trebuie sa ne mai consultam pe forum”.
În cazul ăsta răspunsul la întrebarea dacă se mai depune vreun document la judecătorie în cazul schimbării Statutului Asociației, îl puteați găsi chiar pe Forum:
Situațiile în care se intenționează schimbarea, completarea, modificarea Statutului Asociației de Proprietari se impune în cazurile în care se impun schimbări privind:
a. Schimbarea denumirii
b. Schimbarea sediului
c. Modificarea obiectului de activitate, a scopului acesteia, etc.
Este necesar să se convoace o Adunare Generală cu toți co-proprietarii condominiului pentru a se stabili de comun acord modificările ce vor trebui aduse în Statutul Asociației.
Această Adunare trebuie să aibă pe ordinea de zi modificarea Statutului, iar toți membrii trebuie să fi luat la cunoștință de aceasta.
În urma ședinței se va întocmi un proces-verbal semnat de către participant și înăuntrul căruia trebuie să fie desemnată o persoană care să fie împuternicită să modifice Statutul.
În cazul modificării Statutului unei Asociații de Proprietari, Legea 230/2007, art. 8 scrie clar:
(1) Pentru modificarea sau completarea Statutului ori a Acordului de Asociere este necesar acordul a cel puțin 2/3 din numărul proprietarilor membri ai Asociației de Proprietari.
(2) Orice modificare sau completare se înregistrează la judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înființare, fără alte formalități. Se va întocmi o anexă care va trebui să respecte următoarele etape:
1. paragraful vechi și paragraful așa cum trebuie modificat
2. paragraful care se șterge definitiv și nu mai este înlocuit de nimic
3. paragrafele care se adaugă ca noi.
Dosarul care trebuie depus trebuie să conțină următoarele documente.
a. Cerere-tip
b. Vechiul Statut
c. Statutul nou și actul adițional la Statut
d. Procesul-verbal al ședinței Adunării Generale în care s-a aprobat modificarea Statutului.

Conform acelui articol 8, alin.(2) „Orice modificare sau completare se înregistrează la judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înființare”.
Pentru a răspunde subiectului, vă relatez din propria experiență (care poate fi utilă oricui). Noi avem un nou sediu al Asociației construit ilegal în 2011 (fără a se convoca vreo Adunare Generală anuală în care trebuia să existe aprobarea proprietarilor), cu terenul a cărui proprietar e ne-clar (la Cadastru figurează că ar fi proprietate publică a Primăriei).
Șefii Asociației se chinuie de 6 ani să schimbe adresa acelui sediu (provizoriu) în mod oficial la judecătorie, dar n-o poate face, deoarece le trebuie semnăturile a 2/3 din proprietari, dar cum la Adunările Generale nu vin decât 5-10 % din cele câteva sute de proprietari, ei își desfășoară și azi activitatea în acel „nou” sediu, care nu e recunoscut de nimeni în mod oficial Chiar în Statutul Asociației din 1997 scrie clar că sediul e la altă adresă, ceea ce ar impune o cerere de desființare a acestei Asociații, știind și faptul că n-avem președinte proprietar în condominiu.
Am dat acest exemplu pentru a sublinia că fără a se modifica Statutul unei Asociații la Judecătorie, așa-zișii șefi ai Asociației nu-și pot exercita atribuțiile, încălcând mereu legile.
„Unde-i lege, nu-i tocmeală.”
Ultima modificare: Marți, 11 Iulie 2017
ionica1980, utilizator
Buna ziua,

Stiu ca legea 230/2007 si HG588/2007 prevede inscrierea la judecatorie doar la infiintarea asociatiei. Insa in situatia noastra, cea detaliata in mai multe interventii mai sus, consideram ca e bine ca noua componenta a Comitetului executiv sa fie inscrisa la judecatorie
pt a avea cumva o validare ca acest nou comitet figureaza undeva in scripte. Va spuneam ca PV de adunare generala extraordinara nu e prins in registrul de PV si nici nu putem anunta toti proprietari prin avizier ce s-a hotarat in ad extraordinara, motivul fiind , repet iar, vechiul presedinte tine tot sub cheie: avizier, stampila, registru PV. Incercam prin inscrierea la judecatorie sa avem un document oficial cu care sa ne prezentam in fata fostului presedinte si cu care sa convingem proprietarii ca noul comitet e cel ales in cadrul adunarii extraordinare.

