avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 939 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
am o mica nelamurire: in cazul in care sunt exmatriculat de la facultate ,dar cu drept de reinscriere in noul an scolar ,si doresc sa ma reinscriu dar la frecventa redusa , mai pot beneficia de pensia de urmas in continuare?

va multumesc
Ultima modificare: Marți, 22 Septembrie 2009
sergiu21, utilizator
@sergiu21

Daca va reinscrieti veti beneficia din nou de pensie de urmas, pana la varsta de 26 de ani.
Temeiul legal este Ordinul nr. 340/2001 si il regasiti, in extenso, in raspunsul lui freeelis din data de 2 august 2009.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea