avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 997 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Va multumesc foarte mult pt raspuns.;)
Buna seara!

Am 18 ani si benficiez de o pensie de urmas dupa tatal meu. In prezent sunt studenta. As dori sa ma angajez, dar am inteles ca angajandu-ma nu voi mai primi pensia de urmas. Mentionez ca pensia de urmas este pe numele mamei mele.

Ma puteti lamuri va rog?
Voi primi pensia in continuare?
Sam55 a scris:

Buna seara!

Am 18 ani si benficiez de o pensie de urmas dupa tatal meu. In prezent sunt studenta. As dori sa ma angajez, dar am inteles ca angajandu-ma nu voi mai primi pensia de urmas. Mentionez ca pensia de urmas este pe numele mamei mele.

Ma puteti lamuri va rog?
Voi primi pensia in continuare?

Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie (in prezent, salariul mediu brut pe economie este de 1550 lei).
Multumesc mult pentru ajutor!
Buna ziua!