avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1114 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Sunt beneficiar al unei pensii militare de urmas dupa tatal meu.
Legea privind pensiile militare prevede ca plata pensiei de urmas se suspenda daca realizezi venituri mai mari de jumatate din salariul mediu brut pe tara, pentru care asigurarea este obligatorie.
Intrebarea mea ar fi in felul urmator: presupunand ca o sa primesc pensie de urmas si la master, si ca o sa lucrez ca avocat si o sa realizez venituri mai mari decat salariul mediu brut pe tara, credeti ca ar trebui sa imi suspende plata pensiei? Ce inseamna sa fie asigurarea obligatorie, pentru ca avocatii nu se asigura in sistemul public de pensii?
Plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care beneficiarul unei pensii de urmas, cu exceptia celor prevazuti la art. 40-42 din Legea nr.164/2001, realizeaza venituri brute lunare dintr-o activitate profesionala mai mari decat jumatate din salariul mediu brut pe economie, pentru care asigurarea este obligatorie.