Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?
Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?
Plata pensiei inceteaza incepand cu luna urmatoare celei in care nu mai indepliniti conditiile legale in temeiul carora v-a fost acordata pensia de urmas.
In conditiile in care nu mai realizati venituri dintr-o activitate profesionala care depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie puteti solicita din nou pensia de urmas.
Au dreptul la pensie de urmas, copiii care isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani.
Buna! Am si eu o intrebare...Am terminat liceul ,am dat si bac-ul si acum m-am inscris la facultate, o sa primesc pensia de urmas in continuare pana in Octombrie cand o sa duc adeverintza prin care atesta faptul ca sunt studenta pentru redeschiderea dosarului ? Trebuie sa duc ceva act pentru a beneficia de aceasta in continuare pe perioada verii? Ast raspuns .Multumesc frumos !
Daca ati fost admisa la facultate, beneficiati in continuare de pensia de urmas si pe perioada verii. Trebuie doar sa duceti o adeverinta din care sa reiasa faptul ca ati fost admisa (studenta) la acea facultate.
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.