avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 476 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... reparatie lift
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

reparatie lift

la reparatie lift cheltuiala se imparte pe apartament sau pe nr.de persoane?cum e mai corect ?si daca se poate ,de ce?
Ar mai fi ceva-se imparte de la et.2 in sus sau la toti?
Ultima modificare: Joi, 1 Octombrie 2009
castelanul, utilizator
Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 01:22, 13 Noiembrie 2009
@carmenmur cred ca a vrut sa spuna toti proprietarii nu toate persoanele
@marius cioca
...mai sunt si chiriasi :)
Da, cu siguranta asta a vrut sa spuna....;)
Buna, si eu ma lovesc de o problema similara.
Locuiesc la parter dar mi se pune la plata intretinerea liftului si reparatiile calculate dupa cota parte indiviza. Dar nu mi se pare corect atata timp cat eu nu folosesc liftul in nici un fel. De ce sunt scutita numai de curentul electric folosit de lift? Logic este sa fiu scutita si de reparatiile aferente liftului. Aici legea, din cate o stiu eu este ambigua.
Poate cineva sa imi raspunda?
Legea nu-i ambigua si daca ati fi citit toata discutia va lamureati.
Iata ce spune HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a Legii 230/2007 dupa care de conduc asociatiile de proprietari:

ART. 44
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curăţenie etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; alte servicii administrative către proprietatea comună.
Ultima modificare: Joi, 12 Noiembrie 2009
elga50, moderator
Inteleg.
Atunci problema mea este ca detin o parte dintr-o proprietate pe care nu o folosesc?

Alte discuții în legătură

Lift si cheltuieli comune buigaa buigaa Din ce am citi am inteles ca se plateste liftul si daca stau la parter,dar se plateste dupa nr. de persoane sau dupa suprafata apartamentului ? La fel si ... (vezi toată discuția)
Intrebari legate de lift ibis ibis Buna ziua Va rog, in limita timpului disponibil, sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari 1. Cum se calculeaza la bloc intretinerea liftului: pe numar de ... (vezi toată discuția)
Plata pentru reparatia liftului Spulbar Spulbar Buna ziua, Intai as dori sa multumesc pentru un eventual raspuns la problema mea. Am cumparat un apartament acum 7-8 ani intr-un bloc mai vechi, deci nu ... (vezi toată discuția)