avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 957 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Am si eu o intrebare: mai am dreptul la pensie de urmas in situatia urmatoare?

Tatal meu a decedat in anul 1998. In prezent eu am implinit varsta de 26 de ani, dar sunt in continuare student. In fiecare an, din luna octombrie, pensia mi se oprea automat pana la furnizarea unui document (adeverinta de studii), care sa ateste faptul ca eu sunt in continuare student. Avand in vedere ca am implinit varsta de 26 de ani, nu am mai dus la Oficiul de pensii nici o adeverinta. Totusi, azi am primit prin posta pensia aferenta lunii Ianuarie.
Exista vre-o modificare a legii pensiilor, ce imi confera mie dreptul la aceasta pensie, sau trebuie returnata Oficiului de Pensii?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Buna. Am citit pe scurt ce se discuta pe aceasta tema si vreau o confirmare. Pana la urma pensia de urmas se acorda si pe parcursul anilor de masterat, intrucat vreau sa ma inscriu in aceasta toamna. Multumesc anticipat. Numai bine!!
@RBF

Daca doriti numai o confirmare, v-o ofer eu: da, veti beneficia de pensia de urmas si pe parcursul studiilor de master, pana cand veti implini varsta de 26 de ani.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea
Ca urmare a aparitiei Ordinului MMFES nr.129/26.02.2008 pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr.19/2000, aprobate prin Ordinul MMSS nr.340/2001, acordarea pensiei de urmas conform prevederile art.66 lit.b) din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, nu mai este conditionata de nivelul formei de invatamant frecventate, de tipul sau modul de organizare a acesteia, de numarul formelor de invatamant frecventate sau de absolvirea uneia sau a mai multora dintre acestea.