avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 945 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Lovit din spate si gasit vinovat de producerea ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Lovit din spate si gasit vinovat de producerea accidentului.

Cu 2 luni in urma am fost implicat intr-un bizar accident rutier fiind lovit din spate .In momentul impactului ma aflam pe acelasi sens de mers cu cel care m-a acrosat din spate la aproximativ 15m de coltul intersectiei de unde am iesit .Mentionez ca eram incadrat complet pe banda de mers inainte si am fost acrosat chiar din spate (pozele pot demostra asta.) A doua zi de dimineata cand am mers la postul de politie sa declaram accidentul agentul de politie a zis ca eu as fi vinovat de producerea accidentului ca nu am respectat semnificatia semnului STOP si nu am acordat prioritate de trecere fiind pe un drum fara prioritate. Eu stiu ca din moment ce am avut suficient timp sa ma incadrez pe banda de mers inainte nu mai intru sub incidenta acelui semn.Ce spuneti voi?
Cel mai recent răspuns: Andrei Dina , Avocat 23:57, 5 Octombrie 2009
pe baza marimii deformatiilor autovehiculelor iplicate in accident se poate stabili vitezele de deplasare ale acestora. Precizez că marimile avariilor nu sunt suficiente pentru determinarea vitezelor, mai sunt necesare si alte elemente.
Dupa locurile in care au fost avariate cele doua autovehicule se poate stabili pozitiile relative ale acestora in momentul impactului si, implicit, modul de producere a accidentului.
Inca o data in plus,"userul" nu a aratat,daca a respectat semnificatia indicatorului"Stop",in sensul daca a lasat toate masinile sa treaca si apoi a intrat pe drumul cu prioritate.Eu cred,ca nu a apreciat bine viteza autovehicului cu care a intrat in coliziune si a intrat in intersectie.De fapt,nu a raspuns nici la problema pusa de dl.expert Ciobanu,cu privire la stabilirea vitezei,dupa puterea loviturilor primite.
O situatie asemanatoare am si eu....
In primul rand, bun gasit!.... sunt noua aici, dar sunt dintr-un motiv intemeiat.
Si acum problema:
Este vorba de tatal meu, care ieri a fost implicat intr-un accident de circulatie. Intr-o intersectie, unde a virat la stanga, a fost lovit lateral spate din partea dreapta de un autovehicul. Acesta din urma marise viteza, in apropierea intersectiei pentru a prinde culoarea verde a semaforului dar a ajuns prin a trece pe rosu (asa sustin martorii) iar cand a observat ca nu are loc, a luat dreapta de volan, in loc sa faca invers pentru a ocoli masina tatalui meu si a intrat cu partea din stanga a masinii in usa din spate. Fiind accident fara victime, au mers la asigurator pentru a se face evaluarea daunelor. Acolo, evaluatorul a considerat ca dosarul trebuie predat politiei, pentru ca masina celui care a provocat accidentul era lovita in partea stanga, cand logic (nu stiu ce logica au ei) trebuia in partea dreapta. Si uite, asa, tatal meu a ajuns din victima in vinovat, politia considerand ca el nu a respectat regulamentul intrand in intersectie, in virajul respectiv. Mentionez ca exista martori care sustin ca masina celuilalt autovehicul implicat, a trecut pe culoarea rosie a semaforului si care de altfel pot relata miscarile haotice ale acestuia inainte de impact. Un alt aspect interesant este faptul ca soferul respectiv si-a recunoscut vina pe deplin, si la locul accidentului si ulterior la politie dar cand politistul a inceput sa il inculpe pe tatal meu, acesta a inceput sa isi schimbe atitudinea si spunand ca poate a trecut doar pe galben. Pe procesul verbal, acesta din urma se declara vinovat, insa politia a retinut permisul tatalui meu pentru 2 luni de zile, amenda 180 Lei si costul implicit al reparatiei autovehiculului personal.
Sper ca am reusit sa fiu cat de cat rationala in relatare, avand in vedere ca sunt indignata din cale afara si mai sper sa primesc un raspuns pertinent si o posibila modalitate de solutionare a acestei situatii.
Va multumesc anticipat.
cioan a scris:

pe baza marimii deformatiilor autovehiculelor iplicate in accident se poate stabili vitezele de deplasare ale acestora. Precizez că marimile avariilor nu sunt suficiente pentru determinarea vitezelor, mai sunt necesare si alte elemente.
Dupa locurile in care au fost avariate cele doua autovehicule se poate stabili pozitiile relative ale acestora in momentul impactului si, implicit, modul de producere a accidentului.


Nu intotdeauna pe baza marimii deformatiilor autovehiculelor se poate stabili viteza de deplasare, iar dupa locurile in care au fost avariate nu se poate stabili pozitia vehiculului. Exemplu concret:
Un Trabant loveste un Audi A8 in spate, Trabantul este zob, Audiul nu are nici o zgarietura insa este impins intr-un stalp de curent si este avariat in fata...in acest caz dl. Cioan ar concluziona ca este vorba despre un impact frontal insa aceasta concluzie ar fi falsa.
Domnule Cioan va rog sa recapitulati informatiile referitoare la accidentele auto pentru a nu dezinforma. Va multumesc
Succes

Cu stima
Av. Andrei DINA
Ultima modificare: Luni, 5 Octombrie 2009
Andrei Dina, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accident, masina lovita din spate mic1976 mic1976 Am avut un accident de masina fiind lovita din spate de un alt autoturism. M-am aflat pe un drum secundar si vroiam sa ma deplasez spre dreapta.Am semnalizat ... (vezi toată discuția)
Accident in austria alexandru78 alexandru78 ma aflu in vizita la fratele meu in Graz, mai exact in apropiere: Unterpremstatten (vreo 5 km ). vineri, 10.09.2010, in jurul orei 13.30, fratele meu a luat ... (vezi toată discuția)
Accident rutier danielbng danielbng Am avut un accident rutier in care eu am iesit de pe un drum secundar pe un drum principal,virand la stanga, am vazut tirul care venea din dreapta care avea o ... (vezi toată discuția)