Vechiul presedinte ignora legea, ignora art 23 alin 4 din legea 230/2007, considera o ilegalitate incercare de rasturnare a sa din functie,afiseaza la avizier tot felul de anunturi de dezinformare a proprietarior, ba mai mult bate la usile oamenilor sa spuna ca el are dreptate ca tot ce am facut noi cei 20% e ilegal.

vechiul comitetul executiv a fost convocat pt aceasta adunare extraordinara, insa doar unul dintre cei 3 membri a semnat, presedintele a refuzat (si am consemnat in convocator ca a refuzat). Ba mai mult presedintele a fost surprins cand rupea afisele prin care anuntam proprietarii de sedinta. Am facut foto in acest sens.
Cenzorul e in cardasie cu comitetul si cu firma de contabilitate si cu administratorul, deci nu avea niciun interes sa participe.
In aceste conditii ca sa" fortam" comitetul sa accepte realitatea si pana la urma legea, am gandit pasii enumerati mai sus, cu inscrierea la judecatorie si apoi convocarea unei adunari cu ordine de zi darea de seama etc..pt a face ordine pe pasi.
Legea cat ar fi ea de inteleasa in litera si spiritul ei, are totusi hibe cu privire la desfasurarea adunarii extraordinarea, si in privinta modalitatii de predare a documentelor intre vechiul si actualul Comitet executiv.
Cat despre inspectorii din primarie de care tot spuneti, nu exista asa ceva. Serviciul respectiv este mutat la politie. Am facut solicitare si catre acest serviciu sa participe la sedinta si sa ne sprijine, am primit incurajare sa tinem aceasta sedinta, dar au refuzat elegant participarea si sprijinul la sedinta.
Cam asa stau lucrurile.





Încercați o acțiune în Justiție cu Obligația de a Face sau poate vreo Ordonanță Președințială să-l oblige pe președinte să se conformeze legilor. Încercați direct în Justiție, pentru că pe baza Primăriei nu faceți nimic, cu toate că au obligații de control conform Legii 230/2007, art. 55 și 56 !

Ca sa nu discutam discutii, @ionica1980 - pot sa va spun ca ceea ce dvs. scrieti mai sus, sunt lucruri cunoscute de catre o parte dintre noi. Ceea ce va rog, este sa recititi ce solicita @casutza. Adica cu totul altceva decat ceea ce cu mult aplomb citati, recitati si subliniati in raspuns.
Asadar nu este vorba despre modificarea statutului, schimbarea denumirii, schimbarea sediului. Este vorba despre schimbarea membrilor com. executiv - despre acest lucru dorea @casutza sa fie informata - eu raspunzand strict la intrebare.
De altfel, @casutza poate sa mearga la judecatorie, la judecatorul delegat care se ocupa de as. prop. si sunt convins ca va primi un raspuns evaziv, de fapt o sa-i comunice ca nu este nevoie... sau ma rog, daca o sa "planga" pe umarul acestuia o sa-i faca hatarul...

Deci nu este nevoie sa faceti aceste inregistrari, cel putin dupa aceasta Lege. Sa vedem cum se va aproba noua legislatie.

Ne puteti spune totusi in ce localitate biroul primariei s-a mutat la politie. Chiar nu inteleg, poate nu au loc la primarie si au imprumutat un birou in sediul politiei. Chestiunea mi se pare legata cu ata alba - cum sa nu sprijini o as. prop. care are probleme - pai care este obiectul lor de activitate? Eu zic sa treceti pe la seful lor - dl. Primar si sa-l instiintati cu toate acestea.
Noi la fiecare AG (anuala) avem obiceiul de a invita inspectorii de la SAP (serviciul asociatii de proprietari) - care fie spus tot si-a schimbat sediul de mai multe ori in ultimii 10 ani (trei locuri) - si va spun cinstit ca au fost prezenti de fiecare data si chiar de fiecare data ne-au mai tras de urechi... , apoi am invitat reprezentantii sectiei de politie din cartier. Invitatiile le-am facut cu doua saptamani inainte, prin notificare scrisa cu nr. de inregistrare si de fiecare data le-am adus aminte cu 1-2 zile inainte despre actiune. Cei mai bucurosi au fost reprezentantii politiei care, chiar au si rezolva multe probleme prin asociatia noastra.
Cu reprezentantii primariei este mai greu, deoarece sedintele noastre se desfasoara de obicei sambata sau duminica - dumnealor sunt in zi libera, asa ca trebuie sa faca la randul lor tot felul de referate, sa le aprobe seful lor. De aceea va sfatuiesc sa progamati sedintele in cursul saptamanii, eventual pana in ora de plecare de la serviciu a acestora...
Va doresc mult succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Adunare generala extraordinara Bogdan_86 Bogdan_86 Buna ziua, In ce conditii si care este procedura convocarii unei adunari generale extraordinare? Noua lege nu face niciun fel de menţiune cu privire la ... (vezi toată discuția)
Nerealizarea convocarii tuturor proprietarilor la a.g.p. in termenul ... gambette gambette Nerealizarea convocarii tuturor proprietarilor la A.G.P. in termenul prevazutprevazut de lege este de natura a conduce la anularea procesului de convocare? (vezi toată discuția)
Reducerea membrilor com. executiv prin demisie cyan cyan Daca doi dintre cei cinci membri alesi in CEX demisioneaza, se mai pot lua decizii in CEx (mai este legal CEx) sau trebuie convocata adunarea generala ... (vezi toată discuția)