Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?
Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?
Buna ziua .Tatal meu a decedat si va intreb daca pot lua pensie de urmas ,am 20 de ani si sunt elev in clasa a XII - a la fara frecventa.Am inteles ca trebuie sa dau o declaratie pe propie raspundere ca nu am nici un venit.Voi beneficia cumva de pensie de urmas ? Multumesc
buna seara.as avea si eu o intrebare...daca primesc pensie de urmas si m-am angajat part time in limitele impuse(adica veniturile brute mai mici decat o patrime din salariul mediu brut) si deocamdata am incheiat cu firma respectiva un contract cadru pe o luna trebuie sa instiintez casa de pensii sau doar dupa ce imi fac cartea de munca....va multumesc
Atata timp cat veniturile realizate sunt sub o patrime din salariul mediu brut pe economie, nu trebuie sa anuntati Casa Judeteana de pensii.
Numai daca veti depasi aceasta cota, atunci puteti sa o anuntati.
Tatal meu a murit in urma cu 18 ani iar eu beneficiez de pensie de urmas.
Sunt studenta la o facultate, forma de invatamant ZI, iar recent m-am casatorit. Mai pot beneficia de pensie de urmas daca m-am casatorit?
Anul viitor ma voi inscrie la Masterat, cel mai probabil la ID sau FR. In cazul acesta as mai beneficia de aceasta pensie?
Caz/pensie de urmas
liah
Buna tuturor!