avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1090 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Buna ziua! Sunt beneficiara a pensiei de urmas in urma decesului tatalui meu am 19 ani si sunt la facultate la zi in primul an, am o nelamurire , adeverinta de studenta trebuie adaugata la dosar in fiecare an in perioada de incepere a cursurilor sau a fiecarui semestru ..intreb asta deoarece nu am primit pensia luna aceasta ..si nu stiu exact care e problema .....daca nu o primesc pana la sfarsitul lunii la cine ar trebui sa apelez?? tin sa mentionez ca am si doua restante .
Ancuta13 a scris:

Buna ziua,

Am 19 ani, sunt stundenta in anul 1la zi dar din cauza unor probleme financiare as vrea sa renunt anul acesta la facultate si sa reincep in toamna la id. As dori sa stiu daca o sa mai beneficiez de pensia de urmas. Va rog mult sa ma lamuriti.

Va multumesc anticipat!

( Raspunde`ti`mi si mie la mesaj va rog foarte mult)

Da, beneficiati de pensie de urmas . Insa trebuie sa anuntati Casa de pensii daca in prezent beneficiati de pensia de urmas pentru a inceta plata pensiei.